Rådgivning af køb ved privathandel
Hej.

Har forelsket mig i et ur og kan spare rigtig mange penge ved en privathandel.

Uret er et Tag Heuer Aquaracer 500

http://www.tagheuer.com/the-collection/a...110.BA0870

Jeg har en aftale på søndag.

Uret er beskrevet som nyt / ubrugt. Købt i Marts 2010 i Tyskland. Kvittering, boks, certifikat og alt medfølger.

Prisen var i marts 1900 euro

Jeg har lavet en aftale som er meget attraktiv.

Hvad kan jeg gøre udover at sætte mig ind i alle uret detaljer og være på vagt for at undgå at blive snydt ?

På forhånd tak.

İmage
Mvh Kim 
Svar
Jeg ser det som et positivt tegn, at sælger vil mødes ansigt til ansigt Icon_e_smile

Check at papirer og ur matcher, at uret mekanisk fungerer korrekt - optræk, stille dato via krone og dreje viserne så datoen skifter af sig selv - kig uret grundigt igennem i dagslys eller ved en kraftig lygte for at sikre standen er som beskrevet. Og lyt så til din mavefornemmelse undervejs ... den tager sjældent fejl Icon_e_wink

Håber det hele går fint for dig !
De venligste hilsner, John
Svar
Det er vel muligt at fake sådan et ur, men ikke så nemt. Hvis den kommer mex box og papers, synes jeg at det er ikke så sandsynligt at Du skal snydes. Du tager vel et billede med for at samligne? Ellers kan Du kun mødes hos en ureforhandler.
Den kan jo ikke være stjålet, siden der er papirer.
Skift ur, når du står op!
Svar
En meget attraktiv aftale kan betyde at sælger ikke har rent mel i posen eller har overbevist dig om (du tror) at aftalen er attraktiv. Jeg skrive kan og mener dermed at det ikke nødvendigvis forholder sig sådan.
Har du checket brugt priser på eks chrono24 eller ebay?
Det er sjældent man gør en meget god handel på prisen.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg har fundet uret gennem den blå avis.

Prisen er aftalt til 6400 kr kontant - skal hente uret på søndag på hans bopæl.

Uret står til ca 16000 kr vejledende/ 13000 kr på nettet.

Tror nu ikke det er et fake ur, og sælger har da også sagt et det gør ondt at sælge til den pris.

Han virker reel nok, men det er mange penge for mig.
Mvh Kim 
Svar
Bortredigeret af frygt for repressalier Icon_mrgreen
Svar
Hej Tukjær.

Har sendt dig en PB
Mvh Kim 
Svar
Tak for rådet.
Mvh Kim 
Svar
avantismo Skrev:Jeg har fundet uret gennem den blå avis.

Prisen er aftalt til 6400 kr kontant - skal hente uret på søndag på hans bopæl.

Uret står til ca 16000 kr vejledende/ 13000 kr på nettet.

Tror nu ikke det er et fake ur, og sælger har da også sagt et det gør ondt at sælge til den pris.

Han virker reel nok, men det er mange penge for mig.
Uha - det var en ordentlig rabat hvis det er så nyt som beskrevet med alt. Der laves fakes af den slags, og du kan tænke, at hvis man kan fake et ur, så er det at fake box og papirer nærmest venstrehåndsarbejde.
Jeg siger ikke, at man aldrig kan lave en god handel, men som KlausM skrev, sådan vældigt gode handler med folk man ikke kender, via nettet, er usædvanlige, så take care. Bedst var det at betale og lave handlen hos en AD for TagHeuer.
Ærgerligt at verden er sådan

Jeg har rettet dette indlæg. Jeg linkede til en side med masser af fakes TH Aquaracer, men ville helt enkelt ikke gøre det her på et pænt site Icon_e_biggrin . Hvis du vil se hvad der laves af fakes, så google Tag Heuer replika og eller Tag Heuer fakes, og du vil få side op og ned. Bvadrd
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for info.

Vil kun handle hvis vi kan mødes hos en officiel Tag Heuer forhandler og der bliver sagt ok for uret.

Det kan blot være vanskeligt at passe ind, når man arbejder 9-17 og har små børn.

Så weekenden er faktisk det eneste tidspunkt der kan kigges på ure.
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)