Omega Speedmaster Coaxial
Hej

Er der nogle på forum'et som har erfaring med Omega Speedmaster Coaxial:
Ref 311.30.44.50.01.002

Jeg har kigget på denne samt selvfølgeligt det klassiske Moon watch også, men kan ikke helt finde ud af hvor interessen er størst, så håber nogle har nogle erfaringer på uret.

God fredag

Hilsen Chris
Svar
Jeg har ikke erfaring med co-axial versionen med automatik, men har haft en traditionel Speedy fra 89 med cal 861 og har nu en pre moon fra 67 med cal 321.

Jeg synes valget står mellem den historiske version med plexi glas og manuelt uptræk - eller en moderne udgave med et ganske fint værk og safirglas. Begge Speedyer er super dejlige, men på hver sin måde.

Jeg nyder at trække Speedyen op og jeg nyder det blødere look som Vintage udgaverne har, men jeg er da sikker på at de nye også er kræs i versionerne med co-axial værker.

Måske kan man koge det ned til og det skal være manuelt eller Automatisk!

vh Baun
Svar
Jeg har haft en Omega Speedy Co-Axial. Dejlig klokke Icon_cool Jeg kunne godt lide de små "opgraderinger", som Omega havde gjort på klokken, i forhold til den klassiske Speedy:

44,25mm i diameter
Safirglas for og bag
100 meter vandtæt
Kraftigere lænke med skruepins
Lækkert automatic kolonnehjulsværk

Den klassiske Speedy er dog alligevel på mange måder "det sikre valg", da den dels er billigere, er lettere at sælge igen (hvis det skulle blive aktuelt) og fordi værket er så gennemprøvet som det er. Som med så meget andet, så havner vi tilbage ved det subjektive valg og de kriterier, som valget gøres ud fra Icon_e_wink

God vind med projektet Icon_e_wink - og så lige et par Speedy Co-Axial billeder Icon_e_biggrin

İmage
İmage

Og en tidligere Speedy Pro fra 1998:
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg troede den store udgave ville være et hit hos mig, men jeg tænder ikke rigtigt på nogen af modellerne..... Der er nok for meget "vintage" over dem Icon_e_biggrin
Svar
Lidt enig med Claus - Speedmaster er en sjov fidus. Det er super lækkert og man kan tydeligt se og mærke at det er kvalitet. Men ligemeget om man køber den nyeste og mest pimpede model, med safir, auto, og åben bagkasse, så føles det stadigvæk som et gammelt ur (hvad det jo på en måde også er)

Designet er super flot, men det har ikke fulgt helt så godt med tiden som f.eks. et Sub. Så tidsløst er det ikke.
Svar
Det er måske netop det jeg godt kan lide ved BA med beige skive og blånede visere - det er smukt og fornyende.

Men ellers er jeg generelt glad for at ikke alle følger med moden og laver om på klassikere, så det bliver fætter BR ure eller modeure.

vh Baun
Svar
Hej

Tak for gode kommentarer, og gode billeder.
Speedmasteren er jo en klassiker, og umiddelbart er jeg nok mest til den originale. Blev dog inspireret af at coaxial modellen var lidt større.

Om Speedmasteren er over the hill designmæssigt er svær. Kigger vi på en model i samme prisklasse: Tudor Heritage Chrono. Nyt ur, men kopieret 98% fra et ur fra cirka 70. Fabrikanterne hælder jo tilbage til gennemprøvet design.

Min bedre halvdel er meget hooked på at jeg skal købe Titaniums udgaven, meen den er lidt for pimpet for min smag:o)

Jeg må i tænkeboks

Hilsen Chris
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)