Rolex nostalgi
Har lige modtaget en stak gamle brochure og prislister fra Rolex, og sidder lige og kikke i en fra 1980, sikke priser.

Seadweller 16650 dkr. 4.745.00 - Daytona 6263 stål, dkr. 4.920.00 - Submariner 5513 Dkr. 3.435.00

En Oyster Quartz ref. 17000 var åbenbart ret hot, den kostede 6.690.00 eller ca. det dobbelte af en submariner Icon_e_wink

Man sidder og bliver helt ked af at ur interessen ikke var stor nok dengang til at man købte nogen.

Også sjovt at se de ambassadører Rolex havde dengang.

Red Adair, ham der senere slukke oliebrandene i Kuwait efter Sadam havde sat ild i dem alle.

En Jose Ignacio Domecq, en Sherry producent fra Spanien, Kiri Te Kanawa operasanger, konceptet er ændret en del siden den gang.

..........Og også priserne Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Det er vist ikke helt off topic at efterlyse et - par (Rolex-) brochuresamlernes hjemmesider.
Jeg ved at de er der, altså - både samlere og hjemmesider med 1.000-vis indscannede gamle brocurer og prislister...
Hvem har et par URL´er ?
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Kunne faktisk være spændede med et link så man kunne grave lidt i de gamle Rolex kataloger.

Jeg skal se om jeg en dag kan få taget mig sammen til at scanne dem ind jeg har liggende.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Jeg blev konfirmeret i 1980, og burde nok have brugt til de 4650 kr. jeg fik, til en SeaDweller......
Svar
Tukjær Skrev:Jeg blev konfirmeret i 1980, og burde nok have brugt til de 4650 kr. jeg fik, til en SeaDweller......

Jeps havde været en bedre investering end en racercykel og anlæg med Compact Disc.
Det havde også været sejt at iføre sig til på sodavandsdiskotekerne:-)

Jon
Svar
Compact Disc var ikke allemands eje i 1980. Fik min den første i 1984. Kostede kr. 9.995 Icon_e_surprised
Svar
Tukjær Skrev:Compact Disc var ikke allemands eje i 1980. Fik min den første i 1984. Kostede kr. 9.995 Icon_e_surprised

Det svare ca. til 2 subs Icon_cool

Ps. hvad er din Compact Disk mon værd idag Icon_redface
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Sjovt at de har et 0 på ref. 1665 og kaldt den 16650. Nok for ikke at misvise mht. materialer. Alle brochurer og priser siden sen-60'erne kan findes på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.R-L-X.de" onclick="window.open(this.href);return false;">www.R-L-X.de</a><!-- w --> . Kan ikke linke direkte, da man skal være logget ind for at se dem.

/Mads
Svar
Jeg købte et GMT master ll i 2001 i S`pore, dengang gav jeg ca 4.300 SGP 1SGP=4.5DKR 2001
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)