Unavngivet lommeur?
Min nevø blev konfirmeret i søndags, og fik et lille lommeur (ca. 3-4 cm i diameter) af sin oldemor. Da der ikke står noget urmærke på uret, vil jeg høre om der er nogle på forummet der kan sige noget om dette ur? I uret står der graveret 18K, hvilket jeg går ud fra betyder 18 karat guld. Derudover er der graveret noget der ligner et lille skjold (se første billede) hvorunder der står 105984. Har desværre kun disse tarvelige billeder af uret:

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Ja det er ikke gode nok billeder til at sige det store. Jeg går som du ud fra det er 18 karat, og så er mindste værdi jo guldvægten uden motor og skive osv.
Det kunne også godt være den virkelige værdi. Jeg kan ikke afgøre kassens stand, på billederne ses noget der kunne være buler, men også bare kan være reflektioner. Er det rimeligt pænt uden buler og uden revner i skiven, ville det være synd ikke at sætte det istand, hvis det kan gøres inden for 1000 kr og det ville jeg tro muligt.

Nu vil han jo nok ikke gå meget med det, men specielt hvis det har familiehistorie, så er det en sjov gave som bør leve. Det er formentlig oprindeligt et dameur (ud fra din str beskrivelse og viserne) fra omkring 1900-1905 ville jeg tror - ikke noget speiclet high end værk, men et pænt standard dame lommeur fra tiden, og så i dejlige 18 K
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Der er lidt småbuler i lågene (kan åbnes til begge sider). Uret har ikke nogen familiehistorie, og jeg tror gerne han vil sælge det. Hvad kan sådan et ur være værd?
Svar
Jeremy Skrev:Der er lidt småbuler i lågene (kan åbnes til begge sider). Uret har ikke nogen familiehistorie, og jeg tror gerne han vil sælge det. Hvad kan sådan et ur være værd?
Lad ham spørge f.eks krognos - med de billeder går det ikke at sige sikkert, men jeg tror det vil være guldvægtens værdi
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ok.Tak for svar Icon_e_wink .
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)