Rystet over mangel på service hos J.C. Filtenborg - Citizen
#1
Hvis det service i danmark, er der slet ingen grund til købe ure i danmark!!!

Var på ferie i malaga, spanien i april 2010. Kommer forbi en urbutik, hvor de har et Citizen Promaster Automatic dykker ur. For at have et ur når jeg er på stranden, hvor det er synd at tage mit Fortis Flieger med, køber jeg det.

I løbet af sommeren begynder det at gå i stå eller tabe tid omkring dato skift. Nogen gange går det helt istå, andre gange har det tabt 5min eller 1 time over natten.

Indlevere det til reparation hos Bonell´s i City 2 starten af juli måned, som sender det til den danske Citizen importør, J.C. Filtenborg. Må selv rykke flere gange for information. Tilsidst for jeg at vide at det vil koste 1200.- kr at reparere det. Da der er garanti på, spørger hvorfor jeg skal betale for det, der svare til et næsten et nyt ur, for jeg at vide at der er fordi garanti beviset ikke er udfyldt korrekt!!??!! Jeg tilbyder at indsende VISA kvittering på uret, som bevis, men J.C. Filtenborg nægter. Jeg for uret tilbage d. 20 august, efter over en måned og bliver krævet 75.- kr i forsendelse. På trods af, det var jeg ikke blevet informeret om da jeg indleveret uret.

Min mor skal på ferie sammested i september, så hun for ur, kasse og garantibevis med, så hun kan få ur forhandler til at udfylde det korrekt. Urmageren udfylder garantibevis korrekt og tilbyder at hvis der er flere problemer med at få repareret uret i danmark, skulle jeg bare sende det ned til ham, og så ville han sørge for at det ville blive lavet.

Indlevere uret igen i slut oktober. Denne gang til Stasig uhrlager i Roskilde. Det koster 75.- kr i forsendelse hver vej, fordi uret er købt i udlandet. Altså 150.- kr i alt. Ok, men så ville jeg da få uret lavet.
Igen må jeg selv rykke for information, da jeg d. 6 december synes at nu må de have haft tid nok. For uret tilbage d. 8 december og Stasig siger at F.C. Filtenborg ikke har fundet fejl på uret og der ikke er lavet noget. Betaler de 150.- kr i forsendelse omkostninger.

Jeg justere uret til kl 15:00 og undre mig over at kl 16:00 viser uret 16:05. hrm, har nok sat tiden forkert. Justeret uret igen tilbage 16:00. Kl. 17:00 viser uret sørme 17:05. På trods af at de ikke har lavet noget på uret, i den måned de har haft det, går det nu 5 min for hurtig per time. Eller ca. 3 timer ekstra da jeg vågnede om morgnen.

Er ved at være godt sur. Ringer til J.C. Filtenborg her til morgen og snakker med deres urmager. Der er ingen fejl på uret og han kan ikke forklare hvordan det pludseligt går 5 min for hurtigt i timen. Jeg tilbyder at kører ind til dem og aflevere uret i københavn, men de tager ikke imod ure fra private. Spørger om de vil betale det som det koster at indsende uret fra en urmager og det nægter han også. Behøver vist ikke engang spørge om de vil betale for 150,- kr det kostede at sende det ind til dem, hvor de fik mit ur til at gå i warpspeed.

Jeg kunne selv sende det ind til dem, men hvordan ved jeg at det ikke vil tage 1 til 1 1/2 måned igen, som jeg skal betale (igen) for at de skal reparere deres egen fejl.

Fordi uret er købt på ferie i Malaga, er der INGEN service vilje, har jeg fået at vide af forhandlere og J.C. Filtenborg. Hvis det er dansk service, har de da ikke fået mig til at købe ure i danmark, når jeg oplever sådan en arrogance.

Jeg har fuldstændigt tabt tilliden til J.C. Filtenborg!!! Først vil det koste mig 1200.- kr. fordi garanti beviset ikke er udfyldt korrekt. Så er det udfyldt korrekt, men nu er der ingen fejl på det. For uret hjem og nu vinder uret 2-3 timer hver dag, uden de vil tage ansvar eller betale forsendelses omkostninger.

Hvad synes i?
Svar
#2
Måske burde denne tråd flyttes til Good Guys/Bad Guys.....

EDIT: ....og det er den så nu Icon_e_wink
Svar
#3
Er alt helt som beskrevet forstår jeg da at du er irriteret. Omvendt:

Er garantien ikke korrekt udfyldt, så er det jo helt OK og helt normalt at ingen vil lave service. Der er masser af ure uden garanti eller med greyhandler u-udfyldte garantikort.

Uret har garanti, men det KAN være en garanti der hænger på forretningen - Dit virker til at ha world-wide garanti, og der skal de tage mod det i Danmark, men du skal betale porto/fragt - så den del er også OK

Tilbage står, at de ikke finder fejl, men at uret vinder 5 min. per time

(ih hvor jeg kender den med at man ser det har vundet 5 min og tænker "den må jeg da bare ha stillet 5 min galt")

Det duer jo ikke, og når du fortæller dem det, bør de omgående bede om at få uret ind og få det bragt i orden, denne gang uden porto omkostninger for dig.
Jeg blev lidt tabt i hvordan du pludseligt havde med grossisten eller forhandleren at gøre. Det gode råd er ikke at skifte hest i vadestedet i en konflikt, heller ikke selv om du kommer et niveau nærmere de som reparerer, men uanset hvad, skal de naturligvis finde fejlen og få den rettet, når de først er gået ind i sagen, er der ingen vej tilbage. Der ser jeg deres eneste fejl (og slemme nok) fejl, hvis ikke de vil fixe fejlen.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Første gang sendte jeg det ind via Bonell´s, men da jeg fik at vide at det ville koste mig 1200.- kr. at lave, kontaktede jeg J.C. Filtenborg direkte over tlf. Ok, garanti bevis skulle udfyldes korrekt.

Anden havde jeg købt et ur til min datter hos Stasig og fortalte at jeg havde købt et Citizen ur i udlandet, som ikke gik som det skulle. Ikke noget problem, de kunne lave det på garantien. Altså, lige indtil jeg senere kom og afleverede uret, så skulle det sendes ind til J.C. Filtenborg, da det jo var købt i udlandet, og det var det bestemt ikke noget de ville røre ved. Da jeg så hentede uret og det var på warpspeed, ringede jeg igen direkte til J.C. Filtenborg og snakkede med Tue, som var deres urmager.

De vil da gerne fixe det, men det vil kostede mig en forsendelse mere. Uden de ville dække den første. dvs. HVIS de lykkes dem at reparere deres egen fejl (Og så har jeg ikke gang fået tjekket om det den første fejl er løst endnu) havde brugt 375.- på at sende det ind til dem.

Jeg ville have haft det ok, med at jeg skal betale forsendelses omkostninger begge gange, hvis uret havde været lavet. Men det er det ikke.

Selvom jeg ikke kan finde ud, hvorfor Bonell´s kun skal forsendelse omkostninger til at sende det ud, mens Stasig skal have betaling både for ud og hjem forsendelse?
Svar
#5
Tja..... det er jo et problem, men der foreligger faktisk en aftale med grossiterne om at man MÅ tage 150,- i forsendelse når et ur købt i udlandet skal sendes ind. Det være så hvad det være vil, det tager tid at sende, pakke, mand på posthus osv,osv....
Hvorfor sender du ikke bare uret direkte til Filtenborg, i garantibeviset står den adr, det skal sendes til, så undskyld hvor svært kan det være.... Icon_e_surprised
At Tue så ikke kan finde fejlen se DET er et problem og det koster så din porte, nu er det så jeg må sige ja havde du købt det ved DK forhandler så var det u/b i hvertfald der hvor jeg arbejder. Kan det være rigtigt at du som kunde vil spare penge og have den danske service, fint nok, men de butikker der så skal have servicen skal gøre det uden at få betaling for det..... ja for du går jo også på job uden at få penge for det ikk'
Undskyld mit lidt sure opstød, men det skulle altså ud, og jeg må sige tjaaaa håber Tue han finder fejlen, kan være en spiral der skal rettes, klæber (en gang imellem) eller uret skal have et service p.g.a. et eller andet der få balancen til ikke at svinge som den skal, eks. magnetisme osv. osv. osv.....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#6
Nu havde jeg købt uret som et impuls køb uden at vide om jeg faktisk sparede penge eller satte penge til, da det er købt på hovedstrøet i Malaga, og ikke en kalkuleret eBay søgen efter billigste pris.

Men at jeg skal betale for hans fejl, det kan jeg ikke se. Som sagt har jeg det ok, ved at sende det ind for min regning, hvis det var blevet lavet. Men det kom det hjem, værre end det blev sendt afsted, og så burde han mande sig op. At jeg så ikke kan engang kan tage bilen og aflevere det direkte i døren til dem, for at komme mig lidt i møde pga. forsendelses omkostninger som jeg skulle dække selv for 3 gang, når nu jeg slet ikke kan bruge uret mere, burde kunne lade sig gøre.

Jeg arbejder selv til daglig i en service/konsulent organisation, hvor vi kommer kunden i møde først for at afhjælpe hans problem, og så må man tagen snakke om regning bagefter, hvis der uenighed.

Jeg har set 0% service fra J.C. Filtenborg og de har trods alt haft uret i sammenlagt over 2 måneder. Det vinder man ikke kunder på, så man fremover har lyst til at købe ur hos en dansk forhandler og støtte dem. Den kvalitet jeg har set af service, har bestemt ikke været god nok.
Svar
#7
Men i alle fald kan Filtenborg eller en enkelt grossist nok ikke være nok til at skære alle forhandlere over en kam, der er jo en del.

Samlet tror jeg, at man kan ha vanskeligheder med herhjemme at få indleveret og repareret ur/kamera/tlf eller hvad det måtte være man køber langt borte.

Det skal ofte sendes til udlandet, med alt det besvær og den ventetid, og nok, som du er inde på, mindre service end netop hvis man havde købt det i dansk butik, så det er lidt prisen man kan risikere at betale, hvis man køber i udlandet - desværre.
Man kunne vælge at sige, at det måske skulle få dig til netop at ville købe ved dansk forhandler næste gang (måske ikke lige samme forhandler og ur Icon_e_biggrin )
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Lars Skrev:Tja..... det er jo et problem, men der foreligger faktisk en aftale med grossiterne om at man MÅ tage 150,- i forsendelse når et ur købt i udlandet skal sendes ind. Det være så hvad det være vil, det tager tid at sende, pakke, mand på posthus osv,osv....
Hvorfor sender du ikke bare uret direkte til Filtenborg, i garantibeviset står den adr, det skal sendes til, så undskyld hvor svært kan det være.... Icon_e_surprised
At Tue så ikke kan finde fejlen se DET er et problem og det koster så din porte, nu er det så jeg må sige ja havde du købt det ved DK forhandler så var det u/b i hvertfald der hvor jeg arbejder. Kan det være rigtigt at du som kunde vil spare penge og have den danske service, fint nok, men de butikker der så skal have servicen skal gøre det uden at få betaling for det..... ja for du går jo også på job uden at få penge for det ikk'
Undskyld mit lidt sure opstød, men det skulle altså ud, og jeg må sige tjaaaa håber Tue han finder fejlen, kan være en spiral der skal rettes, klæber (en gang imellem) eller uret skal have et service p.g.a. et eller andet der få balancen til ikke at svinge som den skal, eks. magnetisme osv. osv. osv.....

+1
Svar
#9
Havde du købt det ved DK forhandler, om det er en af os der handler på nettet eller en fysisk butik som Lars arbejder i Vejle, så havde det altid være uden beregning, du skulle heller ikke betale noget porto.

At det så ikke virker rigtig første gang, ja det er naturligvis ikke godt nok, men der kan jo forekomme fejl, det er så bare trals det går ud over dig i denne omgang, men du skal på ingen måde være bange for at købe ur i DK, LANGT de fleste gør en dyd ud af at gøre kunden gald Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
#10
Nu har jeg jo ikke primært skudt på forhandlerne, men på importør J.C. Filtenborg, som 1. Ikke har løst problemet. 2. Nægter at komme mig i møde, men holder stejlt på sit.

Første forhandler fortæller mig ikke om forsendelses omkostninger før jeg for uret retur og anden forhandler fortæller at det vil deres egen urmager lave, da jeg er ved at købe et ur til min datter, men da jeg indlevere det for jeg nærmest skæld ud for at have købt det i udlandet, så det vil de ikke røre ved og sende det ind til J.C. Filtenborg i stedet!!??!! Og skulle selv rykke efter uret efter 1 1/2 måned begge gange, duer ikke. Det er et ur til 1600.- kr. og ikke et dyrt og kompliceret værk.

Der er ingen tvivl om at der er massere af gode forhandlere derude, der gerne vil og giver en god service. Måske har denne sag bare været uheldig fra start.

Jeg sidder nu og kikker på et ur, som er 7 timer foran på 2 dage og overvejer hvad jeg skal gøre med det...
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)