Bedste combo ur og nato/zulu rem!
#1
Hey

Har du en favorit sammensætning af ur og nato/zulu?

Her er min:

İmage

Må vises med eller uden tape Icon_e_wink og gæt mit er uden!

God søndag!
Svar
#2
Er så småt begyndt at få øjnene op for nato remmene, men mindes tidligere at have hørt at remmene kan være hårde mod urkassen? Er der noget hold i det?

En ekstra "bonus" info om man vil, så har jeg hørt at Georg Jensen relancerer deres Koppel ure med nato remme i slutningen af året.
Svar
#3
Jeg er vild med nato remme og den optimale kombi, er for mig en sub på nato.
Da jeg ikke har en sub Icon_e_sad bruger jeg denne på nato, hvilket jeg også godt kan lide.

Den er mest på den grønne (billede 1) da det er den jeg synes bedst om Icon_e_biggrin
Jeg er klar over at farve kombinationen ikke er for alle, men så er det jo godt at det er mig der skal gå med det Icon_e_biggrin

İmage

İmage

İmage

Mht. natoremme og bagkasser, så har det været diskuteret i stor stil herinde.
Men ja, der er ikke nogen tvivl om at mange års brug med nato vil efterlade mærker i bagkassen.
Det er ikke udsædvanligt med vintageure, hvor man tydeligt kan se at der har været monteret en sådan rem.
Periodisk brug igennem kortere perioder ville (og er) jeg ikke bange for.
Svar
#4
Én af disse. Med kniven for struben ville jeg nok vælge Explorer-kombien Icon_mrgreen

İmage
Ingen natoremme blev skadet under dette billede... (100% photoshop)

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage


Ikke helt "nato":

İmage


Og et "Nato actionshot", med min GMT IIc på grøn natorem, ca. 15m dybde Icon_mrgreen

İmage
Svar
#5
Claus, det ser super godt ud med dén Nato rem til Longines Legend Diver Icon_cool Billedet er også super godt taget Icon_e_wink

007 og Rhino har altid fungeret fint i min bog Icon_razz

İmage

Meeen, det var nok denne kombination, som jeg anvendte mest Icon_e_smile

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#6
Jeg er sikker på at hr. Korsbæk tilgiver mig at jeg lige giver et lille tip. Det er jo helt frivilligt at følge.

Hvis du gerne vil bruge natorem - og samtidig beskytte din bagkasse kan det gøres ved at sætte et stykke tape på bagkassen der hvor natoremmen går over den. Icon_cool

vh Baun
Svar
#7
Baun Skrev:Jeg er sikker på at hr. Korsbæk tilgiver mig at jeg lige giver et lille tip. Det er jo helt frivilligt at følge.

Hvis du gerne vil bruge natorem - og samtidig beskytte din bagkasse kan det gøres ved at sætte et stykke tape på bagkassen der hvor natoremmen går over den. Icon_cool

vh Baun
Icon_e_wink
Svar
#8
En vintage Sub på en Nato rem er da fed!
İmage
Svar
#9
Fed tråd Icon_smil

Konens SUB på en "Bond" natorem og min Dweller på en Army Zulu.... Vi bruger slet ikke lænkerne herhjemme i øjeblikket....... Indsæt lummer joke her....... Icon_smil

İmage
Svar
#10
Jeg synes alle militærlignende ure er gode på nato. Faktisk tror jeg at jeg synes din egen er bedst her Korsbek. Både ud fra match, og ud fra den lidt matte kasse. Det giver mere military sammenhæng.

Gamle subs går også godt nok, nye synes jeg ser lidt sjove ud, og lidt det samme med en højt poleret Breiling, men ofte er det jo kontrasterne der gør det, og fint med det.
Kronen som er med her, har ikke en rem bag uret, simpelthen fordi den har lækre ting på bagsiden og er fra ca 1962 med spirotech og alt det, så jeg vil ikke ha slid - dykkeren til højre har remmen hele vejen igennem.
İmage
andre som enten kunne være nyere eller ha uinteresante bagsider gider jeg heller ikke rode med tape til
Denne ville ikke ha fået tape selv på en almindelig nato - men her er det jo en (hvad mon det hedder ud over textilrem) - af nato type, men ikke hele vejen under.
İmage
og her vel normal nato om jeg husker ret - og igen typisk lidt militær (i alle fald 100% for det ene mener jeg)
İmage

Nato er jo tilmed ganske behageligt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: