Hjælp til omega lommeur.
Hej mine kære ur-venner.

Jeg har idag fået tilbuddet på et omega lommeur.
Jeg har intet forstand på dem, men ud fra prisen tror jeg måske jeg kan gøre et kup.

Der står det samme nummer på begge bag-beklædninger og så ligger der et rigtigt fint omega værk inden i, der er lidt dekoration på værket. Nummeret på dækslerne hedder 7178xxx eller 7871xxx. Altså hvad jeg hurtigt har fundet ud af, er at det vist er fra omkring 1920-30 stykker. Ret mig gerne hvis det forkert.

Det tikker fint og går godt. Dog kan sælger ikke oplyse mig om evt. services. Glasset er også fint, men skiven er dog desværre revnet fra 5 tallet og ind til midten (ses som en lillesort streg), samt en lille flig vist er slået og sat på igen også ved 5 tallet.

Der er omega logo/stempel på kassen så, man må vel gå ud fra at kasse og urværk begge kommer fra omega og det ikke blot er et omega værk i en anden kasse. Som sagt er der to identiske numre på bag-beklædningen.

Jeg er blevet tilbudt det for 500kr. måske mindre hvis jeg havde et godt bud.

Så hvad mener i ?
Er det nu jeg har chancen for at lave en super handel?

Hilsen Dennis.
Svar
Næppe nogen superhandel, men heller ikke dårligt overhovedet. Med en hairline (crack/revne) og et stykke emalje slået af og repareret, så vil det koste i størrelsen max 500 kr - 1.500 kr i mine øjne.

Nu er det så ud fra at det er stål eller måske sølv, men det er ret afgørende. Metal - stål - sølv - guld? - Massivt guld og ikke forgyldt, vil naturligvis give guldvægten som værdi i stedet.

Værket var også rart at se. Der er store kvalitetsforskelle, fra ret simple værker, også fra Omega, til finere med skruede chatoner og fine sliblinger. Mønstrene (nok på balancebroen?) kan sige lidt, men ikke meget - ikke uden vi ser dem i alle fald.

Kan du lægge billeder ind, via photobucket f.eks. og beskrive hvilket metal det er, vil det hjælpe
Ja tidsmæssigt er vi i 1928 til 35 ud fra nummeret.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tja der kan man bare se Icon_e_biggrin
Men igen, så er jeg jo ikke så meget inde i ure endnu. Jeg arbejder stærk på sagen om at få en masse viden, og tænkte at sådan et omega, ganske vidst et lomme ur, men at det alligevel ville være at lille kup.
Blev også tilbudt et seamaster fra 50'erne til 3200kr, ny serviceret.

Men for lige at vende tilbage, så har jeg i min søgen på nettet fundet nogle billeder af et der ligener det rigtigt godt.

På billed 1 er det eneste der afvigere fra det jeg har fået tilbudt er at der kun står omega, uden ohm tegnet på skiven.

På billed 2 er værket identisk, dog er det helt rent på det jeg har fået tilbudt.

Billederne er lånt.
[attachment=1]<!-- ia1 -->Omega.png<!-- ia1 -->[/attachment]
[attachment=0]<!-- ia0 -->Omega værk.png<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
Ja det er et standard værk - dog med finregulering, ikke et af deres high grade værker - med f.eks. skruede chatoner og finregulering som du ser her:
İmage
i dette ur
İmage

det gør at buddet på 500 kr er max ok men ikke et specielt billigt ur, når det har en crack og en repareret flis i skiven -
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Kan godt se det er en lidt anden kaliber du har fundet frem der.

Tror også bare jeg skipper denne handel og spare lidt mere op Icon_e_wink

Vh.
Svar
Klogt - jeg ville generelt holde mig fra skiver der havde revner/hairlines eller er reparerede. Jeg har selv nogen, købt inden jeg blev kræsen nok. Gamle ure har det som nyere vintage - standen betyder næsten alt.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Var også skiven jeg frygtede mest for. Men det er altid rart at få bekræftet.

vh.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)