Golay skibskronometer - Ej super imponeret over servicen!
Jeg synes jo i begge kører uden om. TagHeuer har Jørgen vel tilbudt at se på og skibsuret - er jo en soleklar fejl i alle fald med sekundviseren. Der er INGEN forretninger som ikke har uheld som kan hænges ud på et forum - og det kan slet ikke afvises at det er for mange her hos Krognos - men jeres enkelt tilfælde er først rigtigt gode, når i har ladet Jørgen få chancen for at sige til jer (ikke via forum) hvad han vil gøre.
Det skibskronometer skal da ha sin korrekte sekundviser, som jo er i din besiddelse om jeg husker ret, ligesom du har den ekstra som Jørgen monterede, så det vil da være naturligt at gå tilbage og få de skift.

Der er intet af det som i beskriver, som er OK i forholdt til Jørgens behandling ud fra jeres beskrivelse, men fejl sker alle steder, og man skal lade den der begår dem, få chancer for at rette

At sige,at det får de ikke og hænge dem ud uden at ville gi dem en chance for at udbedre, synes jeg ikke om, og Jørgen er ikke en type som giver pokker i hvordan uret ser ud eller fungerer, men FEJL kan ske - og selv om i er TO - og begge har en god sag mod ham - synes jeg I burde gi ham chancen for at udbedre, inden i bare kører den løs.

Det har ikke at gøre med at jeg elsker Jørgen eller Bo eller Peter eller nogen anden, men respekt for at ting kan ske, og så længe der er tilbud om udbedring og forklaring- så ville jeg personligt vælge den vej - men hver man sit valg naturligvis, og godt er det da for pokker ikke det I beskriver.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
hannover_dk Skrev:Jeg synes jo i begge kører uden om. TagHeuer har Jørgen vel tilbudt at se på og skibsuret - er jo en soleklar fejl i alle fald med sekundviseren. Der er INGEN forretninger som ikke har uheld som kan hænges ud på et forum - og det kan slet ikke afvises at det er for mange her hos Krognos - men jeres enkelt tilfælde er først rigtigt gode, når i har ladet Jørgen få chancen for at sige til jer (ikke via forum) hvad han vil gøre.
Det skibskronometer skal da ha sin korrekte sekundviser, som jo er i din besiddelse om jeg husker ret, ligesom du har den ekstra som Jørgen monterede, så det vil da være naturligt at gå tilbage og få de skift.

Jeg har været i kontakt med Jørgen på mail. Han virkede ikke synderligt entusiastisk. Hverken med at rette fejl eller deltage herinde (hvordan ordner man også lige den skive? Den kan ikke bare poleres da den er sandblæst messing belagt med noget der ligner matsølv metal).
Du kan jo selv kontakte ham hvis du synes. Jeg har foreslået ham at deltage. Se om du har bedre held. Det vil da kun være rart for alle hvis vi kan få begge sider af sagen belyst troværdigt.

hannover_dk Skrev:At sige,at det får de ikke og hænge dem ud uden at ville gi dem en chance for at udbedre, synes jeg ikke om, og Jørgen er ikke en type som giver pokker i hvordan uret ser ud eller fungerer, men FEJL kan ske - og selv om i er TO - og begge har en god sag mod ham - synes jeg I burde gi ham chancen for at udbedre, inden i bare kører den løs.

Og lade ham lave flere ridser og fedtfingre? Beklager meget men jeg siger nej tak. Det ur er ikke bare en få år gammel bil hvor man bare kan skifte den hærgede del med friske reservedele fra hylden og så vil alle være glade.
Jeg er villig til at antage at sekundviseren der droppede ned i elektronikken uden at blive opdaget var en fejl. Men ridser og fedtfingre kommer ikke af sig selv. De kommer kun af uprofessionel håndtering. Om det så skyldes "fejl", sjusk, stress el. lign. ved jeg i sagens natur ikke og det er for så vidt også sagen underordnet. Jeg havde gladeligt betalt 3 gange eller mere for reparationen hvis det til gengæld blev udført professionelt.

Jørgen må mægtig gerne få sin viser tilbage. Men jeg bestemmer hvem der skal skifte den. Eller måske Jørgen kunne invitere mig til hans værksted. Jeg er ikke 100% grøn i mindre mekanik, så Jørgen kunne vel passende så lære mig at bruge værktøjet og så skal jeg nok selv skifte den i hans værksted uden at lave ridser - gratis og så kan vi alle lære noget. Mig lidt om finmekanik og Jørgen om håndtering af følsomme emner.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

jeg låser tråden, sorry...

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)