Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Nej, ikke hvis du har betalt for det også - så bare ned og klag din nød!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jeg er enig, prøv at få nye skruer i, men det er et godt tegn på hvorfor jeg ikke lader ure service uden det er nødvendigt. Her taler jeg om værket, hvor der kan være en verden til forskel, mellem et værk der ikke er skruet i, og et som der er. Selv dygtige urmagere kan smutte med skruetrækkeri i en af den MANGE skruer der er i værk, små ting kan ridses. Det har ikke den store betyding for gangen, men det er så skønt at kigge ned i et værk med rene kærve og uden ridser.
Den slags her foregår ofte i højt tempo, med det formål, at få skruen løs, opgaven udført og skruen i.
vh
•
watchfreak2003 Skrev:Du poster spørgsmålet fordi det ”går dig på” – og så skal du selvfølgelig gå ned og få det ordnet,
som andre foreslår.
Personligt ville det gå under bagatelgrænsen – jeg ville ikke engang kunne se de små mærker uden +3,5 briller 
Enig med Jesper. Jeg ville ikke gøre noget ved det.....
•
Svar: 1,401
Tråde: 60
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg er overhovedet ikke enig med Jesper og Tukjær. Jeg synes, at det er noget svineri, at man kommer med et nyt ur til kr. 25.000.- og der så sidder en såkaldt fagmand og smadre ens skruer, det er ganske enkelt dårligt håndværk. Ydermere tager han kr. 150.- for det. Øv! Jeg var ikke et sekund i tvivl, jeg havde klaget over det med det samme. Jeg havde så også opdaget med det samme

. Indrømmet jeg er MEGET pernitten med mit ur, men det skal s'gu være iorden, især når man går til fagmanden.
Som kuriosum kan nævnes, at jeg på et tidspunkt fik ødelagt en kærv lidt på en skrue i lænken på mit GMT II'c. Altså, jeg ødelagde den selv. Det pinte mig, så jeg nævnte det inde hos Klarlund, da jeg var inde for at få løsnet et led i lænken (den havde fået for meget loctite). Klarlund løste problemet og skiftede skruen til en ny uden beregning.
Nej, ingen smadrede skruekærve i et nyt ur, det går bare ikk'!
Casio G-shock
Seiko 5
•
Svar: 5
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
En lille update:
Jeg tog ned til forhandleren og forklarede mit problem. Til at starte med ville de polere skruerne men da jeg fik mit ur tilbage 5 min efter fortalte han at der blev skiftet 8 skruer i stedet for at polere dem. Servicen var altså i orden da jeg bad om at få udbedret den oprindelig fejl.
Dilemmaet om man burde gøre noget ved skruerne eller ej handler en smule om at de små ridser "gik mig på", men i stor grad også at jeg betaler for en vare hvor en fagmand burde gøre sit arbejd 100% korrekt. 150,- kr er ikke mange $, men en god timeløn er det. Yderligere er det et ur til 25.000 kr (i min verden mange penge for en studerende) og derfor skal det satme være i orden.
Jeg undres en smule over de ikke gjorde det ordenligt i første omgang, det var samme ekspedient begge gange. Fremtidige service og andet bliver ikke gjort i denne butik.
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Jeg ville have bedt dem om at skifte skruerne.
Mvh
Klaus
•