Gudsketakoglovforurforumet.
Kære forum-venner.

Hvor er det fantastisk forum vi har. Her tænker jeg specielt hvordan vi modtager nye medlemmer, der f.ex. spørg: skal man trække kronen ud når man trækker et kvartz ur op? Skal en diver altid bæres med badehætte? Og KAN en speedmaster virkeligt tåle en tur til månen?

Altid er der en venlig sjæl herindefra der svarer pænt. Undertrykker måske lidt det naive spørgsmål, men alle føler sig altid velkomne.

Grunden til at jeg pludselig bryder ud med dette indlæg, skyldes en meget underlig oplevelse. Jeg meldte mig ind i et andet forum (ikke noget med ure). Og jeg skal da love for at her var det svært at løsrive sig fra den interne jargon, indeforståethed, samt manglende overbærenhed overfor de nye (sådan en som mig).

Efter en kort og stormfuld karriere - har jeg besluttet ikke at skrive der mere.

Så - fortsæt den gode tone, lad os få nogle debatter, novice spørgsmål og lidt nørderier.

mange hilsener og fortsat god dag
d.loncar

ps. var lige ved at "auktionsvinde" et Omega Compressor. dem ser man ikke så mange af.
Icon_+1
Svar
Kære Loncar
... hvor blev jeg glad for at læse dit indlæg.
Ikke glad på Jan Kirk's vegne eller selvglad; men slet og ret glad for at høre, at forumets medlemmer bidrager til -og har fremmet en kvalitet, der er påskønnelsesværdig.

Navnlig i rollen som moderator, har jeg af og til haft kvaler med "bryde ind / lade gå" - spørgsmålet; og i tilfælde af "magt"anvendelse ofte følt mig som en "stram tante" bagefter.
Derfor er det så meget mere velkomment at konstatere, at forumet er bemærkelsesværdigt imødekommende og inkluderende.

Selv har jeg systematiseret en stor mængde viden om -og svar på mange af spørgsmålene, der dukker op igen og igen.
... i begyndelsen af Omega Link Centralens levetid, var jeg grænsende til (smæk)fornærmet, når nogen stillede et spørgsmål, hvis svar kun lå 2 museklik borte.
Alderens mildhed (eller er det erfaring?) har imidlertid lært mig, at selv "10.000 gangs spørgsmålet" kan medføre frugtbar dialog på forumet.

Jeg vil lægge mig tæt op ad Loncar's formulering: "Så - fortsæt den gode tone, lad os få nogle debatter, novice spørgsmål og lidt nørderier"
- og benytte lejligheden til at sige medlemmerne tak for tålmodig, vidende og høflig imødekommenhed overfor nytilkommere, hinanden - og god omgangsform i øvrigt.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Herligt indlæg - hvor er det godt med noget positivt Icon_e_biggrin - der er nok af "negative vibrationer" rundt omkring, så det er herligt!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Super godt indlæg. Jeg kunne ikke være mere enig. Som en af de nyeste her på forummet synes jeg helt klart at jeg er blevet modtaget på en rigtig god måde. Venligheden og hjælpsomheden gør at man selv har lyst til engagere sig mere her på forummet.

Tak for det. Icon_e_smile
Med venlig hilsen

David.H aka "The big flipper"

Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)