Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
God aften
Jeg er lidt på udkig efter et Omega speedmaster. Som ny ud i den store omega verden syntes jeg, at jeg ville starte med et ikon.
Jeg er ret vild med alt der har med NASA at gøre, og elsker Apollo 13 og de fleste andre måne relaterede film.
Nu kommer 1000kr spørgsmålet.
Skal jeg spare op til en Pro til omkring 12-13 eller skal jeg springe på en auto til omkring 7-8?, som er lidt mindre og har et andet værk.
De fleste nørder mener nok at pro'en er den "rigtige" speedmaster, ingen dato og det rigtige værk.
Jeg ved ikke om jeg ville blive træt af af gå og trække uret op hele tiden, eller om man vender sig til.
Samtidig syntes jeg også at den lille model er ret lille, de sidste 3mm betyder aligevel ret meget, jeg er vandt til at gå med relativt store ure 44mm-48mm.
What to do!
MVh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er svært.....
Det umiddelbare er at købe en brugt prof. med caliber 861 - altså med manuelt optræk og plexi glas. Den er umiddelbart set helt som den der i 1969 var med på månen.
Og dog. Den der var med på månen havde jo det tidligere værk 321 som er af en lidt finere konstruktion.
For mig betød det at jeg aldrig blev helt så glad for mit første Speedmaster prof. fra 1989 med cal 861. Det endte med at den blev solgt og en 1967 med cal 321 blev indkøbt senere. den er jeg langt mere glad for.
For mig er konklusionen at man enten bare skal købe den Speedy man bedst kan lide og som passer til ens pengepung. Det kan være en redused eller en date eller en BA eller en prof. med cal 861, men hvis man vil have en som er direkte relateret til måneturen skal man tage skridtet fuldt ud og købe en pre moon med cal 321.
vh baun
•
Eller også springe på den nye, opdaterede 44 mm version. Så skal du "kun" af med 25-26k.....
•
Jeg har prøvet johns, fuck den er lækker!!
Den ville jeg også helst have, men hvis jeg skal have den, bliver det mit eneste dyre ur, og vil hellere have lidt at skifte med;)
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
Pers "mellemregninger" og "konklusion" kan jeg fuldt ud tilslutte mig, Kristoffer. Man skal købe den Speedy, som man bedst kan lide. Der er SÅ mange lækre Speedmaster modeller, at det er muligt at finde den helt rette model, som passer lige nøjagtig efter ens egen smag
Håndoptrækket bliver du aldrig træt af - dertil er det for lækkert, og så kommer man tæt på sin klokke gennem håndoptræk. Svært at forklare, det skal mærkes
En Speedy Pro passer til alle lejligheder og har et super fedt og klassisk look. Det er ganske enkelt en super-klassiker
For mig blev det dog Co-Axial versionen af Speedy´en, som blev min foretrukne, da denne version var 44mm i diameter, havde dato, automatisk værk med kolonnehjulschrono, safirglas for og bag samt kraftigere lænke med skruepins. På mit håndled føles uret super godt, og det smutter let op under en trøje eller en skjorte, og det har en super feel på armen. På mange måder er det en god "hverdagsklokke", som lige har "das gewisse Ekstra"
God vind med projektet!
De venligste hilsner, John
•
En 44mm ligner jo en 39mm på din arm John:)
Jeg må igang med at trawle nettet efter en god deal på en speedy, nu må vi se hvilken model jeg ender med:D
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
kristofferJ Skrev:En 44mm ligner jo en 39mm på din arm John:)
Jeg må igang med at trawle nettet efter en god deal på en speedy, nu må vi se hvilken model jeg ender med:D
En god måde er jo også at finde en man kan lide til en rigtig god pris, så kan man jo afhænde den senere uden væsentlig tab, hvis man skulle ønske sig en anden.
Jeg har aldrig været bange for at nuppe en god Omega til en god pris. De er stort set alle til at handle igen, hvilket jo er "behageligt".
vh Baun
•
Det er også den filosofi jeg har;)
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Men vær nu lidt skeptisk overfor den reduced. Den er faktisk i mine øje ganske flot og jeg har ikke problem med de er - 3 mm - men den vil i de færreste øjne være en rigtigt speedmaster - med sin eta 2892 og modul opbyggede kronograf med DD modul.
Jeg ville holde mig til den almindelige pro - 861 for at få noget til en OK pris - holder pris - og som dækker dit behov som jeg forstår dig
Jeg har selv en pre-pro og en pre moon - begge kaliber 321 - men var det for bare at gå med, gik en med 861 værk også fint
Jeg har faktisk også en reduced - som jeg synes er flot med 18 k "krans"
vh
•
Svar: 387
Tråde: 33
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg har været i samme situation som dig Kristoffer, men jeg blev ret hurtigt enig med mig selv om, at det skulle være Pro´en. Jeg tror også Pro´en har en bedre størrelse til dig, og så har den jo også den "rigtige" historie med sig. Du vænner dig iøvrigt hurtigt til, at det skal trækkes op hver dag. Det har jo ikke nogen datofunktion, så det skal du ikke bruge tid på
.
•