Seiko skx007
Hejdav

Så fik jeg min andet Seiko ind af døren, jeg har hidtil gået rigtig meget med mit dejlige sbbn011, det har fået mig til at få blod på tanden, og valget er faldet på endnu en diver, nemlig skx007 automatic, med 7s26 værket, som der er skrevet en masse om her på siden og andetsteds, jeg kan henvise til:
http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/7s26/ hvis man vil mere om værket, men kan kort sige at det er et meget simpelt og robust værk, der er kendt for meget lidt service og rigtig fin præcision til prisen.

Uret er utroligt enkelt i sit udtryk, og designet har rødder langt tilbage til de første divere fra Seiko.
De første to uger med uret har været lutter lagkage, jeg har skiftet mellem 3 forskellige nato's, en sort, en grå og den klassiske bond model, kan ikke helt blive enig med mig selv om hvilen der er fedest, de giver hverisær noget forskelligt til urets udtryk.
Mht. præcision er jeg ikke skuffet, har læst skrækhistorier om folk hvis 7s27 værker gik som vinden blæser, men denne her taber måske 2-3sekunder om dagen hvilket er meget pænt prisen taget i betratning(ca det samme som min over 20gange så dyre Breitling:D), men de slår stadig ikke min sbbn011, med sit sublime 7c46værk, der stort set går spot on!
Syntes at det minimalistiske design er ret fedt, og passer altså også til de unge, jeg har vertfald fået en del ros for det:D, der var sågar en mand i toget der på afstand forvekslede det med en Submariner, så det er vel ikke til at klage over.

Jeg har leget lidt med en app på min Iphone, og der er kommet nogle sjove billeder ud af det. Hvis i vil se billeder af det uden den effect er der tonsvis her på sitet eller google:)

İmage
İmage

Og så lidt med lume, som iøvrigt er rigtig fin, som alle øvrige Seiko divere.
İmage

Vh
Svar
Ser godt ud, Kristoffer. Den grå nato passer også godt på......
Svar
Er den modded? Den der bezel ring ser modded ud. Eller også skal jeg lige have en kop kaffe her til morgen inden jeg udtaler mig.

Når det så er skrevet, kan jeg afsløre at der står SKX007 på min ønskeseddel i år, men jeg tvivler på at lillemor finder frem til den på nettet. Har ellers vist hende monsterwatches.nl Icon_e_biggrin

Nå, men den ser rigtig lækker ud, og jeg håber den er lige så god at have på, som den ser ud??
Svar
Jeps, det er ikke den orginale bezel der sidder på den, det gode ved 007 og de andre skx modeller er at der findes et hav af "sjove reservedele" man kan smide på for at give dem sit eget preg.

Vh
Svar
Til lykke med klokken, Kristoffer Icon_e_wink Og jo, det er helt sikkert et andet indlæg, end SKX007 indlægget. Om det er fra en anden Seiko model eller det er et aftermarket indlæg, dét har jeg dog ikke kunnet finde frem til.

Som du selv er inde på, så er SKX007 jo en super klassiker. Første gang, Seiko introducerede denne slimmed down case, de kendte markeringer og visere, som vi stadig den dag idag ser på SKX--- modellerne, var faktisk ved introduktionen af 7548-7000 i 1978 - lige en postgang før de samme kendetegn introduceredes på automatic diverne, 6309-729A/729B. Så kan du jo selv om, hvad du vil bruge dén info til Icon_e_wink Eller som min hustru plejer at sige til mig, når den slags ryger ud af munden på mig: "Kan du ikke snart fortælle mig noget, som jeg kan bruge til noget ?" Icon_razz Icon_redface

En SKX007 ville jeg til enhver tid anbefale til enhver, som kigger efter en mekanisk diver til overkommelige penge - den har det hele, synes jeg: God finish, 120 præcise lynette klik, god lume, fin størrelse og et klassisk look, som man ikke lige bliver træt af Icon_cool
İmage

Når du har gået nogen tid med uret, så kan du checke gangen igen, og får du brug for at justere, så er det hyggeligt gør-det-selv arbejde:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=10909&hilit=tandstikker" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=10909&hilit=tandstikker</a><!-- l -->
De venligste hilsner, John
Svar
Hvis jeg en dag ville lukke op for den, er lidt en pilpinger, hvilket værktøj skulle jeg så bruge?
Vh
Svar
En god kasseåbner til skruebagkasser vil være anbefalelsesværdig. Du kan nok finde en her:

[url]"http://www.watchtool.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchtool.co.uk/[/url]
De venligste hilsner, John
Svar
Og så lige af egen erfaring (og Lars i Rødding som vel lærte mig det), sæt kasse åbneren fast i uret så den har ordentligt fat, læg uret med glasset ned på et bord med stof imellem, pres på kasseåbneren og drej så uret i stedet for kasse åbneren - det giver mindre risiko for at den smutter. (duer ikke hvis den sidder vandvittigt hårdt fast, men normalt går det fint)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvad med vandtætheden?
Skal uret tryktestes hver gang det har været lukket op, eller er det lige hip som hap, hvis jeg ikke laver andet end at bade med uret.
Vh
Svar
Det helt korrekte svar er JA - men hvis du kan se pakningen er god, og du lukker det ordentligt og kun bader med det - så går det jo i de fleste fald - men vandtæthed kan bedst kontrolleres med trykprøvning - den anden metode, med dug på glasset er dyrere Icon_e_smile
Kunne du ikke nøjes med en masse billeder af sagen?
http://www.google.com/images?q=seiko+7s2...59&bih=504
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)