Omega Suverän....
Nogle ure er lavet til bestemte markeder, heri blandt Omega Suverän og Omega Officer.

De blev lavet til det Svenske marked under anden verdenskrig og solgt direkte til den Svenske stat som så solgte dem videre til borgerne. Her kan der læses lidt mere:

[url]"http://www.hodinkee.com/blog/2008/12/29/the-omega-suveran-a-cash-cow-for-the-swedish-government-in-t.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.hodinkee.com/blog/2008/12/29 ... -in-t.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Disse omega'er ses kun sjældent uden for Sverige og da det svenske marked trods alt ikke er så stort er de samlerværdige.

Både denne Suverän der kom med posten i dag og min Omega Officer er begge købt i Sverige.

Ref.nr. 2400-1
Cal. 30 T2 PC
1944

Er der forøvrigt nogle der kan decifhre de "koder" urmagerne har skrevet på indersiden af bagkassen, der er en masse på denne.

Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Og et par billeder mere:
Svar
Meget smuk Suverän, du har fået der.

Jeg er selv meget glad for disse ure - Særligt, da de indeholder 30 T2 værket.
Mvh. Peter
Svar
Takker.

Det værk er næsten umuligt at slide op. Dette ur går helt præcist men der er også skrevet meget på bagsiden, så den har fået en del service udervejs. Jeg synes det flot, både god størrelse og den creme/sorte skive.

Mvh.
Thomas
Svar
Hvad har du mon måttet slippe for din.

Jeg har selv i øjeblikket 6 Suverän'er, men ingen med tomertal.

Det er i øvrigt sjovt med bagkassen. Den findes i flere variationer med og uden Suverän sammen med den øvrige svenske tekst og med Suverän alene.
Mvh. Peter
Svar
Har sendt dig en PB.

Jeg overvejer også at begynde at samle på Suverän, der er så mange forskellige skiver på dem.

Mvh.
Thomas

psn Skrev:Hvad har du mon måttet slippe for din.

Jeg har selv i øjeblikket 6 Suverän'er, men ingen med tomertal.

Det er i øvrigt sjovt med bagkassen. Den findes i flere variationer med og uden Suverän sammen med den øvrige svenske tekst og med Suverän alene.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)