Før/efter billeder
Konen er taget i byen, så sad lige om hyggede mig med et Eterna ur:-)
Svar
Godt arbejde
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Takker:-)
Svar
Hvad har du pudset skiven med?

Det ser jo fint ud Icon_e_smile
Svar
Hej

Ajax fedt og kalk. Bruger en pincet og bitte små stykker vat.
Polerer efter med vatpinde
DER MÅ IKKE KOMME NOGET AF RENGØRINGSMIDLET NED TIL VÆRKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har en Omega Kal. 266, der ikke klarede det:-(

Mvh. Jon
Svar
jonnielse Skrev:Hej

Ajax fedt og kalk. Bruger en pincet og bitte små stykker vat.
Polerer efter med vatpinde
DER MÅ IKKE KOMME NOGET AF RENGØRINGSMIDLET NED TIL VÆRKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har en Omega Kal. 266, der ikke klarede det:-(

Mvh. Jon

Jeg er lidt nervøs for efterladenskaber af midlet. Du tørrer skiven af, men det får med sikkerhed ikke alt af. Hvor flygtigt det er ved jeg ikke (jeg kunne heller ikke lige finde en deklaration), men hvis det også opløser kalk så er der nok noget syre involveret. Jeg ville være ret nervøs. Har du nogle langtids erfaringer med det?

...og ja, smøremidler er ikke glade for især fedt opløsere... Det smarteste er nok at fjerne skiven. Icon_e_smile
Svar
Hej

Har ordnet nogle ure for ca. 1 1/2 år siden uden problemer.
Du har ret værket må IKKE komme i kontakt med ajax'en. Bruger bitte små stykker vat (1-2mm) og en pincet, når jeg er for doven til at tage urskiven af:-)
Urskiver har generelt et lag lak oven på malingen og hvis denne er brudt beskadiget, så skal man være ekstra varsom.
Ting på urskiven der allerede er halvt opløst, vil nok få sidste nådestød, hvis man prøver at rense.

Mvh. Jon
Svar
jonnielse Skrev:...hvis denne er brudt beskadiget, så skal man være ekstra varsom...

Ja! Derfor holder jeg generelt fingrene fra lakerede skiver... Maks en afpudsning af index med en skindfil.
Men Peter Halse har virkelig stor erfaring omkring dette. De ting jeg har set fra hans hånd er super flotte!

Ang. værket, så kan et eftersyn vel klare det, hvis at man spilder på værket? Hvis man bare er hurtig nok til at få det af(hvis det der Ajax er agressivt). Om ikke andet ser jeg ingen grund til at beholde skiven på. Flot resultat på Eterna'en anyway. Icon_e_smile
Svar
Flot.

Gider du at tage et billede hvor fokus ikke er oppe i højre hjørne?

Den enorme misfarvning der er på skiven; er det bare en refleksion i glasset?
Svar
Sorry er taget med mobiltelefonen, da mit kamera er sà gammelt at det kører på AA batterier:-)
Jeg skal nok tage nogle bedre billeder i aften

Mvh. Jon
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)