Deepsea med i skoven
Nu har jeg efterhånden brugt et par timer herinde, og er måske blevet lidt klogere på, hvad jeg vil have af ur. Først var jeg forelsket i et Omega PO chronograf, men er stille og roligt blevet overbevist om, at det må være et Deepsea, jeg vil have (tror jeg nok).
Det er - for mig - det ultimative tool ur. Men, for der er et stort men, jeg dyrker en del motion bl.a. moutianbike. Så er mit spørgsmål, kan det virkeligt passe, at et mekanisk ur ikke har godt af de rystelser, det kan give at cykle i skoven. Det synes jeg lyder mærkeligt, når der er tale om et tool ur. Vil i ikke anbefale at bruge uret, når der er tale om så mange rystelser.
Lavall
Svar
Tør ikke lige spå om hvor vidt et Deepsea har godt af, at tage det med i skoven rent mekanisk!

Men hvorfor? cykler selv en del MTB og kunne aldrig finde på at have et tungere ur på og især ikke et med lænke! Det er da direkte ubehageligt når man tumler rundt derude. Har selv et Garmin forerunner og det er behageligt at bære når man cykler og sår har det nogle fede funktioner... optimalt set ville det være endnu federe med en garmin cykel computer spændt på styret så jeg helt slap for at bære ur når jeg cykler!

just my 2cents!
Simon Hedegaard
Svar
Jeg er helt enig med Hedegaard her Icon_e_wink Det ville da være direkte ubehageligt at bære en DeepSea (eller et andet stort ur for den sags skyld) på sådan en cykeltur Icon_e_confusedKøb en DeepSea og benyt den til at svømme og dykke med samt ganske almindelig brug, og benyt så mountainbike hobby´en til at købe et ur, som er designet til netop dén form for brug Icon_e_wink

Et hej herfra Icon_e_smile

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Enig med de to foregående - og jeg ville heller ikke risikere at styrte med det og lave grimme hakker. Jeg ved det er tool - og tager man hakker som del af livet, so what - men jeg ville både finde det alt for tungt og risikabelt. Værket skal nok tåle rystelserne dog
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej.
Jeg har en Garmin 500, så det er ikke det der er problemet. Jeg er bare en smule distret, så jeg glemmer tit at tage mit ur af.
Har altid mit Festina på, det er stortset lige så stort, og det chikanere ikke. Spørgsmålet er mere om uret tager skade af det/rystet istykker.
Svar
Jeg har selv haft et DeepSea og har rent faktisk prøvet at have det på under et par ture i skoven på MTB !

Uret gik ikke i stykker, men jeg kan 100% bekræfte, hvad de andre siger - det er decideret ubehageligt at have på pga. vægten........ jeg er ret sikker på, at SDDS vejer en del mere end dit Festina Icon_e_wink !! Den eneste kur er at spænde det så stramt om håndleddet, at det ikke hopper ............. men DET er ligeså ubehageligt i sig selv ! Icon_e_wink

Selvom mit ur ikke tog skade af det (det var købt til at skulle bruges som "missionsur" til Afghanistan), så er jeg ikke sikker på, at det ville være sundt for uret i længden !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jammen så må jeg jo være mere obs på at smide det, før jeg skal i skoven.
Takker for input.
ps. Mit Festina vejer faktisk 230g. Men det er jo også lavet af støbejern, og ikke så fine martrialer som titanium Icon_e_biggrin

lavall
Svar
lavall Skrev:ps. Mit Festina vejer faktisk 230g. Men det er jo også lavet af støbejern, og ikke så fine martrialer som titanium Icon_e_biggrin

He he ............. det er nogenlunde samme vægt som et SDDS, som jo altså er lavet af rent stål !! Men du skal regne med, at uret er ret højt - og i kombination med den ret smalle længde, så føles vægten mere som følge af "løftestangsprincippet", så at sige Icon_e_smile

Men mon ikke, du kan huske at bruge dit Garmin, når du cykler !? Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Trådstarter stiller et godt spørgsmål - om vibrationer og rystelser er skadelige for værket (i det lidt længere løb) og om der er forskel på, om det er et manuelt eller automatisk værk, om det er en chrono eller ej...

Nogle (tool)ure er testet grundigt, men der er jo forskel på, om et toolur, som i en presset situation kan klare svære strabasser og samtidig udføre sin opgave i situationen (fx få en dykker sikkert op til overfladen, for derefter at blive serviceret eller kasseret) og om det i det lange løb kan holde til det ene og det andet...

Mvh Jens
Svar
Det er da korrekt, Jens, at der af trådstarter stilles et spørgsmål angående holdbarhed. Men det er jo vanskeligt helt entydigt at kunne svare endegyldigt på. Generelt kan der måske svares i retning af:

Digitale quartz ure vil være de mest holdbare
Dernæst de analoge quartz ure
Så de manuelt optrukne uden komplikationer
Manuelt optrukket med komplikationer
Automatiske uden komplikationer
Automatiske med komplikationer
Særlige ure med diverse komplikationer ud over det gængse

Ovenstående er yderst generelt, for der kan jo være producenter/modeller/ure, som er konstrueret til diverse specielle formål, og som derfor har særlige forudsætninger for at tåle dette eller hint. Speedmasteren er jo et glimrende eksempel herpå, ligesom mange af Rolex´ modeller også er det eller forskellige G-Shock ure til forskellige særlige formål er det.

Disse generelle betragtninger ændrer dog ikke ved min første anbefaling: Spar DeepSea´en og anskaf dig et ur, som er specifikt konstrueret til mountainbiking Icon_e_wink

I ønskes alle en fantastisk god dag! Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)