Det er en god og relevant tråd, "svand" har påbegyndt, og "Joepete" har suppleret.
Det er godt, at kritiske øjne hviler på produktet, uanset mærke - og tilsvarende at man tager internettets informations struktur i betragtning.
Hvad informations strukturen angår, er jeg overordentligt på linie med "Joepete".
Når "mit" mærke -Ω (indtil videre) er nævnt med 3301 problemet, kan jeg bekræfte "Joepete" i, at der ganske korrekt var et problem.
- Nedenfor ses Ω service bladet, der beskriver hvad og hvordan afhjælpning skal foretages:
Når man ser foto og beskrivelse af fejlen, "ånder man lettet op" og konstaterer "nå var det ikke andet". - "Lettelsen" skal ses i lyset af internettets informations struktur.
Næsten samtidigt med at de første beskrivelser af fejlen dukkede op, suppleredes de med "det har jeg osse oplevet"...
... og inden nogen havde fået set sig om, var værket udnævnt til at være crap. Men vel at mærke, "crap fra ende til anden".
Det hænger naturligvis sammen med, at mange indlæg om et problem er skrevet i tilstanden: "Helt oppe i rødt felt, og grundigt ærgerlig over et fejlbehæftet produkt".
Selvfølgelig skal man være ærgerlig over et fejlbehæftet produkt. Men med netop internettets informations struktur, ses det ofte, at informationen "knopskyder ukontrollabelt og i urealistiske retninger".
Informationssøgning på internettet giver altid "bid" - For eksempel kan man læse:
# Auschwitz var en veldrevet familie lejr.
# Der har aldrig været mennesker på månen.
# Jorden er flad.
Indenfor vor egen "ur verden", er der også eksempler på "vildtvoksende information".
På vort forum diskuteredes Titaniums fornemme egenskab som et ikke allergent materiale. I trådens løb dukkede referencer op på "Titanium allergi".
Det undrede mig såre; navnlig under indtryk af medicinens omfattende brug af materialet, både i ren form og legeret.
Jeg satte mig for at undersøge, hvad der var "op og ned på Titanium allergi", og registrerede omhyggeligt referencer og deres node punkter.
Indlagt i en lille database, kunne jeg eliminere redundant information og konstatere, at der var tale om kredsslutning, hvor utallige kilder enten citerede eller videre bearbejdede den samme kilde.
Kilden viste sig at være et amerikansk pseudo "videnskabeligt institut", der havde gjort det til en livsopgave, at udbrede kendskab til denne ikke eksisterende allergi.
Man kan altså fortsat lade sin teenage børns tænder rette med Titanium bøjler. Deres tandkød svulmer ikke op, deres tunge bliver ikke grøn, de får ikke åndenød....
... Titanium er
fortsat et fremragende anti allergent materiale.
Mit anbringende med indlægget er af generel karakter. Man skal være kritisk overfor alle produkter man anskaffer, men også kritisk overfor sine kilder.
Det har ikke været meningen, at sende "svand" gennem en "vridemaskine", for fotodokumentationen var jo iøjnefaldende. Så anerkendelse for at bringe informationen.
Tilsvarende anerkendelse til "Joepete" (c/o Johnfyn) - for kritisk sans overfor: "Hvor udbredt og generel er den konstaterede kvalitetsbrist".
Således kommet vidt omkring, skal jeg beklage min Ω tilgang her på japansk forum, og ligeledes at samlingen endnu ikke omfatter en "japser" (der arbejdes på sagen og projektet er "hemli nemli")
I håb om forståelse for indlæggets mere generelle karakter, forbliver jeg
Med venlig hilsen - Geodoc