Orient projekt
Ansporet af et tilsyneladende uskyldigt link til orientuhren.de endte jeg med at impulskøbe et Orient dykker model CEM65002 med blå skive og skruekrans. Jeg tror, det er den, nogle kalder "Mako" (?)

Indtil videre er det en succes, for det blev bestilt i går aftes og sendt fra forhandleren i eftermiddag. Med lidt held kan jeg vise billeder inden weekenden.

Tænk hvad man får rodet sig ud i, bare fordi man surfer lidt på urforum... Icon_e_biggrin
Omega Speedmaster Professional
Seiko Superior Automatic
Orient Mako
Svar
Velkommen til forum.

Til lykke med din Blue Mako Icon_e_wink

Det bliver spændende at høre lidt om uret, når du modtager det Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Tak. Det lidt morsomme er, at det har været undervejs. Jeg har kigget på divere længe og i mange omgange overvejet nogle af de Seiko modeller, du så ofte har omtalt rosende. Så gik det over blot for at blive afløst af hede tanker om et Longines Hydraconquest afløst at de klassiske (men også lidt kedelige) drømme om et Seamaster. Og så bum ender jeg med et Orient til en brøkdel af prisen på alle dem, jeg har overvejet.

Jeg nærer ingen forventning om at kunne sammenligne ovenstående med Orient'en, men tilsyneladende er der meget bang for the buck, så jeg skal nok blive glad for den uden hype-faktoren.
Seiko Superior Automatic
Orient Mako
Svar
Orient fremstiller skam gode klokker, og til prisen får man rigtig meget for sine penge i visse modeller, synes jeg Icon_cool Jeg er super tilfreds med min hack and wind version af Orient 300m Saturation Diver. Den får megen armtid og kan tage hvad der kommer Icon_e_biggrin

İmage
İmage

Selv om Orient idag er ejet af Seiko, kører de stadig videre med egen produktion af værker, kasser, skiver osv, så du får true inhouse for en meget rimelig pris Icon_cool Jeg er super tilfreds med min klokke, og jeg håber, at du bliver det samme Icon_e_smile
Svar
Så kom pakkeposten endelig Icon_razz

Umiddelbart indtryk: Utrolig flot bearbejdet urkasse, flotte visere, helt fantastisk skive og faktisk rigtig god lumen. Lænken...ja, det har mange andre allerede sagt, er ikke fantastisk, så den bliver nok skiftet ud med en læderrem. Overall giver uret en god solid følelse i hånden og på armen, så jeg er faktisk rigtig godt tilfreds.

I forhold til mit Speedmaster blegner det (ok, der er så også en verden til forskel) men i forhold til et par Seiko chronographer til 3 gange prisen holder Orient'en 100%. Den er faktisk nok endda lidt mere lækker - måske lige bortset fra lænken.
Seiko Superior Automatic
Orient Mako
Svar
Til lykke med klokken Icon_e_wink

En mørkeblå Nato rem kunne måske også gøre sig på uret?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)