Rolex Perpetual Date.
#1
Hej. Jeg er ny her og ny i "urverdenen". Søger professionel rådgivning. Jeg har arvet et Rolex ur efter min farfar i Norge. Det er købt d. 24 Sep. hos Urmager Bjerke i Oslo i 1980. Det ser rigtig flot ud, er i original grøn læderæske. Der er 2 kvitteringer på rensing og nogen dele der er skiftet plus et certifikat. Modellen hedder Perpetual Date.

Han skulle efter sigende have givet omkring 35.000,- for det dengang. Hvor meget kan sådan et ur være værd i dag? Opkøber forhandlere sådanne ure eller er det mest privat man får sådan noget solgt? Jeg er interesseret i at sælge det da jeg ikke går op i det, det kunne sikkert være meget sjovt at beholde, men det er lidt for eksklusivt til mig tror jeg Icon_e_smile

På forhånd tak!
Svar
#2
Stian Skrev:Hej. Jeg er ny her og ny i "urverdenen". Søger professionel rådgivning. Jeg har arvet et Rolex ur efter min farfar i Norge. Det er købt d. 24 Sep. hos Urmager Bjerke i Oslo i 1980. Det ser rigtig flot ud, er i original grøn læderæske. Der er 2 kvitteringer på rensing og nogen dele der er skiftet plus et certifikat. Modellen hedder Perpetual Date.

Han skulle efter sigende have givet omkring 35.000,- for det dengang. Hvor meget kan sådan et ur være værd i dag? Opkøber forhandlere sådanne ure eller er det mest privat man får sådan noget solgt? Jeg er interesseret i at sælge det da jeg ikke går op i det, det kunne sikkert være meget sjovt at beholde, men det er lidt for eksklusivt til mig tror jeg Icon_e_smile

På forhånd tak!

Hej og velkommen Icon_e_smile

35.000.- i 1980 lyder godt nok af mange penge - er det i guld?...I så fald kan det godt være mange penge værd.

Hvis det er almindeligt stål mv. så det vel ca. 7-12.000.- værd, idet der medfølger boks/papirer. Stand, og seneste service service er afgørende. Har du mulighed for at poste et billede, kan vi nok komme det nærmere Icon_e_wink

Du kan sælge privat på vintageure.dk, men det bliver nok svært hvis det behøver et service for at holde tiden.
Gutter som mywatch, dreamwatch, og justwatchit vil muligvis købe kontant, men så er prisen nok nærmere det halve.
Svar
#3
Jeg ved ikke om det er prisen han har givet for det. Min fader mener han har hørt min farfar tale om et sådant beløb da han levede, det er det eneste jeg ved. Der er papirer på det. Jeg er lige kommet hjem fra Norge hvor jeg har hentet det i boet efter min farfar, jeg var nede omkring en urmager i Lillehammer og han mente det var omkring 25.000 værd, han var dog ikke Rolex forhandler(så kan godt være det bare var noget han antog).

Ang. Service er der kun 2 kvitteringer fra 1988. Tror ikke han har gået med det i mange år da det lagde i en skuf da vi tømte huset, men det er selvfølgelig ikke sikkert.

Her er nogen billeder.
Svar
#4
Ser da super fint ud til dig - er du slet ikke fristet til at beholde det, og gå med det?

Det ligner en ref. 15000. Hvis det var i super stand, ville det vel indbringe omkring 12.000.-
Det baserer jeg på at det er en "underdog" til den større Datejust, og de starter omkring 12K for et i hæderlig stand.

Til sammenligning er der et ref. 15000 til salg her, fra en respekteret sælger i Tyskland: Chrono24.com

Et autoriseret fuldt service (f.eks. hos Klarlund) bør kunne bringe den op til flot stand, og det koster ca. 3.000.- så kan du selv regne på det.

Alternativet er at gi det et "let u-autoriseret service" til ca. 1.500.- og så sælge det for omkring 10.

Personligt havde jeg valgt det lette service, og så beholdt det Icon_e_biggrin
Svar
#5
Jeg siger mange tak for hjælpen hvertfald Icon_e_smile

Har overvejet at gå med det selv, men ved ikke helt. Har aldrig selv gået med ur Icon_e_smile

Hvad mener du med "let u-autoriseret service" og hvor kan det foretages?
Svar
#6
Stian Skrev:Jeg siger mange tak for hjælpen hvertfald Icon_e_smile

Har overvejet at gå med det selv, men ved ikke helt. Har aldrig selv gået med ur Icon_e_smile

Hvad mener du med "let u-autoriseret service" og hvor kan det foretages?

Jeg mener et service hvor der kun laves det fornødne - f.eks. rens og ny olie i værket. En "lettere omgang" om man vil.

Enhver urmager som reklamerer med at de skruer i gamle Rolex ure bør kunne klare det, men personligt er jeg glad for Krognos på Frederiksberg, og Mølbak nær Østerbro. Søg evt. efter referencer herinde Icon_e_wink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)