Investering i Rolex
Hej
Vil købe et Rolex har kig på nogle forskellige modeller, hvilken af disse modeller tror I kunne være en god investering, eller den bedste kan desværre ikke købe alle;-) tænker på at beholde den 3- 5 år og så måske sælge.

En 1680 med lænke i god stand til ca 35000 uden papir

En 1680 med lænke i god stand til ca 43000 med boks og papir

En 116610LN god stand til ca 39000 kr år 2009

En Gmt Master IIC god stand fra 2008 til ca 36000 kr

Dvs det er lidt gamle sports modeller VS. Nye modeller.

Andre forslag er velkommen men skal være sports modeller.

Tak Icon_smil
Mvh Kenth
Svar
Hej

Jeg vil absolut gå efter de nye modeller da de næsten altid stiger i pris, så mit bud er Submariner fra 2009.

MVH Peter
İmage
Svar
En ny vil du givet vis kunne holde pengene hjemme på, en ældrer kan du være heldig at tjene på.

Men for den rene investering findes der givet vis mange ting der er bedre.

Så køb det ur der taler mest til dig, og glæd dig over det hver dag.

JEG VIL ALTID foretrække B+P.

Mvh
Jacob
Svar
Jeg vil nu give Jacob ret her. Det er naturligvis min egen vuderning, men på 3-5 år, så tror jeg du vil få noget mere ud af et fint vintage Rolex end det nyere. Vintage er ok billigt for tiden, det er nyere ure ikke, de står PT ret højt i forhold til nypris. Ja nypris vil stige og så går brugtpris med, men jeg tror ikke på vi ser de kraftige prisstiegner som der har været det sidste år hvor de er gået markant op af.

Derfor vil jeg selv smide mine penge på vintage hvis jeg ville gå efter bedst muligt afkast inden for 3-5 år, samtid med at have noget lækkert at smide på armen.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Nok mest enig med Jacob og Micki. Vintage er ikke voldsomt dyre pt. i DK så der er størst stigningspotentialle på den korte bane. Jeg tror heller ikke nypriserne får et voldsomt hak op de næste par år, men det kommer jo an på verdensøkonomien.

Eneste ulempe ved vintage er at der er en meget begrænset køberskare i DK, mens et nyere Rolex er langt lettere at sælge.

Jeg vil nok bakke Jacobs råd op. Køb det ur der tiltaler dig mest og lad være at spekulere for meget i investeringen. Pengene skal nok holde sig selv hjemme om 3-5 år uanset hvad. Mit bedste råd til at gøre en god ur-investering er: Køb billigt og scor de første 10-15 % allerede i indkøbet Icon_e_wink Men hav for guds skyld fokus på værdien af uret frem for prisen. Det billigste ur er ikke altid det bedste køb Icon_e_confused Her er det nødvendigt du kan spotte de gode vintage tilbud og vurdere hvor man får noget for pengene. Condition is king Icon_cool

/Mads
Svar
Tak for jeres svar, ja der selvfølgelig mange faktore der spiller ind.
Mht hvilket ur der er fedest at gå med, havde jeg det fint med de modeller som jeg skrev om, da jeg synes alle sammen er fede!
På vintage ure er der jo sket meget de sidste år med en god prisstigning men bliver det ved? Men det gør det nok så længe de nye ure også stiger, så konklusionen må være et Rolex sports ur er altid en god investering Icon_smil
God weekend til alle.
Mvh Kenth
Svar
Vintage Rolex har faktisk haft et prisfald fra 2008-2010. Tilbage før finanskrisen kunne alt sports vintage, uanset stand, sælges for +30 k. Folk købte ALT der bare lugtede af vintage, fordi priserne bare steg og steg. Nu er samlerne meget mere fokuseret på standen og priserne er differentieret markant på de enkelte ref. nr. Min umiddelbare vurdering er at vintage Rolex ca. er 15-20 % billigere i dag end før krisen. Om priserne så klatre derop igen tror jeg godt du kan regne med, men det kommer nok stille og roligt denne gang, og ikke som stigningerne fra 2005-2008, hvor priserne vel steg til det dobbelte.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Vintage Rolex har faktisk haft et prisfald fra 2008-2010. Tilbage før finanskrisen kunne alt sports vintage, uanset stand, sælges for +30 k. Folk købte ALT der bare lugtede af vintage, fordi priserne bare steg og steg. Nu er samlerne meget mere fokuseret på standen og priserne er differentieret markant på de enkelte ref. nr. Min umiddelbare vurdering er at vintage Rolex ca. er 15-20 % billigere i dag end før krisen. Om priserne så klatre derop igen tror jeg godt du kan regne med, men det kommer nok stille og roligt denne gang, og ikke som stigningerne fra 2005-2008, hvor priserne vel steg til det dobbelte.

/Mads

Helt enig Mads! Icon_e_biggrin

Med mindre man snakker vintage guld, men det har jo så også med guldprisen at gøre, der jo altid stiger når resten ellers går ad hel.... til!! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Ja ok der har du nok ret, det havde jeg ikke tænkt på. Prisen stiger nok ikke så hurtig som før krisen, plus at det er vigtig kvaliteten er iorden mht over polering, original skive mm.
Ja der er meget der spiller ind. Men spændende er det!:-)
Mvh Kenth
Svar
Som udgangspunkt hvis man ser på Rolex er der tre forskellige risiko profiler du kan gå efter.

- Fastholdt værdi - dvs. en incremental stigning på linje med inflationen + et par procent. I øjeblikket er stål sportsmodeller købt med 10-15% rabat ifht. listepris et meget godt bud herpå - eller brugte velholdte sportsure (40mm) i prislejet 15-25.000.

- Værdi stigning i segmentet 10-15% p.a. Typisk godt købte vintage ure. Især er f.eks. Day-Dates (ældre 4 cifrede plexi modeller) gode bud herpå.

- Spekulativ vækst. Klart den mest risikofyldte. Meget følsomt for "mode" og konjukturer. I øjeblikket er high end (især super high-end) temmeligt attraktivt. Urene koster typisk meget meget mere end den gang de var nye, men de er unikke eller meget sjældne - og altid i nær-perfekt stand. Du kan sagtens lave 20-25% p.a. Men du kan også sagtens lave 0% eller -20%. I øjeblikket er Paul Newman daytonas, 3-6-9 Submariners og præ WWII chronografer meget hotte.

Mvh FH
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)