Pris på brugt Speedmaster
Hejsa Forum.

Nu har jeg kigget lidt med her den sidste måneds tid, og det virkelig en fantastisk viden der er her Icon_e_biggrin
Jeg er for et par uger siden blevet den glade ejer af et Omega Seamaster 2531.8000, som jo nok "desværre" har sat gang i interessen om ure.

Jeg er nu begyndt og kigge lidt... Og kun lidt efter et brugt Speedmaster, da jeg syntes at historien er super fascinerende.
Da jeg er sønderjyde, er jeg lidt ked af og skulle betale fuld pris, så jeg kigger primært efter brugte modeller... Og det er så her mit spørgsmål kommer:

Er der nogle "guidelines" for hvor meget de forskellige årgange er værd? Brugt priserne varierer meget, så der må jo være forskel.

På forhånd tak, og god søndag til alle.

Mvh

Nikolaj Wølck
Svar
Hej Nikolaj...og velkommen til forum!

Priser på brugte Speedmaster varierer meget fordi der findes rigtig mange forskellige Speedmaster Icon_cool

Du må angive hvilken model du kigger efter...en 3750..den almindelige ligger vel på 10-12k brugt!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
....og hvis det skal være med cal. 321 ("Den Rigtige Speedmaster") så er det vel +25k.....skal det være CK-modeller fra slut 50-beg. 60 er det vel +50k.

Check evt. her:

[url]"http://www.chronomaddox.com/speedy_1957-1968.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chronomaddox.com/speedy_1957-1968.html[/url]

Chuck Maddox er desværre død for nogle år siden, men han skrev en masse artikler om Speedmaster som stadig er "one of a kind" med alle de små "krøller" på dette spændende urs historie.

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Hejsa John

Efterfølgende kan jeg godt se at det ikke er mange informationer jeg har givet med Icon_redface
Tusind tak for linket, jeg vil straks begynde og læse.

Det er jo en ny verden og begynde at sætte sig ind i, med mange nye modelnumre.

Mvh

Nikolaj Wølck
Svar
Hej Nikolaj - og velkommen på forum.
Vedrørende informationer om de forskellige Speedmasters, kan du finde yderligere (56) henvisninger i: Ω Link Centralen - Kapitel 3.
Der er (sådan set) nok at gå i gang med Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Hej Torben.....ja nogle gange kan man (læs: jeg) ikke se skoven for bare træer Icon_redface

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)