Jeg er ny som bruger, har et spørgsmål.
Hey alle.

Jeg har igennem længere tid fuldt med her på siden med stor interesse. Jeg har dog først nu taget mig sammen til at tilmelde mig. Jeg har fundet svar på en masse ting og har endvidere blevet klogere på en masse ting som omhandler mekaniske ure, tak for det.
Noget som jeg har lagt mærke til er, at der blandt brugerne herinde ikke er den store glæde / tiltro til Tag Heuer og Breitling, hvad skyldes dette? De har jo begge historie i ryggen, TH med alt deres racing og tidsmåling og Breitling med deres flyvning.

Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvis jeg ikke skal bruge mit ur i 8-10 dage, skal jeg så lade uret løbe tør af sig selv eller skal jeg trække kronen ud indtil jeg skal bruge det igen?
Jeg synes ikke at kunne finde noget svar på dette nogen steder og I har jo som bekendt en masse viden at dele ud af.
Hvis det har nogen relevans er det et Tag Heuer Carrera Day Date.

På forhånd tak Icon_e_surprised
Svar
Velkommen til forum Icon_e_wink

Lad bare uret løbe ud af sig selv, og gør så ikke mere ved det, end at trække det op og bruge det igen når det skal på armen Icon_e_wink Der er ingen grund til at trække kronen ud på forhånd. Det ville jeg faktisk fraråde, da pakninger osv så er mere udsatte for støv eller lign. i perioden. Det er i øvrigt en dejlig model, som du har Icon_cool

Jeg har haft flere TAG Heuer ure, og jeg har intet at udsætte på hverken kvalitet eller gang på nogle af dem. Det samme gælder Breitling, som jeg har ejet to stykker af - lækre ure, som går både godt og præcist, og som har et flot og distingt design Icon_e_smile

Denne Fangio gik utrolig præcist og skivefarven var super smuk
İmage

Lige for tiden er denne Chronomat Evolution det ur, som jeg anvender mest
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Mange tak for det hurtige svar, det var virkelig brugbart Icon_e_biggrin Begge ure er jo super lækre, går selv med tanken om at købe et Breitling på et tidspunkt. Hvad var grunden til at du solgte dit Carrera? Mit Carrera er lidt over 1 1/2 år og bliver næsten brugt hver dag, hvornår bør dette komme til service? Synes at der er meget forskellige meninger om det, alt efter hvor hyppigt uret bliver brugt. Icon_question
Svar
Hej farvinho og velkommen til vintageure, altid rart med nye på siden

Der er rigtigt mange herinde der også er glade for både Tag Heuer og Breitling, det er lidt den der med nogen er til moren andre til datteren.

Andre igen er til Japanske ure, Omega, Rolex eller et helt 5 mærke, men sådan er vi forskellige.

Som Joepete skriver, læg roligt dit ur fra dig og lad det passe sig selv til du næste gang skal bruge det, det klarer det sagtens.

Omkring service, glem det ihvertfald de næste 5 år, med mindre at uret pludseligt begynder at opfører sig tosset Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Nogle gange er trangen til at prøve nyt lidt stor, og så ryger urene lidt hurtigt ind og ud ad kassen Icon_razz Desuden var Fangioen fuldstændig som ny, og jeg nænnede ikke rigtig at bruge den - ja, det er en underlig særhed, som jeg har dér ... Icon_redface

Hvad angår service, så indeholder dit ur jo et godt, gedigent og gennemprøvet værk, som både er robust, ikke kræver den store service og er til at betale service på for penge Icon_e_wink Jeg ville vente med at servicere uret til det begynder at tabe eller vinde meget, og/eller når gangreserven bliver lav.

Både Breitling og TAG Heuer har lavet andre fede ure, synes jeg Icon_e_smile

Chrono Avengeren er både rå og flot med den blå skivefarve. Lækker at bære pga titanium kassen Icon_e_biggrin
İmage

Aquagraphen er en af mine klare TAG Heuer favoritter. No nonsens over dén diver Icon_e_wink
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Hej og velkommen til,

jeg kan jo blot gentage at du blot lader dit ur "løbe ud" - og trækker det op og stiller det næste gang du skal bruge det!

Vi har på forum jo Jan (Camaro) som er ekspert i Tag Heuer og Heuer og Breitling dukker da op i forskellige sammenhænge fra tid til anden Icon_e_smile
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)