Constellation F300...
Selvom det er batteridrevet synes jeg at stemmegaffelurene er facinerende, tekniken og deres "summen" når de går.
Jeg havde derfor bestemt at ville have en F300 i samlingen.

Da jeg så samtidig kiggede lidt efter en stål Constellation i C-shape og denne dukkede kunne jeg jo ligeså godt slå to fluer med et smæk.

Ref. 198.002
1970
Cal. 1250

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Et par billeder mere.
Svar
Rigtig flot ur!!

Holder meget af farvekombinationerne hvid og grå på skiven. Står flot med den røde viser.
Efter min mening en af de flotteste modeller.

Kan man trække kronen helt ud, for at sætte uret på stand-by og spare batteri?
Svar
Hej!

Ja det står rigtigt flot og da det kom var der Omega æske og spænde med hvilket ikke fremgik af annoncen.
Jeg har ikke prøvet at stille på det da det passede da jeg fik det, men i følge manualen står der ikke noget om en pause funktion.

[url]"http://www.old-omegas.com/f300en.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.old-omegas.com/f300en.html[/url]

Håber vi ses til et urtræf på et tidspunkt, der er desværre kun få aktive (skrivende og til træf) Omega vintage samlere herinde.

Mvh.
Thomas
Svar
Super bonus at få med.

Ja, det kunne være sjovt. Har læst med herinde så længe, at jeg følte jeg måtte begynde at bidrage lidt. Jeg ved selv hvor sjovt og lærerigt det er, at se billeder af andres ure og få ny viden om dem.
Svar
Jeg mener nok man kan sætte dem på standby ved at trække kornen ud, men selvfølgelig bliver batteriet for gammelt alligevel på et eller andet tidspunkt.

Det kunne være sjovt at vide om uret faktisk blev leveret med den æske og det spænde.

Det er sjovt at have - idet mindste - et af disse specielle Omegaer i samlingen. Tyllykke.

vh Baun
Svar
Mit omega stemmegaffelur stopper da i alle fald når kronen er trukket HELT ud - så mon ikke?
Jeg gør det, selvom batteriet jo på et tidspunkt bliver gammelt, men det går jo lidt langsommere når det ikke kører + vigtigst af alt, værket slides jo ikke i standby - så stop det hvis du kan når du ikke bruger det.

Jeg har stemmegafler mned 3-4 år gamle batterier som lystigt går stadigt, når kronen skubbes ind
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tillykke Thomas, med et spændende og tildels lidt overset Omega
En flot model, med et flot skive design Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)