Studerende og "fattig" ;)
#21
Geodoc Skrev:Hej Martin.
... vil også benytte lejligheden til at byde velkommen på forum - men samtidig udtrykke undren over det tilsyneladende eenstemmighed, der forlods afskriver et schwezisk ur indenfor budgettet.
Det kan lade sig gøre; men altså brugt.

Jeg vil henlede opmærksomheden på Seamaster 200, den såkaldte "Pre Bond" generation, der ser således ud:

İmage

İmage
... og ser således ud på håndleddet.

Serien er designet for Omega af Gerald Genta, hvis karakteristiske formsprog navnlig fremgår af den integrerede lænke.
Seamaster 200 findes i flere varianter, med både quartz og mekanisk (automatic) værk

İmage
Det fremgår at der var flere størrelser, hvor jeg personligt har valgt 36 mm, da den IMHO har de mest elegante linier.

Her er karakteristika for uret:
Reference ST 368.1042
International collection: 1989 - 1995
Movement:
# Type: Automatic chronometer certified
# Caliber 1111 - 28.800 BPH
# Functions: Date
Dimensions: 36 x 41 mm
Case back: Screw-in , Full metal
Dial: Black, with luminous "dot" hour markers and luminous hands ("stick" or "Mercedes" type).
Crystal: Scratch-resistant sapphire
Bracelet: Stainless steel
Water resistance: 200 m

Et sådant ur kan snildt anskaffes til under 4.000 kr, og følgende kvaliteter kan fremhæves:
Værket er kronometercertificeret og er en "hurtigsvinger" (28.800 BPH), hvilket medfører at man kan nyde en praktisk talt glidende sekundviser uden "hakken".
Vandtæt til 200 meter og med skruekrone. - Ridsefast safirglas.

Versioner med quartz værk er billigere, dog ikke de få med kaliber 1441, der får alle bukseknapper til at springe på High End Quartz entusiaster.

Det kan være, at du synes uret ser "altmutish" ud; men det eksemplificerer, at dine kriterie (trods alt) kan imødekommes af et schweizisk ur.

Med venlig hilsen - Geodoc
Citat:
a perfect choice could not agree more except maybe a vintage omega. willy
Svar
#22
Baun Skrev:Ja det kommer jo an på hvor man køber men denne ville jeg sætte til 3800 kr på Vintageure.dk - og det vil sige at jeg vil tro at den kan købes på auktion - i auktionsstand for ca 2K.

vh Baun

Oki dokey - og jeg takker for info Icon_e_wink

Jeg er ude efter en magen til med sort skive!!

Vi snakkes ved.

Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#23
Ja vintage omega kan sagtens fange også de unge. Min ældste knægt har ringet og bedt mig lægge denne frem til de kommer til middag i morgen.
Maskulin kasse har jeg vist kaldt den før - Bumper auto - en calender med flot sort skive - som folk faktisk lægger mærke til på armen, også i de kredse han fuser rundt i
İmage
İmage
İmage
Det er også lidt sjovt at ha en bumper på armen. Man kan godt mærke "hammeren" (kaliber 353 (2627-3sc)) blødt lande på fjederen, og man kan tænke på at folk som Elvis og Buddy Holly havde typen på armen

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#24
gmt-geek Skrev:Jeg er ude efter en magen til med sort skive!!

Vi snakkes ved.

Jon

Ja det bliver den jo nok ikke billigere af Icon_mrgreen

Kan man acceptere en renoveret skive synes jeg denne er ualmindelig flot:

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Seamaster Automatic

Årgang: 1951
Kasse: Rund, stål i flot stand
Højde: 10,5 mm
Diameter: 34 mm uden krone
Skive: Smuk Chronometer redail skive. Two tone med cross hair, rose guld index og visere i perfekt stand
Rem: Brun læderrem
Caliber: 354 Bumper Automatic
Caliber nr.: 12640314
Ref. Nr.: 2577-6 sc

İmage

İmage

İmage

İmage


vh Baun
Svar
#25
hannover_dk Skrev:Ja vintage omega kan sagtens fange også de unge. Min ældste knægt har ringet og bedt mig lægge denne frem til de kommer til middag i morgen.
Maskulin kasse har jeg vist kaldt den før - Bumper auto - en calender med flot sort skive - som folk faktisk lægger mærke til på armen, også i de kredse han fuser rundt i
İmage
vh

Ja den er fed nok den der John Icon_e_wink

Måske han aldrig afl. den tilbage!! Icon_e_biggrin

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#26
Baun Skrev:Ja det bliver den jo nok ikke billigere af Icon_mrgreen

Kan man acceptere en renoveret skive synes jeg denne er ualmindelig flot:

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Seamaster Automatic

Årgang: 1951
Kasse: Rund, stål i flot stand
Højde: 10,5 mm
Diameter: 34 mm uden krone
Skive: Smuk Chronometer redail skive. Two tone med cross hair, rose guld index og visere i perfekt stand
Rem: Brun læderrem
Caliber: 354 Bumper Automatic
Caliber nr.: 12640314
Ref. Nr.: 2577-6 sc

İmage

vh Baun

På sådan et ur kunne jeg godt acceptere at skiven var blevet renoveret - ingen problem!

Tror dog stadig at jeg skal finde den med den sorte skive og måske også med sub dial sekund viser som den du viste i første omgang Per Icon_e_wink

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)