09-12-2010, 11:16 AM
Hvis det service i danmark, er der slet ingen grund til købe ure i danmark!!!
Var på ferie i malaga, spanien i april 2010. Kommer forbi en urbutik, hvor de har et Citizen Promaster Automatic dykker ur. For at have et ur når jeg er på stranden, hvor det er synd at tage mit Fortis Flieger med, køber jeg det.
I løbet af sommeren begynder det at gå i stå eller tabe tid omkring dato skift. Nogen gange går det helt istå, andre gange har det tabt 5min eller 1 time over natten.
Indlevere det til reparation hos Bonell´s i City 2 starten af juli måned, som sender det til den danske Citizen importør, J.C. Filtenborg. Må selv rykke flere gange for information. Tilsidst for jeg at vide at det vil koste 1200.- kr at reparere det. Da der er garanti på, spørger hvorfor jeg skal betale for det, der svare til et næsten et nyt ur, for jeg at vide at der er fordi garanti beviset ikke er udfyldt korrekt!!??!! Jeg tilbyder at indsende VISA kvittering på uret, som bevis, men J.C. Filtenborg nægter. Jeg for uret tilbage d. 20 august, efter over en måned og bliver krævet 75.- kr i forsendelse. På trods af, det var jeg ikke blevet informeret om da jeg indleveret uret.
Min mor skal på ferie sammested i september, så hun for ur, kasse og garantibevis med, så hun kan få ur forhandler til at udfylde det korrekt. Urmageren udfylder garantibevis korrekt og tilbyder at hvis der er flere problemer med at få repareret uret i danmark, skulle jeg bare sende det ned til ham, og så ville han sørge for at det ville blive lavet.
Indlevere uret igen i slut oktober. Denne gang til Stasig uhrlager i Roskilde. Det koster 75.- kr i forsendelse hver vej, fordi uret er købt i udlandet. Altså 150.- kr i alt. Ok, men så ville jeg da få uret lavet.
Igen må jeg selv rykke for information, da jeg d. 6 december synes at nu må de have haft tid nok. For uret tilbage d. 8 december og Stasig siger at F.C. Filtenborg ikke har fundet fejl på uret og der ikke er lavet noget. Betaler de 150.- kr i forsendelse omkostninger.
Jeg justere uret til kl 15:00 og undre mig over at kl 16:00 viser uret 16:05. hrm, har nok sat tiden forkert. Justeret uret igen tilbage 16:00. Kl. 17:00 viser uret sørme 17:05. På trods af at de ikke har lavet noget på uret, i den måned de har haft det, går det nu 5 min for hurtig per time. Eller ca. 3 timer ekstra da jeg vågnede om morgnen.
Er ved at være godt sur. Ringer til J.C. Filtenborg her til morgen og snakker med deres urmager. Der er ingen fejl på uret og han kan ikke forklare hvordan det pludseligt går 5 min for hurtigt i timen. Jeg tilbyder at kører ind til dem og aflevere uret i københavn, men de tager ikke imod ure fra private. Spørger om de vil betale det som det koster at indsende uret fra en urmager og det nægter han også. Behøver vist ikke engang spørge om de vil betale for 150,- kr det kostede at sende det ind til dem, hvor de fik mit ur til at gå i warpspeed.
Jeg kunne selv sende det ind til dem, men hvordan ved jeg at det ikke vil tage 1 til 1 1/2 måned igen, som jeg skal betale (igen) for at de skal reparere deres egen fejl.
Fordi uret er købt på ferie i Malaga, er der INGEN service vilje, har jeg fået at vide af forhandlere og J.C. Filtenborg. Hvis det er dansk service, har de da ikke fået mig til at købe ure i danmark, når jeg oplever sådan en arrogance.
Jeg har fuldstændigt tabt tilliden til J.C. Filtenborg!!! Først vil det koste mig 1200.- kr. fordi garanti beviset ikke er udfyldt korrekt. Så er det udfyldt korrekt, men nu er der ingen fejl på det. For uret hjem og nu vinder uret 2-3 timer hver dag, uden de vil tage ansvar eller betale forsendelses omkostninger.
Hvad synes i?
Var på ferie i malaga, spanien i april 2010. Kommer forbi en urbutik, hvor de har et Citizen Promaster Automatic dykker ur. For at have et ur når jeg er på stranden, hvor det er synd at tage mit Fortis Flieger med, køber jeg det.
I løbet af sommeren begynder det at gå i stå eller tabe tid omkring dato skift. Nogen gange går det helt istå, andre gange har det tabt 5min eller 1 time over natten.
Indlevere det til reparation hos Bonell´s i City 2 starten af juli måned, som sender det til den danske Citizen importør, J.C. Filtenborg. Må selv rykke flere gange for information. Tilsidst for jeg at vide at det vil koste 1200.- kr at reparere det. Da der er garanti på, spørger hvorfor jeg skal betale for det, der svare til et næsten et nyt ur, for jeg at vide at der er fordi garanti beviset ikke er udfyldt korrekt!!??!! Jeg tilbyder at indsende VISA kvittering på uret, som bevis, men J.C. Filtenborg nægter. Jeg for uret tilbage d. 20 august, efter over en måned og bliver krævet 75.- kr i forsendelse. På trods af, det var jeg ikke blevet informeret om da jeg indleveret uret.
Min mor skal på ferie sammested i september, så hun for ur, kasse og garantibevis med, så hun kan få ur forhandler til at udfylde det korrekt. Urmageren udfylder garantibevis korrekt og tilbyder at hvis der er flere problemer med at få repareret uret i danmark, skulle jeg bare sende det ned til ham, og så ville han sørge for at det ville blive lavet.
Indlevere uret igen i slut oktober. Denne gang til Stasig uhrlager i Roskilde. Det koster 75.- kr i forsendelse hver vej, fordi uret er købt i udlandet. Altså 150.- kr i alt. Ok, men så ville jeg da få uret lavet.
Igen må jeg selv rykke for information, da jeg d. 6 december synes at nu må de have haft tid nok. For uret tilbage d. 8 december og Stasig siger at F.C. Filtenborg ikke har fundet fejl på uret og der ikke er lavet noget. Betaler de 150.- kr i forsendelse omkostninger.
Jeg justere uret til kl 15:00 og undre mig over at kl 16:00 viser uret 16:05. hrm, har nok sat tiden forkert. Justeret uret igen tilbage 16:00. Kl. 17:00 viser uret sørme 17:05. På trods af at de ikke har lavet noget på uret, i den måned de har haft det, går det nu 5 min for hurtig per time. Eller ca. 3 timer ekstra da jeg vågnede om morgnen.
Er ved at være godt sur. Ringer til J.C. Filtenborg her til morgen og snakker med deres urmager. Der er ingen fejl på uret og han kan ikke forklare hvordan det pludseligt går 5 min for hurtigt i timen. Jeg tilbyder at kører ind til dem og aflevere uret i københavn, men de tager ikke imod ure fra private. Spørger om de vil betale det som det koster at indsende uret fra en urmager og det nægter han også. Behøver vist ikke engang spørge om de vil betale for 150,- kr det kostede at sende det ind til dem, hvor de fik mit ur til at gå i warpspeed.
Jeg kunne selv sende det ind til dem, men hvordan ved jeg at det ikke vil tage 1 til 1 1/2 måned igen, som jeg skal betale (igen) for at de skal reparere deres egen fejl.
Fordi uret er købt på ferie i Malaga, er der INGEN service vilje, har jeg fået at vide af forhandlere og J.C. Filtenborg. Hvis det er dansk service, har de da ikke fået mig til at købe ure i danmark, når jeg oplever sådan en arrogance.
Jeg har fuldstændigt tabt tilliden til J.C. Filtenborg!!! Først vil det koste mig 1200.- kr. fordi garanti beviset ikke er udfyldt korrekt. Så er det udfyldt korrekt, men nu er der ingen fejl på det. For uret hjem og nu vinder uret 2-3 timer hver dag, uden de vil tage ansvar eller betale forsendelses omkostninger.
Hvad synes i?