"Faded bezel" til speedmaster pro. 145.022?
#1
Hej Omega-eksperter,
Jeg har anskaffet mig en dejlig speedmaster 145.022 fra 70´erne. Den er superlækker, men desværre er bezelen for nylig skiftet til en spritny.
Jeg kunne godt tænke at "skifte tilbage" til en gammel der er "faded/bleget" så den den (synes jeg) fede grå farve, der også ville godt til den orignale (smukt patinerede) skive og visere.
Mit spm. er altså, hvor køber man en original "faded/bleget" bezel? Nogen der kender nogen (butikker/webshops i DK eller udland) der ligger inde med den slags reservedele?
Håber på positive svar. God weekend til alle.

bh
Jeppe
Svar
#2
Jeg kender ikke sådanne forhandlere, findes vel rent faktisk absolut ikke, men jeg har nu heller ikke observeret, at speedmaster bezel bleger noget større. Jeg har selv en 145.012 og en 105.003 og de er ikke bleget noget større. De går ikke generelt over og bliver grå f.eks. D
Se til at din skundviser har dråbeformet afslutning i den korte ende, og ikke lige overskåret. Det går vist at få den dråbeformede på nettet, (måske Mads G også har den stadigt) men så kan der jo være et problem med at tritium ikke er samme farve som de andre patinerede visere.
Jeg synes det er vigtigt, at kransen ikke har ridser eller manglende farve, så nyd den som den er i alle fald - indtil du evt. finder en original gammel krans
Lad os få et billede i alle fald Icon_e_smile
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)