Armtid - eller ikke armtid?
#1
Urene opbevares i sikkerheds skab når jeg ikke er hjemme.

Men fredag - eller i hvert fald nogen fredage - bruger jeg så et halv time på at finde alle urene frem og jeg nyder at stille dem op i "udstilling".

Dette "ritual" fører jo ofte til at man falder over et ur man nok er meget glad for, men som af en eller anden grund ikke får så meget armtid som det fortjener.

Nogen gange tænker jo på hvorfor det altid er de samme 10 ure som får armtid ud af en samling på 70-80 ure.

Måske skulle spørgsmålet vendes om: hvorfor springer du visse ure over, så de ikke får armtid?

Fordi uret er i så flot stand at jeg tænker nja... jeg nupper et andet
Fordi hvis jeg skal have et på med sort skive - vil jeg hellere have et andet
Fordi der er en gammel original vintage rem på... og den må man jo passe på
Fordi - jeg ved at om 2 timer synes jeg det er for stort og tager det af igen
Fordi jeg ikke gider stille datoen på et ur og ikke gider se på at den ikke er rigtig

Hvorfor pokker har man ikke bare et ur til det hele......?

Fordi det er for kedeligt

God week-end
Baun
Svar
#2
Jeg kan sagtens følge dig, Per Icon_e_smile

Jeg ender ofte med at bruge et af mine ure mere end andre i en periode. Lige for tiden ryger denneher konstant på armen:

İmage

Den er lav og sidder godt på armen uden nogensinde "at være i vejen". Den har en fin størrelse til mig, er super let aflæselig fra mange vinkler, og så er jeg vild med tilføjelsen af dato til Speedmasteren Icon_e_biggrin Den er meget klassisk i looket, så når jeg kører ldit træt i det, så kan jeg jo bare smide en Breitling på armen Icon_razz

Hav en rigtig god weekend allesammen *thumbs up smiley*
De venligste hilsner, John
Svar
#3
Bestemt et godt valg, og dato placeringen er jo fin, og lidt anderledes en det mere almindelige ..kvarter over`
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
#4
Baun Skrev:Hvorfor pokker har man ikke bare et ur til det hele......?
God week-end
Baun

Det har "man" (læs jeg) skam også. Den hedder såmænd Rolex DeepSea og sidder på armen 24/7-365. Og nej, det er ikke spor kedeligt, fryder mig hver gang jeg i løbet af dagen kigger på uret.

İmage

İmage
Svar
#5
DonWerner Skrev:Rolex DeepSea sidder på armen 24/7-365. Og nej, det er ikke spor kedeligt, fryder mig hver gang jeg i løbet af dagen kigger på uret.
Du har et håndled der bærer deepsea godt.
Jeg synes, som urnørd, at en meget stor del af fornøjelsen ligger i fornyelsen - at skifte det ur der har siddet på armen i op til flere dage - ud med et andet - som jeg så hver gang jeg ser på armen kan tænke - jamen dog - det er måske mit herligste ur - hver gang uanset hvilket Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
hannover_dk Skrev:
DonWerner Skrev:Rolex DeepSea sidder på armen 24/7-365. Og nej, det er ikke spor kedeligt, fryder mig hver gang jeg i løbet af dagen kigger på uret.
Du har et håndled der bærer deepsea godt.
Jeg synes, som urnørd, at en meget stor del af fornøjelsen ligger i fornyelsen - at skifte det ur der har siddet på armen i op til flere dage - ud med et andet - som jeg så hver gang jeg ser på armen kan tænke - jamen dog - det er måske mit herligste ur - hver gang uanset hvilket Icon_e_biggrin
vh

Det kan jeg godt genkende. det kan være jeg har gået med mit Rolex Date just et par dage ... så kan man godt tænke. den dækker da det hele - og den er bare så rar at gåmed - og det design bliver man da aldrig træt af at kigge på - og den er afslappet nok til daglig og fin nok til pæn og.......

men så skal jeg på jagt.... og et andet passer alligevel lidt bedre
eller jeg skal til nytårskoncert og vil gerne bære guldur
eller jeg skal have den lysebrune skinjakke på - og der matcher en fed brun rem og et patineret ur bare bedre
eller.....

Men - selvfølgelig er mange af de ure jeg har også all round - især dem i stål og på stål lænke synes jeg.

vh Baun
Svar
#7
Købte mit Rolex Datejust 16030 for kr. 8950,- hos Klarlund den 25. juni 1986. Det har fået armtid 24/7/365x25, altså frem til en gang sidste år. Jeg har glædet mig over at kigge på det ur hver eneste dag i alle de år! Det har kun (måske overflødigt) været af når jeg har været nødt til at klippe hæk og af et par dage i starten af 2007, da det (måske overflødigt) fik en gang service.
Og det er stadig det ur jeg vender tilbage til, efter at have luftet lidt Omega og Bulova.
Eneste seriøse konkurrent til armpladsen er (måske overraskende) mit ret ny Casio GW-M5600BC-1ER. Dette ur vejer 2 g mere end omtalte Rolex, og er meget komfortabelt. Jeg tror, at et Omega Speedmaster med plastglas og håndoptræk kunne være en seriøs konkurrent nederst på ve. hånd. Inden længe vil jeg dog afprøve et Seiko SKX007. Sådan et må man vel eje?
Armtid bestemmes IMO af funktion, komfort og så det mere udefinerbare - signalværdi - til én selv og andre?
Svar
#8
Problemet ligger nok også i at de fleste herinde har mere end et ur Icon_e_wink

Faktisk tror jeg ikke at jeg ville blive træt af nogen af de ure jeg har, hvis jeg kun beholdt et og gik med det hver dag. Men når jeg nu har valgt at have flere ure, så synes jeg godt om at jeg kan skifte lidt når jeg har gået med et ur ca. 1 måned Icon_e_biggrin

Mit vintage ur går jeg dog mest med til pænt brug, da jeg føler det er mere unikt og at jeg derfor skal passe lidt bedre på det.
vh Hans Henrik
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: