Rolex datejust
Kære ur forum.

Jeg har arvet et Rolex datejust. Uret er købt i Klarlund i december måned 2009. Nyprisen var 57000 ifølge Klarlund.

Jeg går ikke med ur og ønsker at skille mig af med det.

Mit problem er jeg ikke rigtig ved hvad prisen skal være. Uret er brugt, men pænt.

Kan nogen af jer kloge ur mennesker hjælpe mig lidt ?

På forhånd tak.
Svar
Der er mange forskellige Datejust'er! Så hvis du kommer med et par billeder vil det være lidt lettere...
Simon Hedegaard
Svar
Ok... skiven er matsort og tallene er romertal.
Svar
Guld og stål... eller bare stål? Hvilken slags lænke - oyster eller jubilee? Er der tilbehør med - boks og papirer? Og hvordan er standen?

Med din beskrivelse er der stadig en del tilbage så billeder ville hjælpe en den! Ellers hvis der er papirer med på uret skulle der gerne stå et reference nummer!? Eller uden på den yderste "pap" kasse plejer der også at stå reference nr.!
Simon Hedegaard
Svar
Jeg har kassen uret blev købt i.
Her er et billede. Icon_e_biggrin
Svar
Det er et fint Rolex du har arvet.

Det er med en oyster lænke, dette er et plus, da det er den mest populære lænke til et sports Rolex.

Det er en guld/stål version som også er rimelig populær.

Du skriver at du har kassen, det vigtig er om du har certifikatet til uret. En ny kasse kan "altid" skaffes, men certifikatet kan ALDRIG genanskaffes. Hvis du har både certifikat og kasse betyder det 2-3K ekstra på prisen.

Et forsigtig gæt på en salgspris er 22-30K, uden at være helt skarp på datejust priserne.
Mindst hvis du sælger til en urhandler (men dog klart det nemmeste), mest hvis du har tid og lyst til at finde den RIGTIGE køber.

Desværre er datejust modellen ikke den mest populære model. Modellen henvender sig nok mest til det ældre publikum, uden at generalisere alt for meget Icon_e_wink

MVH
Jacob
Svar
Det er en af den nyest og første DJ på 41mm model med grøn farve på romansk tal, der findes ikke så mange på brugt marked endnu. jeg vil skønne på 28-38k i brugt marked.
Svar
Jeg har certifikat!

Romertallene er guldomridsede men ellers samme farve som skiven indeni!

Hvilke urmagere kan folk anbefale ?
Svar
Hvis du vil sælge til nogle folk som er 100% good guys, kan du tage fat i:

Micki fra dreamwatch.dk

eller

Bjarne fra Mywatch.dk

Det er begge urhandlere, som har en stor kundekreds. Du får nok ikke så meget som hvis du selv vil prøve at sælge uret, men du slipper for bøvlet (og risikoen ved at sælge en så dyr vare).

MVH

Jacob
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)