Vurdering af Yobokies (Harold)
Hej,

Jeg er ny her, så håber, jeg rammer den rigtige tone.

En af mine venner har købt et Seiko SKX007J-P. Han har efterfølgende købt en Super Oyster Evo S lænke fra Yobokies, som vist også hedder Harold.

Jeg overvejer nu groft at kopiere ham og købe et SKX007 med Super Oyster Evo S lænke fra Yobokies.

Men inden jeg køber, har jeg et par spørgsmål, som jeg håber kan besvares af jeres ekspertviden herinde:

1. Får man den ægte vare (Seiko) af Yobokies og ikke noget kopibras, eller en lænke fuld af nikkel?

2. Skal man betale told, moms og gebyrer ved køb af et ur fra Yobokies?

3. SKX007 findes vist både i en K (Korea) og J (Japan)-udgave. Skal jeg købe Japan-udgaven?

/Lars
Svar
Velkommen til forum, Lars Icon_e_wink

Og til lykke med, at du har fundet frem til Harold - han er super good guy Icon_e_smile

Hans lænker er dog ikke originale Seiko lænker, men derfor kan de jo godt være bedre end nogle af Seikos egne lænker. Selv om jeg er Seikoholiker, så er der sandt for dyden ikke meget at råbe hurra for i deres Jubilee, President eller Oyster lænker ... Icon_redface Man skal dog også lige her betænke, at de er ret billige, så træerne vokser bestemt ikke ind i himlen Icon_e_wink

Harold holder til i Singapore, så du skal tillægge told og moms til de opgivne priser.

K og J versionerne er en lang diskussion, som har rødder tilbage til dengang Seiko fremstillede nogle af deres "gængse" modeller i Japan, og nogle af samme modeller udenlands. For at gøre en lang historie kort, så er der ingen kvalitetsforskel på de to versioner, så du kan købe dén version, som du selv synes bedst om Icon_e_wink

Hvis du vil købe noget andet end din kammerat, så kan du finde lidt Seiko inspiration her - dybt subjektive holdninger i tråden, skal det lige tilføjes Icon_e_wink Icon_razz

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere</a><!-- l -->

Og så skal vi da lige have et billede

İmage
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)