Ragnar i Odense Lukker IKKE!
Hej med jer.

Jeg har hørt den berømte fugl pippe en lille vise.

Er det korrekt at Ragner i Odense lukker og slukker...?

Hvis det er sandt, så er der ikke mange Rolex forhandlere igen.

Kjeldsen.

Ps. Ret mig hvis fuglen synger falsk.
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
Det kan jeg ikke tro. AM Berg er netop lukket i Odense. Det burde give flere kunder til Ragnar.....
Svar
Jeg var i butikken for 14 dage siden for at finde en rem til mit Omege Constellation Pie Pan. Der var intet udvalg og ingen vilje til at finde en løsning.
Svar
Det er jo et begyndende tegn på at det går skidt... Når først udvalget og dernæst lysten til at servicere en kunde forsvinder... Så er der ikke langt igen...

Kjeldsen

Ps. Noget tyder på at fuglen pipper rent.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
Det er først nu Finans krisen rammer high end ur markede og det er den der rammer. Brugt priserne vil heller ikke komme til at stige de næste 2-3 år snarere vil de falde, der er mange der har gået med "lånt Rolex"........
Svar
Jeg kender ikke noget til Ragnar og deres lukning eller ej, men mht. priserne er de kun gået én vej det seneste års tid og det er op. Både på ny, pga. et stærkt købedygtigt kinesisk marked samt CHF stigning, men også brugtmarkedet er fulgt med... Se bare priserne på 16600, 16710, 16610LV samt div. andre modeller, som er steget ca. 10-20 % i 2011. Så den med at priserne vil falde de næste par år tror jeg I kommer til at kigge langt efter. Hvis nogen har nogle billige ure I skal af med, er I meget velkomne til at kontakte mig Icon_e_wink Jeg oplever absolut ingen finanskrise for tiden i forhold til 2009/2010.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Se bare priserne på 16600, 16710, 16610LV samt div. andre modeller, som er steget ca. 10-20 % i 2011.
Ja netop også en af grundene til at de ikke kommer til at stige mere, regner du med det samme sker i 2012, Naivt...
Svar
Jeg tror heller ikke vi vil se et pris fald på high end urene. Er der noget der falder bliver det udbudet af nye ure i DK. Vi vil simpelt hen se færre ure i butikkerne og det vil påvirke brugt priserne.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg tror Klausm har ret... Der kommer til at blive solgt mindre og mindre ure i highend klassen end for bare 5 år siden... Nu har jeg selv besøgt de fleste Rolex forhandlere i dette land...

Og på grund af den voksende risiko for røverri er der hellere ikke så mange ure udstillet i butikkerne mere... Var forbi Knud P i Århus i torsdags og kunne kun spotte 1 Rolex i deres vindue.

Det er jo ikke lige det der får folk til lommerne.

En klog købmand sagde til mig en dag i hans butik. Vare sælger vare.
Jeg andede ikke hvad manden mente. Han forklarede at hvis hans oste køler var halvtom så solgt han ingenting, men hvis den derimod var proppet til randen på alle hylder, så solgt han langt over det dobbelte.

Så hvis det ikke er muligt at se og lade sig friste i de forskellige urmagerevinduer og guld forretninger. Så tror jeg heller ikke på at salget stiger.

For dem der ved hvad de vil have, ved også på forhånd hvor det kan handles til en bedre pris.

Kjeldsen
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
Der er vel to hovedting der har betydning for prisen på brugte rolex

Den ene er ny prisen - stiger den, - CHF eller anden årsag - så vil det kunne påvirke brugtprisen med op

Den anden er folks lyst til at bruge penge på dyre ting - den kan godt tænkes at falde, det tyder alt på.

Det burde betyde, at hvis nyprisen ikke stiger i f.eks 2012 (CHF låst og måske begrænset hvad de vil lade urene stige) og købelysten falder lidt, så kan stigningerne på brugte ure næppe fortsætte helt generelt (sikkert special modeller undtaget), men vi taler et ret specielt segment, hvor den almindelige nedgang i købelyst til fordel for opsparing MÅSKE ikke betyder det store - men det er og bliver gudskelov gærværk
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)