Nytilkommen Marine Chronometer
Jeg holder meget af Torbens (Geodoc) lærerige skriverier her. Jeg har også længe haft et godt øje til det fantastiske Omega Marine Chronometer fra midten af halvfjerserne. Så da jeg for nylig læste Geodocs indlæg om bl.a. udviklingen af quartzværket i Omegaen fra cal. 1511 til 1516 (tråden "Quality in Watches"), måtte jeg have sådan en fætter.

Fandt hurtigt et pænt eksemplar med papirer og box i Sydtyskland. Kureren dukkede op i eftermiddag, og nu kan jeg sætte dette herlige retro-ur på armen.

I 1975 kostede sådan et ur 1850 Dollars i USA. Det var mange penge!
Jens-Kristian

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Det er bare også ikonisk lækkert, høj klasse, stort tillykke, håber det fungerer i top
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Marine Chronometer er uret, hvor både udvikling, teknik og design er ganske enestående.

Til trods for, at mine skriblerier om uret nu viser sig delvist ansvarspådragende, er jeg sikker på du ikke bliver skuffet.

Tillykke med den smukke nyerhvervelse - godt udtrykt Hannover, Ikonisk.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Tak hannover og Geodoc. Uret fungerer heldigvis glimrende, for jeg er godt opmærksom på, at Omega ikke har reservedele længere.

Ansvarspådragende i denne forbindelse er bestemt kun positivt Icon_smil

JK
Svar
Det lidt mærkelige ved Torben er at han påstår hen ikke er en god sælger - al den snak er jo lige ved at få mig (og John hanover fornemmer jeg) til at gå på jagt efter et godt batteriur. For pokker da. Det er manipulation af højeste klasse.

Tillykke med en herlig Omega Constellation du har anskaffet JK og godt fundet med papir og fin stand - super.

vh baun
Svar
Tillykke!!!

Fedt og spændende ur, kunne bestemt også blive fristet!!!

Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tillykke - en af de få "batteriure", jeg ville med glæde gå med.... (og måske vil jeg, en dag).
Den om reservedele; Omega har dem ikke mere / sælger dem ikke mere.
Derved ikke sagt at de ikke er at skaffe.
Igen; nettet og specielt ebay.com / .co.uk / .de / .nl / osv. og du finder, hvad du søger.
Men - er uret i fin stand, og derved er det ikke sagt at du nogensinde behøver at bruge de her alternative kanaler for at få fat af res. deler.

Fin klokke - tillykke !

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Baun Skrev:Det lidt mærkelige ved Torben er at han påstår hen ikke er en god sælger - al den snak er jo lige ved at få mig (og John hanover fornemmer jeg) til at gå på jagt efter et godt batteriur. For pokker da. Det er manipulation af højeste klasse.

Tillykke med en herlig Omega Constellation du har anskaffet JK og godt fundet med papir og fin stand - super.

vh baun
Korrekt fornemmet Icon_e_biggrin
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)