Ny bruger: Spørgsmål om Seamaster Chronostop
Hej.

Dette er mit første indlæg jeg skriver, efter at have fulgt med herinde som passiv læser i et par år.

Jeg har i nogle år samlet på Constellation og senest også Seamaster. Jeg har i længere tid kigget lidt rundt efter diverse Chronostop-modeller og er faldet over nedenstående Seamaster (145.007/865).

Jeg er ikke så øvet indenfor disse modeller og vil høre jeres mening om det pågældende urs stand. Jeg går så vidt muligt efter ure med skive i originalstand og sælger oplyser i dette tilfælde, at der ikke skulle være rørt ved denne skive. Jeg har set værket som ser fint ud. Hvad mener i om denne skive? Tak for jeres input!
Svar
Velkommen på forum Agemo - fint, at du valgte, at "flage op" efter længere tids passiv læsning.

Uret du har i kikkerten, har en særlig plads i mit hjerte, da det netop var en Seamaster Chronostop, der "startede galskaben".
Mit eksemplar er købt nyt i november 1968, og var indtil 2006 mit eneste ur, der indtil foråret 2006 fik en særdeles robust (læs skødesløs og uanstændig) behandling.

İmage
Som det fremgår, har "unbreakable" en lidt ramponeret kasse, der er arret efter indslag af svejseslagger.
(klik billede for fuld størrelse)

Ligeledes har de selvlysende index ( lyser i ca. 8 sekunder efter kraftig belysning) - efterhånden antaget en lidt udflydende form.
Det ses også på "dit" ur, navnlig kl. 12; og det er almindeligt/uundgåeligt med aldrende tritium index. Eller med andre ord, skiven er som den kan og skal være.

Urkassen ser fin ud, omend der er lidt afrundede facetter; men absolut intet, der ville få mig til at vende tommelfingeren nedad.

Bliver skiven et "problem", kan den altid udskiftes med en ny original skive, selvom det så vil gå ud over urets autenticitet.

Efter min mening et spændende ur i en (hidtil) overset serie; men mine observationer er, at der er stigende interesse for navnlig 145.0007 og 145.0008.
Sidstnævnte koster desværre "kassen" i forhold til 145.0007.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Jeg kan ikke bidrage med noget ifht, det fine Omega du viser, men jeg vil alligevel benytte lejligheden til at sige hej og velkommen til Icon_e_biggrin
Det er altid rart med nye aktive medlemmer, så kom frisk med indlæg og gerne nogle billeder af dine ure.
Der er nemlig en del af os, der godt kan lide billeder Icon_e_wink

Jeg tror der er rigtig mange som dig der følger forummet, uden at deltage aktivt.
Så hermed en opfordring til andre "passive" om at komme ud af busken Icon_e_biggrin
Svar
Hej igen.

Tak for jeres velkomst og for de gode råd.

Jeg synes også selv den ser meget fin ud, men kan godt se din pointe om de afrundede kanter.

Geodoc: Du nævner selv 145.008, som er et flot ur, og at man stadig kan få nye skiver. Jeg gad godt vide om man stadig kan få denne bezel: http://www.old-omegas.com/pics/chronostop/24bez.jpg som hører til en udgave af netop 145.008.

Dette billede kommer i øvrigt fra denne fine side om Chronostop, som i sikkert allerede kender: http://www.old-omegas.com/chronostop.html

145.007 står som noget særligt blandt Chronostop-modellerne for mig, så jeg bliver nok nødt til at slå til.
Svar
@Agemo
Der findes (mindst) 3 forskellige lynetter til 145.0008, hvor den viste er den almindeligste, og dermed mest sandsynlig at finde som reservedel.

Helt enig, at Old-Omegas er lidt af en guldgrube af information om Chronostop.
Ligeledes enig med Kim T, at det er glædeligt, at "lurkere" Icon_e_wink tilslutter sig aktivt.... og meget gerne med fotos.

Bliver spændende, at følge dit projekt

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)