Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Hvis jeg var værten.
Jeg ville aldrig kræve penge, hvis en en stol knækkede sammen under en af mine gæster............
Ligegyldig hvor stor personen var/er.
Det er dig der har inviteret ham, og det er din stol der ikke er solid nok, IMHO
Hvis jeg var gæsten.
Var jeg derimod gæsten, ville jeg håndtere det anderledes.
Jeg ville tilbyde at betale/udbedre eller lign.
Selv om det ikke blev relevant, så ville jeg ikke have hængende på mig, at jeg ikke ville deltage i at finde en løsning.
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
@Stinger. Flot og udtømmende svaret!
Det er jo netop "Gæstebudets uudtalte kontrakt", at der er en risiko ved rent socialt at åbne sit hjem for gæster.
Som gæst i den beskrevne hændelse, ville jeg ærgre mig gul og grøn over dårlig stil (pli), og over at have misbrugt et siddemøbel som redskab for strækøvelser, hvilket det altså ikke kunne holde til.
Derfor ville jeg også som gæst strække mig langt, med hensyn til en imødekommende kompensation; men næppe til en 100% erstatning.
... jo flere gange jeg genlæser Stinger's svar, jo mere bliver jeg enig i udlægningen af teksten. Og ligeledes i vid udstrækning med Kim T.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 1,025
Tråde: 70
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Sagen er den at gæsten intet sagde da det skete, andet end hov da..
Min kone og jeg tænke så at mon ikke han ringer en af dagen og snakker med sin forsikring eller andet, men intet skete..
Jeg har nok samme holdning som Kim, men så bliver man sku ret skuffet når man intet høre efterfølgende, det er et 7ér stol med fuld læder til 5-7.000 kr.
•