Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Jeg tror heller ikke vi vil se et pris fald på high end urene. Er der noget der falder bliver det udbudet af nye ure i DK. Vi vil simpelt hen se færre ure i butikkerne og det vil påvirke brugt priserne.
Mvh
Klaus
•
Svar: 138
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg tror Klausm har ret... Der kommer til at blive solgt mindre og mindre ure i highend klassen end for bare 5 år siden... Nu har jeg selv besøgt de fleste Rolex forhandlere i dette land...
Og på grund af den voksende risiko for røverri er der hellere ikke så mange ure udstillet i butikkerne mere... Var forbi Knud P i Århus i torsdags og kunne kun spotte 1 Rolex i deres vindue.
Det er jo ikke lige det der får folk til lommerne.
En klog købmand sagde til mig en dag i hans butik. Vare sælger vare.
Jeg andede ikke hvad manden mente. Han forklarede at hvis hans oste køler var halvtom så solgt han ingenting, men hvis den derimod var proppet til randen på alle hylder, så solgt han langt over det dobbelte.
Så hvis det ikke er muligt at se og lade sig friste i de forskellige urmagerevinduer og guld forretninger. Så tror jeg heller ikke på at salget stiger.
For dem der ved hvad de vil have, ved også på forhånd hvor det kan handles til en bedre pris.
Kjeldsen
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Der er vel to hovedting der har betydning for prisen på brugte rolex
Den ene er ny prisen - stiger den, - CHF eller anden årsag - så vil det kunne påvirke brugtprisen med op
Den anden er folks lyst til at bruge penge på dyre ting - den kan godt tænkes at falde, det tyder alt på.
Det burde betyde, at hvis nyprisen ikke stiger i f.eks 2012 (CHF låst og måske begrænset hvad de vil lade urene stige) og købelysten falder lidt, så kan stigningerne på brugte ure næppe fortsætte helt generelt (sikkert special modeller undtaget), men vi taler et ret specielt segment, hvor den almindelige nedgang i købelyst til fordel for opsparing MÅSKE ikke betyder det store - men det er og bliver gudskelov gærværk
vh
•