Hvem kan hjælpe...?
[attachment=1]<!-- ia1 -->IMG0009.jpg<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=2]<!-- ia2 -->IMG0006.jpg<!-- ia2 -->[/attachment][attachment=0]<!-- ia0 -->IMG0011.jpg<!-- ia0 -->[/attachment][

Hej Omega-eksperter

jeg har en far der samler på ure og har gjort dette i mange år. Da jeg for tiden står og er enormt klemt økonomisk, har jeg netop fået disse to ure af ham og så sagde han at jeg måtte se hvad jeg kunne få ud af dem...
Altså de er rimeligt medtagne, det ene af dem er to af viserne faldet af, der er en del ridser i både glas og metal. Aner ikke hvad jeg kan gøre med dem, om de overhovedet er ægte osv.
Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt på rette vej..
Ved at billederne er rimeligt dårlige, det ur med lænke står der seamaster på bagsiden og det andet står der noget med first on the moon

Mvh Lisbeth
Svar
Hej Alexlis !
nogle bedre billeder vil hjælpe på det
hilsen Ib
Svar
Hej og velkommen Icon_e_smile

Det er billige kopier. Værdi 0 kr. (max Icon_e_wink )
Svar
Claus_K Skrev:Hej og velkommen Icon_e_smile

Ahhhhh, Claus................dit "max Icon_e_wink " siger mig, at det nok ville være en god ide med lidt flere og bedre billeder Icon_e_smile

Og velkommen til Alexlis ! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej og velkommen.
Du skriver, at du ved billederne er rimeligt dårlige. Det synes jeg er for beskedent.
............. De er urimeligt dårlige. Icon_e_wink

Imidlertid kan der "hekses" lidt mere information frem, hvilket er gjort. Herefter er det sammenstillet med billedet af en Speedmaster fra Omega's hjemmeside.

İmage
(Klik billede for fuld størrelse)

En sammenligning af detaljer, der er "forkerte", ville være et uoverstigeligt arbejde, da intet er rigtigt.
For Speedmasterens vedkommende er Claus_K's vurdering korrekt. Uret er værdiløst. Icon_e_sad

Seamaster er jeg ikke så meget hjemme i, at jeg kan vurdere det. Her må andre træde til, og gerne som andre har efterlyst: med nogle bedre billeder.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
'Seamasteren' er også en fake efterligning af PO.
Det viste ur minder mest om Omega planet ocean ladies udgave (222.30.38.50.01.00X) , men den viste farve kombination findes ikke.

- På den ægte er både time og minut-viser af broad-arror typen (på denne kopi er det kun timeviseren)
- kronosekundviser skal have indlæg af lysmasse og rød spids (begge dele mangler)
- den ægte har dato ved kl. 4½ (mangler)
- 'Omega'-teksen under logoet er for stor

Hvis uret er en efterligning af en herre udgave (2210.51.00)
- så skal subdialen ved kl. 6 ligeledes være mindre end dem ved kl 3+9

en række andre detaljer er sikkert også forkerte.

mvh
Tommy
Svar
pbr Skrev:

Ahhhhh, Claus................dit "max Icon_e_wink " siger mig, at det nok ville være en god ide med lidt flere og bedre billeder Icon_e_smile

Ikke forstået... Hvilket formål skulle flere billeder tjene?!? - jeg er ikke et sekund i tvivl om at de er fake Icon_e_smile
Svar
Claus_K Skrev:
pbr Skrev:

Ikke forstået... Hvilket formål skulle flere billeder tjene?!? - jeg er ikke et sekund i tvivl om at de er fake Icon_e_smile

Det har jo vist sig, at du har ret - jeg er ikke ekspert, men det forekom mig blot, at det ville være bedst, at få lidt bedre og tydelige billeder frem, før man dømmer et nyt medlems ure som fake og værdiløse.

Andet lå der egentlig ikke i det. Udover, at jeg tydeligvis misforstod, hvad du mente med "max Icon_e_wink "
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg er helt enig med de andre kommentarer der allerede er kommet.
Selv med de "dårlige" billeder, er der ingen tvivl, desvære Icon_e_sad
Svar
Nu er vi her på forum jo nørder og passer måske en del bedre på vores ure (måske), men hvis "man" (ovenstående ejer) ejer ure for rundt regnet 30k passer man vel bedre på dem??
Hvis de derimod er nul kroner værd passer "man" nok ikke på dem?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)