Svar: 4
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej derude står med et problem jeg håber i kan hjælpe med..
Jeg står og har et NIXON GOLD BANKS ur, hvor jeg har tabt den ene skrue til remstiften.
Har været ved et par urmagere, der ikk kan eller vil hjælpe.
Er det muligt at skaffe en remstift til denne? Den behøver ikke nødvendigvis være guld, bare jeg kan bruge uret igen, så er jeg glad.
Efter hvad jeg kan måle, måler den gamle remstift ca 33mm når begge skruer er på, og ca 1-1,2 mm i tykkelsen ( stiften )
Hovedet på skruen er lidt breddere end stiften, Hvilket vel også giver mening? Ca 1,5mm
har været inde på et par sidder, men syntes ikke jeg kan finde en remstift med disse ca mål ( hvor der er skruer i enden.)
Kan det virkelig passe?
Kan man evt. Købe en ny skrue?
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Problemet er nok at finde noget til uret. Lænker eller remme der er skruet på, er svære at tilpasse noget generisk til. Man har ikke sådan lige sæt med den type stifter. At lave/tilpasse noget til sådan en, vil folk ikke betale for.
Så vidt jeg husker, er der ikke lige nogen grossist der sælger reservedele til Nixon ure... (rent ud af hovedet, så jeg tør ikke stå helt ved det.)
•
Så uret er til at smide ud? Kan man ikke skaffe en ny skrue? er der ikke nogen steder man kan købe små skruer i ALLE størelser?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg ville gå til Krognos eller Mølbak i København eller Halse i Horsens - hvis det kun er en skrue du mangler, men har resten - så er der en god mulighed de har noget der passer - men det er jo rent gæt og Nixon er ikke det mest servicerbare og det koster jo altid lidt at tilpasse - men er det kun skruen, så skal det kunne lade sig gøre
vh
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Der har ihvertfald været en DK gross. Googlede og fandt ham, skulle bruge et glas..... jah, joh, men det kom aldrig efter et års tid gav vi op.
Du har den gl remstift, men er skruen brækket af eller er den tabt. Det er jo nok et problem hvis den er knækket. Så sidder der en del af gevindet tilbage og blokkerer for den nye skrue
Så det kan vise sig at blive mega svært, hvis ikke umuligt.
Det bedste råd jeg kan give... prøv der hvor du købte uret....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Ja det drejer sig kun om skruen.. I mit lille hovede tænker jeg at man burde kunne tage den skrue ud der sidder i og måle den og så få en magentid eller noget der minder om.. Det jeg har er jo remstiften og 1 skrue, så jeg mangler blot en skrue
problemet er at den er købt for ca 4-5 år siden på nettet i USA.
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Tjaaaa.... nettet er jo dejligt, man kan få alt...... men så har vi balladen..
Hvor i DK er du hjemmehørende???
Det burde være standard skrue der skal bruges. Muligt at du skal skifte den anden også, men så er de ens... evt. alle, ialt 4 stk. så fremt gevindet passer.
Det er lidt svært når man ikke har dem i hånden, men en hvilken som helst urmager burde have et sortiment af remstifter med skruer, hvor de så kan prøve om gevindet passer.
Problemet er at de sortimenter kun går til mener det er 20 eller 22mm i længden. Passer gevindet er det jo bare prisen for 2 stifter + evt. montering
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
angående de 20-22 så er det netop problemet.. over 30 syntes jeg ikke jeg kan finde så mange steder.
Har været ved 3 urmagere og de kunne intet gøre siger de, hvilket jeg mener er for dårligt.
Jeg bor i sønderjylland
•
Svar: 350
Tråde: 19
andersch Skrev:Har været ved 3 urmagere og de kunne intet gøre siger de, hvilket jeg mener er for dårligt.
At de ikke kan lave dit ur er vel en ærlig sag, det er da bedre end, at de ødelægger gevindet eller lignende. Jeg kunne forstå hvis du synes det var dårlig service, at en urmager ikke kunne/ville hjælpe dig med et ur som han har solgt dig, som han dermed står inde for...
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Proxi Skrev:andersch Skrev:Har været ved 3 urmagere og de kunne intet gøre siger de, hvilket jeg mener er for dårligt.
At de ikke kan lave dit ur er vel en ærlig sag, det er da bedre end, at de ødelægger gevindet eller lignende. Jeg kunne forstå hvis du synes det var dårlig service, at en urmager ikke kunne/ville hjælpe dig med et ur som han har solgt dig, som han dermed står inde for...
+1
•