Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mads Gjødesen Skrev:Mine erfaringer, ud fra hvad jeg sælger, er at interessen for sportsure er klart størst. At vinduerne tit bugner med dress ure skyldes ofte, at sportsmodellerne er udsolgt. Det er i hvertfald gældende for Rolex.
/Mads
Ja det forklarer måske det jeg så ofte har bemærket. Som du siger "vinduerne bugner af af ikke Dykkere". God pointe.
Findes der ikke nogen statistik eller produktionstal for hvilke modeller der sælger. Fx. for Omega, Rolex, IWC, Breitling?
Tissot, Certina og Seiko tror jeg helt klart sælger langt flest "ikke dykkerure". Ure til under 2000 kr.
vh Baun
•
Svar: 242
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Baun: måske var de bare ikke i udstillingsvinduet?
Kender en urmager, som grundet forsikringen ikke har de dyre ure (eller guld eller korpussølv) i vinduerne. Et tjek gennem gitrene efter lukketid efterlader et indtryk af, at der alene handles med Swatch, Skagen etc. og bijouteri som ex. Pandora.
For at forsikringen skal være til at betale, kræves der efter 2 indbrud, at de dyre ting er bag lås og slå inde i lokalet.
I den anden ende af skalaen, så har Malmös største urbiks alle de store vinduer plastret til med alt, hvad den kan trække af store og dyre ure. Næste gang, jeg kommer forbi, skal jeg nok lige knipse et par billeder.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det var nu ikke fordi der ikke er dyre ure i vinduet, bare ikke dykkere, så Mads' forklaring kan være rigtig. Alternativt køber mange faktisk "ikke dykkere" men det er bare ikke dem vi møder flest af her på siden.
Jeg har lidt svært ved at tro at man fylder vinduet op med ure som ikke kan sælges
billedet er dårligt, men man kan da vist godt se at der ikke er mange dykkere:
vh Baun
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg mener også at der klart er en overvægt af folk med en interesse for tool ure... Hvorfor ved jeg ikke. Mode?
•