Seiko Sumo
Så er beslutningen taget. Jeg har bestilt en blå Seiko Sumo fra Chino Watch. Skal afløse mit gamle Seiko Kinetic Auto Relay ur modelnr. 5J22-0A60. Forventningens glæde er stor, men næste problem er opstået Icon_cool . Jeg kigger allerede på et evt. næste ur og har fået kig på Seikos SARB og SARY modeller. SARB modellerne har samme værk som Sumo 6R15, men SARY modellerne har et automatisk værk , der hedder 4R35. Så vidt jeg kan se er 4R35 værket forholdsvis nyt, men hvad er forskellene på de 2 værker?
Så blev det tid til at få lagt lidt billeder ind af skønheden. Tager sig godt ud i solskinsvejr. Herligt Icon_e_biggrin

Hilsen
Nolder
Svar
Hej Nolder.

Godt valg du har gjort dig. Jeg har haft min Sorte Sumo i godt 2 måneder, men på gummirem, et ur jeg er meget overrasket over og bruger meget, så glæd dig Icon_e_biggrin .
Jeg er ikke så godt inde i værkerne, men lur mig om Joepete ikke melder sig på banen i denne tråd Icon_e_biggrin .
İmage
Mvh Peter.....
Svar
Til lykke med din nye klokke Icon_e_smile

Den blå Sumo er super lækker - står sig godt til jeans Icon_e_wink Uret har, især ifht sin pris, en rigtig god kassefinish Icon_cool

İmage
İmage

Hvis jeg må have lov til at tale lige ud af posen, så ville jeg, i fald du er på udkig efter en lidt mere dressy Seiko, kigge nærmere på urene med 6R15 urværk ifht ure med 4R35. 6R15 værket er ganske enkelt væsentligt bedre bygget og har bedre præcision. Du kan læse nærmere om 4R35 her:

[url]"http://www.thewatchsite.com/index.php?topic=6498.0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thewatchsite.com/index.php?topic=6498.0[/url]

Den udgåede Spirit (SCVS003) er en af mine favoritter af de pænere Seikøer, når value for money indtænkes Icon_e_biggrin

İmage

Mange af Seikos SARB modeller er måske et kig værd ?
De venligste hilsner, John
Svar
Tillykke med uret.

Tror bestemt du bliver glad for det.

Jeg har har mit Sumo i små 2 md. og har bestemt ikke fortrudt købet, tværtimod!

Jeg er også imponeret over den præcision uret går med, det er næsten spot on Icon_cool

Det har stort set kun været af mit håndled for natten Icon_e_smile

İmage
Vh AndersSC
Svar
Tillykke med bestillingen.
Den blå ser da total fed ud, håber du napper nogle pics af den og smider på Icon_e_biggrin

Er der forresten mulighed for at smide andre visere på?
Svar
Man kan montere MM300 visere på en Sumo, i fald man skulle have lyst. Så kan man blive mindet om, at man IKKE har en MM300 på armen hver gang man kigger på uret Icon_e_wink Icon_razz Sorry ... Icon_redface
[-]
  • millan renatus
Svar
Så er ventetiden overstået. Sumo,en er hentet på posthuset. Jeg er imponeret over førstehånds indtrykket. Imponerende finish Icon_e_biggrin .
Bestilt ved Chino Watch i søndags og "hjemme" allerede. Jeg skal nok poste billeder af vidunderet ved lejlighed.
Er der gode råd i forhold til afkortning af lænken, har ingen erfaring med den øvelse?

Nolder
Svar
Det var godt nok hurtig levering Icon_e_surprised Jeg bestilte min Orange Sumo sidste fredag, og den ligger og bobler hos tolderne endnu Icon_e_sad

Når du afkorter lænken, så skal du have et hvidt stykke papir/køkkenrulle under herligheden. Seiko anvender nogle små irriterende låserør, som let kan blive væk, og med papir kan de lettere ses Icon_e_wink

Du skal så have en lille pin uddriver, som du så trykker ind på pin´en i pilens retning. Herefter fjerner du det antal led, som du skal, og så samler du hele herligheden igen - modsat pilens retning med pin´en. Låserøret kan kun sidde ét sted på leddet, så det burde være til at klare.

Alternativt, så lister du ned til din lokale urmager, som klarer det hele for dig på 5 minutter Icon_e_wink

Jeg holdt op med at bruge min lokale urmager til "operationen", da jeg to gange i streg kom hjem med en lænke, som faldt af mit håndled Icon_e_surprised Det viste sig, at de bare smækkede pin´en i lænken - UDEN låserør Icon_e_surprised Icon_e_surprised
Svar
Joepete Skrev:Det viste sig, at de bare smækkede pin´en i lænken - UDEN låserør
Icon_rolleyes
Svar
Apropos Sumo, hvad er så muligheden for at skifte glasset ud med et safirglas. Jeg har fået en kedelig ridse i min Sumo?
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)