Svar: 7
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej folkens
Ja - dette må vel betragtes som min debut her på forum
Jeg har en problemstilling, som består i, at jeg er stødt på et Cartier fra 1996, jeg simpelthen ikke kan bestemme modellen på. Internettet har ikke rigtigt givet mig noget fornuftigt svar, da jeg ikke har det store at søge med.
Billeder er vedhæftet nedenfor - håber I kan hjælpe med en smule info.
Desuden ses nogle af os jo til UR11 i weekenden.
•
Svar: 537
Tråde: 34
Om modellen oprindeligt hed Vendome skal være usagt, men det gør den i hvertfald i dag. Den findes i hvertfald som damemodel med typisk cartier safircabochon. Oprindeligt (vi snakker 70´erne) var den dog et herreur præcist som det du viser og udført i enten gulguld eller rødguld, og var et af Cartiers bud på lidt konkurrence til AP, VC og PP´s cal.2121 baserede tynde automatikdressure, samt hovedsageligt konkurrent til Piaget´s ditto fortolkninger af deres legendariske og dengang verdens tyndeste automatikværk. cal. 12p med mikrorotor i massivguld. Værket,et ETA-baseret m cal.2670, står dog ikke mål med ovennævnte, men det til trods en flot klassisk model fra Cartier. Antiquorum havde et listet til auktion tilbage i 2003 (lot 243), vurderet til 3000-4000 euro, som dog ikke blev solgt. Dressure er dog i fremmarch pt., så det bør det nok minimum kunne indbringe i dag.
•
Svar: 7
Tråde: 3
makita Skrev:Om modellen oprindeligt hed Vendome skal være usagt, men det gør den i hvertfald i dag. Den findes i hvertfald som damemodel med typisk cartier safircabochon. Oprindeligt (vi snakker 70´erne) var den dog et herreur præcist som det du viser og udført i enten gulguld eller rødguld, og var et af Cartiers bud på lidt konkurrence til AP, VC og PP´s cal.2121 baserede tynde automatikdressure, samt hovedsageligt konkurrent til Piaget´s ditto fortolkninger af deres legendariske og dengang verdens tyndeste automatikværk. cal. 12p med mikrorotor i massivguld. Værket,et ETA-baseret m cal.2670, står dog ikke mål med ovennævnte, men det til trods en flot klassisk model fra Cartier. Antiquorum havde et listet til auktion tilbage i 2003 (lot 243), vurderet til 3000-4000 euro, som dog ikke blev solgt. Dressure er dog i fremmarch pt., så det bør det nok minimum kunne indbringe i dag.
Super - tak skal du have!
Tukjær Skrev:Alexander Fonseca Skrev:Hej folkens
Ja - dette må vel betragtes som min debut her på forum 
....og dog <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=13323" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=13323</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; men velkommen til din nye profil 
Sådan - godt detektivarbejde, når jeg ikke engang kan huske at have skrevet før
•