Svar: 7
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej alle.
Er ny herinde, og kan se at her er folk som har mere end almindeligt forstand på ure.
Jeg er den glade ejer af et seiko SKA371P1, men synes dog det er lidt for stort til mit forholdsvis smalle håndled. Hvilke andre modeller som minder om, men er mindre end mit nuværende ur, kan i anbefale??? (behøver ikke nødvendigvis være et Seiko)
P.s: det må gerne være et robust ur, da jeg bruger det på min arbejdsplads.
Mvh Agerbo81
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
citizen har dykkerure i 39 og 40 mm som måske vil føles mere rigtige, i samme prisklasse eller prisen lige under
vh
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Hej
Velkommen til!
Dit ur er 42mm, hvilket er ret standard.
Hvis du vil under det kunne http://www.seiyajapan.com/product/S-SBCM...CM023.html være et forslag.
Perpetual Calendar
Made in Japan!
Case: SS
Dial: Black
Crown: Screw-down crown
Crystal: Hardlex
Diameter: 39 mm without the crown
Thickness: 12 mm
Weight: 140 g
Movement: 8F35
Accuracy: +20/-20 sec/year
Lumi Brite luminous paint at hands and marks
Rotating bezel with anti reverse spin function
200m water resistance for diver
8 years life battery
Instruction
International warranty
This price is including S/H all over the world
Det skulle være et ret lækkert ur, har ikke selv set det, men har kun læst godt om det.
Uret har perpetual calender, hvilket vil sige du ikke skal skifte dato før om LÆNGE!
Gl med din ur søgning:D
VH
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
Velkommen til forum, Agerbo
Jeg ville kigge nærmere på Seikos Knight ure. De er bredt anvendelige, uden at give afkald på deres rødder, og så er de meget godt byggede. De vejer godt til, men sidder super godt på armen, og de er i det hele taget ret godt med på min personlige Seiko top 5 liste af "Best value for money diver´s watch"
Du kan måske finde lidt inspiration i denne tråd:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere" o nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere</a><!-- l -->
Og så lige et billede af Black Knight
De venligste hilsner, John
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
...eller nogle Omega "reduced" = ca. 39 mm.
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Tak for hurtig tilbagemelding allesammen...
Der er rigtig gode forslag imellem.
- joepete: Synes rigtig godt om dit forslag m "black knight"! Kender du ca. prisen på det? Har du iøvrigt en idé om jeg vil kunne sælge mit nuværende ur, evt hos en forhandler?
- Johnfyn: Er et Omega reduced ikke en helt anden prisklasse, end mit nuværende ur. ( ved godt jeg er på en side for feinschmeckere)
- KristofferJ: Ved du om uret forhandles i Dk??
•
Knight urene udgik af produktion for omkring fire år siden, så du må på brugtmarkedet for at finde et eksemplar. De ligger typisk omkring 1500 DKK for velholdte eksemplarer - super god value for money
Din Big Boss kan nok indbringe dig lige i underkanten af 1000 DKK på salgssiden. Det er ikke den mest populære Seiko diver, men den er dog efterspurgt, så et salg burde være muligt
En SBCM023 er en JDM (Japan Domestic Model), og skal dermed bestilles i Japan. Prøv hos Chino Watch, Higuchi Inc. eller Seyia Japan.
En Speedy Reduced koster cirka 6000 DKK for et pænt brugt eksemplar - som du så sandsynligvis er "gift" med i lang tid (de er vanskeligere at sælge end Speedy Pro´erne)
Både White Knight og Black Knight har hobnail skiver/waffle dials - super flot i denne prisklasse
•
- joepete: nu har du efterhånden vagt min interesse for et black knight, så derfor har jeg søgt diverse auktionssider efter et. Uden held (Lauritz, qxl, ebay) Har du nogen idéer om hvor jeg kan finde et?? Gerne forhandlere...
Mvh
•
Svar: 31
Tråde: 5
Knight urenes mål er "officielle" 42mm, men uret bæres langt mindre, bl.a. pga den glidende overgang mellem kasse og lænke samt den lave højde. Big Boss virker derimod meget større end sine officielle mål - og der er da også en grund til, at uret har fået det kælenavn som det har Med min erfaring for de to modeller ville jeg sige, at det at gå fra en Big Boss til en Knight, svarer til at gå fra et 45mm ur til et 40mm ur Om trådstarter så får samme erfaringer må vi forhåbentlig høre nærmere om Der er jo også nævnt andre alternativer i tråden, så trådstarter kunne jo også vælge en SBCM023 - det er også et super fedt ur
Hos Mr. Lee fra Chronograph.com er SKA371 opgivet til at have en lynnettediameter på 41,5mm og en kassediameter inkl. krone på 47,5mm. Nu har jeg kun en lille lineal at måle efter med, men målene på min White Knight er cirka 38mm i lynettediameter og 44mm i kassediameter inkl. krone. 3,5mm lyder ikke af så meget i forskel, men hvis urene så også er forskellige i tykkelse og design, så begynder de "mange bække små" ifht størrelsen at gøre udslaget
•
|