Seiko Sumo sbdc001
Er ny her på forum Icon_e_biggrin . Går med tanker om køb af Seiko Sumo sbdc001, men er i tvivl om hvor stort uret er. Nogen i Aarhus området, der vil vise en frem?
Endvidere vil jeg også gerne høre om gode steder, hvor uret kan anskaffes.

Hilsen
Nolder
Svar
Velkommen til.

Ved godt det kan være svært at afgøre ud fra mål, men uret er 44mm og synes man læser det også virker stort.

Men det kommer selvfølgelig an på hvor stort ens håndled er, en 44mm-diver på Joepete ser tæt på perfekt ud, hvorimod jeg skal ned i 40mm hvis en diver skal se ordenlig ud.

Icon_smil
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Velkommen til forum, Nolder Icon_e_wink

Sumo´en er et stort ur, men da der både konstruktionsmæssigt og optisk er gjort meget for at få uret til at føles og syne mindre end det er, så er det faktisk meget behageligt at bære.

For et par år siden skrev jeg lidt om Sumo´en, da jeg første gang var så heldig af få lov til at eje en. Hvis du har lyst, kan du jo skimme det igennem: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=7760&hilit=sumo" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=7760&hilit=sumo</a><!-- l -->

Det er altid lidt vanskeligt at bedømme ures størrelse ud fra "objektive mål", så en Sumo og en MM300 føles nærmest ens på armen, selv om Sumo´en er større. MM300 er lidt højere og tungere, bl.a. pga monocoque urkassen, så vægten spiller også ind. En SKX007 har samme mål som en Marinemaster, men er både lavere og lettere, så den føles lille ifht begge ovenstående ure. Ovenstående er naturligvis mine subjektive erfaringer, så andre kan naturligvis have andre erfaringer Icon_e_wink

Sumo og MM300 på mit håndled:
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Alt er jo relativt, men jeg synes ikke et Sumo virker så stort på armen. Uret er ikke så højt, og det er formet så det sidder "tæt" til armen. Desuden er lænken kun 20 mm bred, hvilket får uret til at synes mindre. Her sammen med et Orient 300m, som dog er lidt større:

İmage

Her er et link til hvor uret kan købes fra nyt: [url]"http://www.c-watch.co.jp/ww/dai3.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.c-watch.co.jp/ww/dai3.html[/url]

Går du altid med to ure John?? Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Svar
firstwatch.dk har vist lige sat et til salg Icon_mrgreen
Svar
Lige et personligt spørgsmål Joepete
Hvad måler du om håndleddet? Icon_e_biggrin
Svar
Det er da helt ok, Nolder Icon_e_wink

Mit håndledsmål er godt 21cm.
Svar
Måler selv 18,5 cm om håndleddet. Er godt nok i tvivl om Sumo,en bliver for stor. Har jo også Black Knight i baghånden Icon_mrgreen
Svar
Jeg tror såmænd sagtens, at du kan bære Sumo´en.

Black Knight er et godt alternativ, og selv om uret er godt finisheret og super versatilt, så er der dog et stykke op til Sumo finish´en - for slet ikke at nævne den store forskel mellem 7S26 og 6R15 - her er der næsten dømt "no contest" Icon_e_confusedMen ok, vi sammenligner jo også entry level og mid-end level i Seiko diver segment med de to modeller, og så SKAL der jo være lidt forskel Icon_e_smile

Når det er sagt, så kunne jeg sagtens selv fristes til igen at nappe en Black Knight Icon_e_wink Icon_razz
Svar
virker et monster større på håndledet end sumoen? Jeg har næsten bestemt mig for et monster netop fordi jeg kun har 16-17cm håndled.
Men tror i at et sumo ville se bedre ud eller er det helt tosset med dem begge?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)