Verificere et Rolex Sub i Kbh
Hvor i KBH kan man få verificeret et Rolex og få papir på det.
Hører rygter om at Klarlund tager 975 kr for det, hvilket jeg vil mene er røveri.
Nogle gode bud?

På forhånd tak og fortsat god søndag

//Berg
Svar
Berg Skrev:Hvor i KBH kan man få verificeret et Rolex og få papir på det.
Hører rygter om at Klarlund tager 975 kr for det, hvilket jeg vil mene er røveri.
Nogle gode bud?

På forhånd tak og fortsat god søndag

Det er da ikke Røveri de tar uret og tjekker det i hoved og røv Icon_cool.... du skal huske på at der er inge der arb gratis i det her land så 975 er 2 timer arb
som i min verden er en billige time løn når man tænker på at det der skal betales for.
men du skal nok købe sælger inde du køber uret
men eller er der jo Bo Mølbak som har åben om onsdagen !
Svar
Tak for svar... men det er mig der er sælger... og sælger er godt nok! Icon_e_smile
Der findes dog nogle købere som vil køre med både livrem og seler selvom jeg har et ægthedsbevis fra da det blev serviceret i sidste uge...
Det tager da ikke en urmager 2 timer at verificere om det er ægte eller ej... en god urmager burde da for det første kunne se det bare ved at kigge på det og holde det i hånden og hvis der er nogen tvivl tilbage er det vel bare at åbne bagkassen og se om det er det rigtige urværk?
Jeg siger 10 min arbejde, maks...
Er jeg helt skævt på den?

//Berg
Svar
Berg Skrev:Tak for svar... men det er mig der er sælger... og sælger er godt nok! Icon_e_smile
Der findes dog nogle købere som vil køre med både livrem og seler selvom jeg har et ægthedsbevis fra da det blev serviceret i sidste uge...
Det tager da ikke en urmager 2 timer at verificere om det er ægte eller ej... en god urmager burde da for det første kunne se det bare ved at kigge på det og holde det i hånden og hvis der er nogen tvivl tilbage er det vel bare at åbne bagkassen og se om det er det rigtige urværk?

Du har ret i det ikke tager mere ind 10 min for urmager Icon_smil men du få også et stykke papir fra klarlund om det er ægte og de står på mål for det Icon_smil
ellers må du prøve om du kan få Ronnie fra vesterbrogade til at sige GOD for det.... han er butikschef
Svar
Morten Bekker Skrev:Du har ret i det ikke tager mere ind 10 min for urmager Icon_smil men du få også et stykke papir fra klarlund om det er ægte og de står på mål for det Icon_smil

Du sagde jo lige at det tog 2 timer... Sæt det tager 10 min giver det altså en timeløn på næsten 6 000 kr - det vil jeg mene er røveri!
Uanset hvad, tiden er sådan det uvæsentlig...Nogen der har nogle priser??
De 975 kr jeg har hørt er altså kun rygter...

//Berg
Svar
Berg Skrev:Tak for svar... men det er mig der er sælger... og sælger er godt nok! Icon_e_smile
Hmm... Den er svær. Jeg ville heller ikke betale 1k for et tjek, for at sælge et ur. Heldigvis kan Peter Halse gøre det noget billigere. Men røveri er det vel ikke. Det er jo en service de tilbyder, og som sådan skal de også tjene på det.

Men du kan jo lade køber betale for tjekket, hvis han insistere. Ellers kommer det nok en anden køber.
Svar
Det er korrekt at Klarlund tager 1000 for det.
Men de laver en komplet gennemgang og du får en fin rapport, hvor uret er beskrevet og gennemgået i mindste detalje.

Et stykke papir, jeg som køber var glad for da jeg købte mit Daytona.
Svar
Kim T Skrev:Det er korrekt at Klarlund tager 1000 for det.
Men de laver en komplet gennemgang og du får en fin rapport, hvor uret er beskrevet og gennemgået i mindste detalje.

Et stykke papir, jeg som køber var glad for da jeg købte mit Daytona.

jeg syntes også at 1000 er helt ok vi går rundt med ure som koster 20k + så hvad er en 1000 Icon_e_biggrin
Svar
om det er pengene værd vil jeg mene kommer an på, hvor meget tid de lægger i det og hvor detaljeret en rapport man får igen.
Men er der ikke en "light" version? En rapport er sådan set ligegyldig i denne sammenhæng, der skal bare gives en tommelfinger op eller ned - det er mest for købers skyld, jeg betaler ikke for at få noget at vide som jeg allered ved.

//Berg
Svar
Jeg kan udmærket følge dig - selvfølgelig er 1000,- også penge........det er faktisk en fed rem til et Panerai Icon_e_wink
Den "rapport" jeg fik med Daytona´en er super.
En side, med en MEGET grundig beskrivelse af alle små ridser, værket, lænken og så videre.
Derudover er der bekræftelse af årgang, ægthed mm.

Jeg mener ikke de laver en "light" udgave.
Jeg tror de indførte denne procedure for omkring to år siden.
Jeg kunne forestille mig at de vil prøve at begrænse "brugthandlen" i deres butik.

Ellers er der også Ravnkilde - jeg mener at de på et tidspunkt havde et fast gebyr på omkring 250,-
Jeg ved dog ikke om det stadig gælder.

Endelig skal det siges, at jeg godt kan forstå en køber, som ikke kender dig, ønsker at for foretaget den verificering.
Men jeg synes da at det er købers ansvar at betale for denne service.
Om ikke andet kunne man måske dele udgiften 50/50

Held og lykke med salget Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)