Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Det plejer at være et lommeur der er sat horn/lugs på til remmen. Så passer det med sekundviseren i bunden og krone i toppen.
Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Er ganske enig, at der er tale om en aparte konstruktion.
Nysgerrigheden bliver jo vakt om, hvad det er for en kaliber, der har fundet vej ind i kassen - og hvilken kasse.
Det må atter konstateres, at et af landets store auktionshuse, der endnu ikke er grebet i beskedenhed i anprisning af egen professionalisme....
.... atter har lavet en varebeskrivelse, der fuldt ud lever op til hvad vi er vant til om ure:
- Utilstrækkelig
- Intetsigende
- Uprofessionel og inkompetent
Dersom Lauritz bare havde gjort sig ulejligheden, at holde en lineal på, og opgivet en diameter - kunne vi bedre have bedømt denne Omega-Franken.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Der synes jeg i gør dem uret. Der er da masser af mariage ure rundt om i verden. Nogen kan lide dem fordi de er lidt store.
Visse - få har original skive - det har denne ikke - og jeg synes ikke den er smuk, men det er jo ikke det der er spørgsmålet. Lauritz skriver korrekt: Uret er oprindeligt et lommeur der er omgjort til armbåndsur. Så synes jeg den er helt OK. E-bay har masser af mariager
vh
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
hannover_dk Skrev:Lauritz skriver korrekt: Uret er oprindeligt et lommeur der er omgjort til armbåndsur. Så synes jeg den er helt OK. E-bay har masser af mariager
vh
Det stod der ikke oprindeligt, det er tilføjet senere ellers havde Loncar næppe spurgt
Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
TDN Skrev:Det stod der ikke oprindeligt, det er tilføjet senere ellers havde Loncar næppe spurgt 
Mvh
Thomas
Ah OK - jeg kan nu ellers tit selv lige overse sådan noget - men hvis det er tilføjet og du er sikker - så burde det vel ha været der fra starten ikke alle kender måske mariage - så korrekt brok så
vh
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Det med lommeuret er kommet til senere.
Uanset hvad så er jeg ikke begejstret for disse konstruktioner. Men smag og behag.
•