Ur No. 2...
Kære Alle -

Så kom mit første "rigtige" ord hjem - Det blev et "Breitling Blackbird".
Jeg gav kr. 23.000,- for det, det er totalt nyt. Ved ikke om det er århundredes handel, men tror det er en "ok" pris?! (Ret mig hvis jeg ta´r fejl)

Nu skal sparegrisen så fedes op igen, og næste ur er jeg lidt mere i tvivl om.
Jeg er MEGET til Omega og Porsche Design ure. Kan nogen oplyse mig lidt ang. Porsche Design? Er det noget? Personligt synes jeg de laver SÅ flotte ure, og foretrækker faktisk dem frem for ex. IWC designmæssigt.

Hvad med Omega? Vil gerne have sådan et totalt klassisk ur, gerne et der ikke taber 60% af værdigen på 5 år. Er det kun ROLEX man kan få "sine penge hjem på igen"?

/*Kasper
Svar
Hej

Kender ikke noget til Breitling priser, men er du tilfreds så er det afgjort en god handel.
Generalt taber man en del når man handler et nyt ur hos en forhandler, men vælger man de populærere modeller så er det begrænset hvor meget man taber.
Regn med 20-40 % tab ved de populære modeller fra Rolex, Panerai og Omega.
De holder en pæn pris ved et evt senere salg.
Men køber du ved en forhandler får du også en oplevelse, som du ikke får ved internet køb.

Omega, har deres Speedmaster og Seamaster (PO) modeller, der taber man ikke så det store. Du kan sikkert også få en lille kontant rabat sammen med købsoplevelsen Icon_smil

Skal du undgå at tabe penge, så skal pengene blive i banken - fuck hvor kedeligt Icon_smil

God jagt
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Jeg købte mit Breitling privat - Nyprisen er ca. 41.000 vejl. Et helt nyt i en butik kan jeg umuligt forestille mig nogensinde at købe.
Omega Speedmaster kunne det nemt blive - Det er jeg ret vild med -
Svar
Kasper Riedl Skrev:Jeg købte mit Breitling privat - Nyprisen er ca. 41.000 vejl.
Så er det jo nok ikke HELT nyt (og ubrugt), men prisen er fin....
Svar
Tukjær Skrev:
Kasper Riedl Skrev:Jeg købte mit Breitling privat - Nyprisen er ca. 41.000 vejl.

Helt ubrugt ihvertfald - Stadig med plastik på osv. Icon_e_smile
Svar
Kasper Riedl Skrev:
Tukjær Skrev:

Helt ubrugt ihvertfald - Stadig med plastik på osv. Icon_e_smile
Ja, det gør jo ikke prisen ringere. Tillykke med uret....
Svar
Ja det er jo også et spørgsmål om du skal have ure som supplerer hinanden - et til dag og et til finere brug. Eller du bare skal have et ur mere i den stil du kan lide.

2 ure som jeg har og som i min verden er ur ikonet dels pga helt gfantastiske historier og dels pga. det helt unikke design er Omegas speedmaster og Breitlings Navitimere.

Nu er jeg så også til vintage modellerne:

Mærke og model: Breitling Navitimer AOPA

Årgang: ca 1968

Kasse: Rund, stål i flot stand

Højde: xx mm

Diameter: 40 mm uden krone

Skive: Smuk original skive uden skader. Originale visere i fin stand

Rem: xx

Caliber: Venus 178

İmage

İmage
İmage

İmage

İmage

Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.

Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

İmage
İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Den SpeedMaster er simpelthen så smuk - Dét er virkelig meget muligt det bliver sådan en -
En helt klassisk Omega skal det ihvertfald blive til -
Svar
Lækre ure Baun, især den Navitimer - MUMS Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)