Tryktest er det vigtigt?
#1
Hej,

Jeg har købt et Tag heuer Aquaracer professional 200 meters, og der er en ridse i safirglasset. Spørg mig ikke hvordan den er kommet der. Jeg har talt med en urmager der kan udskifte glasset for 5-600 kr. Men hvis det skal tryktestes kommer det op på 1400. Jeg dykker ikke og det tætteste mit ur kommer på vand er når jeg tager et bad eller det regner. Ville det kunne svare sig for mig?
Svar
#2
Ja!
Hvis uret, mod forventning, skulle indtage vand kan det blive meget dyrere.
Men spørg omkring. Måske kan feks den gode Hr Halse gøre det billigere.
/SK
Svar
#3
Hr. Halse? ^^

Jeg er ny på forummet, har du en adresse? Icon_e_smile
Svar
#4
En tryktest skal max koste 250.- ...én af jer må ha' misforstået noget?!?
Svar
#5
Kender du en urmager der kan gøre det for det? Glasset skal skiftes og det skal tryktestes. Det var til service for 2 år siden.
Svar
#6
Jeg har købt uret brugt, der fulgte kvittering fra hvor det er købt med sælgers navn på, service papirer fra Mads Laier, og sælger virkede troværdig. Oplyste rigtigt navn osv. Men er lidt i tvivl fordi der er en ridse i safiren.. Så vidt jeg har forstået er de ret svært at ridse safirglas, og det er en ret stor ridse. Der udover ligner det lidt at der er støvkorn under glasset. Det er svært at se og kan være mig der ser forkert. Uret ser rigtig flot ud, og serienumrene passer sammen med papirerne. Uret er fra 1999 og meget flot taget i betragtning. Nu er det jo ikke et ur til 60.000 så kan ikke se den store økonomiske fordel i at fuske, i hvertfald ikke at lave så stort et nummer ud af det. Det undrer mig bare...
Svar
#7
didriksmidt Skrev:Hr. Halse? ^^
Jeg er ny på forummet, har du en adresse? Icon_e_smile
... velkommen på forum.
Dersom du åbner hovedsiden: Vintageure.dk og ser i "urmagerprofiler", vil du kunne finde:

İmage

Poul Halse er senior i forretningen. Sønnen Peter er den "omtalte", og har for øjeblikket ferie.

Da du ikke har anført "geografi" i din profil, er det vanskeligt at vurdere, om Horsens ligger ubekvemt.
De øvrige annoncerende urmagere på Vintageure er også seriøse, pålidelige og anbefalelsesværdige, så det kan være at der er en anden forretning, der ligger mere hensigtsmæssigt.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#8
Hvad er det, der undrer dig?

Og hvorfor snakker du pludselig om fusk?
Svar
#9
Safir kan sagtens ridses og laves hakker i. Det er vanskeligere end i plastik naturligvis, men der laves ridser, og de er dyrere når der skiftes, sådan er det bare.
I København kan du få tryktestet mange steder til 2-300 kr, Krognos/JP ure og Mølbak vil jeg TRO gør det for noget i den stil når du skifter glas

Naturligvis kan uret være fake, det er der TH som er kan man bare slå fast, men du har jo papirer, og kan jo høre Mads Leier om uret hvis du kommer der forbi. Ridsen er ikke tegn på fake i sig selv.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
hannover_dk Skrev:Safir kan sagtens ridses og laves hakker i. Det er vanskeligere end i plastik naturligvis, men der laves ridser, og de er dyrere når der skiftes, sådan er det bare.
I København kan du få tryktestet mange steder til 2-300 kr, Krognos/JP ure og Mølbak vil jeg TRO gør det for noget i den stil når du skifter glas

Naturligvis kan uret være fake, det er der TH som er kan man bare slå fast, men du har jo papirer, og kan jo høre Mads Leier om uret hvis du kommer der forbi. Ridsen er ikke tegn på fake i sig selv.
vh

Kronos tryktester ikke ure. Det var ikke en del af mit fantastiske 2000,- kr eftersyn.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)