Japan i krise
Sidder og følger de uhyggelige hændelser i Japan. Tsunamier og Atomulykker og så på samme tid. Jeg har netop lige valgt at donerer lidt penge til de nødlidende gennem røde kors.
Jeg er fan at Japanske ure, og kunne ikke lade være med at spekulerer på om den Japanske ur industri er intakt? Og hvad kommer det til at betyde for de store Japanske mærker som Seiko og Citizen fremover?
Nu håber jeg ikke at i læser denne tråd som om at jeg sætter ure over menneskelige tragedier, Jeg føler med det Japanske folk og håber at de kommer over krisen snart, og på succes i opbyggelsen af deres land!..

Mvh Henrik
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
lige nu er det svært andet end at bævre for hvad der sker med deres atomkaftsværker. Det virker temmeligt ude af kontrol. Nu har de så efter sigende fået ledninger med strøm frem, og det bør alt andet lig hjælpe kølingen.
Når det er sagt, så må¨man sige, at det ikke virker tilstrækkeligt sikret i en sådan jordskælvszone, og det er bestemt ikke noget der hjælper atomkraft verden over, heller ikke i langt mere sikre områder.
Japan var i en skidt situation allerede inden katastrofen - og dette hjælper jo ikke. Trøsten om nogen er, at selvom det koster kassen at bygge op igen, så er det ikke rene penge ud af lommen, det skaber jo en masse aktivitet, løn, skat og ny infrastruktur osv så økonomisk kommer de over det vil jeg tro (bortset fra mit negative syn på deres økonomi allerede inden)

Her diskuteres urindustrien og her findes også lidt info om f.eks Seiko og hvordan de er ramt.

Også jeg har doneret via røde kors, mere for samvittigheden end for troen på det giver det store
Dansk Røde kors var ret lang tid om at have en dirkete japan indsamling, men nu kører den:
http://drk.dk/nyheder/nyheder/hjaelp+ofrene+i+japan
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)