Sommerur - gerne titanium
Jeg har lyst til at prøve noget nyt denne sommer.

Et sommerur med lidt spræl i og gerne i titanium.

Det behøver ikke være Omega.

Det skal være vandtæt så man kan bade med det.

Prisen... ikke dyrere end nødvendig for at få et ok ur med mekanisk værk. men det er ikke afgørende.

Mærke - frit slaw!

Helst ikke større end 42 mm

Nogen ideer?

vh baun
Svar
Måske er det for moderne ?

http://www.anytimedenmark.dk/certina-c01...81-00.html
Mvh Kim 
Svar
Seiko Shogun (fås også i orange Icon_cool ):
İmage

eller Seiko Samurai (også her kan uret fås i orange Icon_cool ):
İmage

kunne begge være fine bud Icon_e_smile De er godt nok officielt opgivet til at være 43/44mm i diameter, men de føles ikke så store på håndleddet pga den lave vægt og de nedadgående horn. Begge klokker er vist på lænke, men de kan naturligvis også monteres på gummi rem, skulle man ønske det Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg kan godt lide 70'er looket på den nederste, med den tykke kantede visere og markeringer.
Hvad koster sådan en skipper og hvor finder man den?
Mvh jens
Svar
Hej Jens

Den nederste af de to viste ure er en SBDA003 (blå skive). Uret er den ene af tre "Samurai" Seiko Prospex modeller, som udgik af produktion omkring år 2008. De andre to er den sorte version, SBDA001 og den orange, SBDA005. Urene kan ikke længere købes fra nye, så du må ud på brugt markedet og lede, i fald du skal have et i stald. For et rigtig pænt eksemplar må du slippe godt 4K og så ellers dernedad i forhold til standen på klokken Icon_e_smile

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Rigtig gode bud - både Certinaen og Seiko Shogun - blot er de jo begge lidt store Icon_e_smile

Måske skulle jeg prøve at finde noget der er 10-20 år gammelt, så er det mere sansynligt at det kommer under 42 mm - tror jeg. Men der er nok ikke mange titanium ure derude!

vh Baun
Svar
Nu er seiko jo normalt et ur man tyr til når der skal være en god balance mellem kvalitet og pris.

Men jeg kan faktisk ikke finde et nyt dykker i titanium.... kigger jeg de forkerte steder eller?

vh baun
Svar
Baun Skrev:Nu er seiko jo normalt et ur man tyr til når der skal være en god balance mellem kvalitet og pris.

Men jeg kan faktisk ikke finde et nyt dykker i titanium.... kigger jeg de forkerte steder eller?

vh baun

Hvorfor Titanium Per?

Mit råd er:

Find dig en klassiker med en spraglet skive i stål til en god pris - vintage for ikke at det skal ende i skuffen og aldrig blive brugt - så godt kender jeg dig trods alt! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Hvad med sådan et Tutima.
Det opfylder vist alle dine krav, på nær str. som er 43mm.

[url]"http://www.chrono24.com/de/tutima/di-300-titan-43mm--id1942040.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=Suchen&braceletMaterial=&caseMaterials=5&countryIds=&dosearch=true&manufacturerIds=&maxAgeInDays=&priceFrom=&priceTo=&query=tutima&searchexplain=false&sortorder=0&watchTypeId=U&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/de/tutima/di-30 ... /index.htm[/url]
Vh AndersSC
Svar
gmt-geek Skrev:
Baun Skrev:Nu er seiko jo normalt et ur man tyr til når der skal være en god balance mellem kvalitet og pris.

vh baun

Hvorfor Titanium Per?

Mit råd er:

Find dig en klassiker med en spraglet skive i stål til en god pris - vintage for ikke at det skal ende i skuffen og aldrig blive brugt - så godt kender jeg dig trods alt! Icon_e_wink

Vh. Jon

Titanium - fordi jeg aldrig har prøvet det!
vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)