Hvilket Rolex er dette
#1
Jeg har fundet et Rolex i min fars skuffe, han ved dog ikke særligt meget om uret
så jeg vil se om i kan hjælpe mig lidt ang. model, årgang, pris, osv.

Her det info jeg har fundet frem til
1: på skiven står der: 1.linie ROLEX 2. oyster perpetual 3. Datajust 4. superlative chronemeter 5. officially certified
2: det har plexiglas
3: på lænken står der: STEEL INOX H 62510 H
4: på lænkens ende led står der 555
5: der er ingen tekst på bagkassen
6: der er ingen boks og papir

jeg har fundet dette her http://www.rlx-sales.com/en/sales/offers...1287823457 som jeg tror det er men er ikke helt sikker.


På forhånd tak
Svar
#2
Tag lænken af. Bag det ene endestykke står et modelnummer, og bag det andet et serienummer. Så kan du finde ud af hvilken årgang og model det er Icon_smil
Svar
#3
Det umiddelbare svar er at det er et datejust. Du har så også fået anvisning på lænke af osv. - men min søns kæreste havde også et fint Rolex i sin fast skuffe, da de gik boet igennem, og det var absolut købt i fjernøsten og havde ikke noget med Rolex at gøre, så du skal nok, ud over at finde ud af hvilken model det er, ha det set efter for ægthed.
Ofte vil man, med de ægte, ha set dem på armen af ejeren og ejeren vil vide noget om uret, da det har kostet - men her lever din far jo - og ved ikke noget større om det - så det er lidt alternativt synes jeg. Jeg ville få det checket - evt hos Klarlund eller anden Rolex butik.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
ang. ægtheden af det har han fortalt det er købt i Århus i slutningen af 70´erne eller start 80´erne
Han mener at det kostede ca. 13000 kr.

jeg har forsøgt at tage lænken af men har ikke dette rette værktøj pt.
Svar
#5
DanBS Skrev:ang. ægtheden af det har han fortalt det er købt i Århus i slutningen af 70´erne eller start 80´erne
Han mener at det kostede ca. 13000 kr.

jeg har forsøgt at tage lænken af men har ikke dette rette værktøj pt.
Lyder jo godt nok - god ide ikke at fidle med lænken hvis du ikke lige har værktøjet eller træningen, lad en urmager tage den af og sig det meget nødigt må blive ridset, for visse butikker tager det underligt nok ikke helt så alvorligt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
Lyder som et almindeligt Datejust på Jubilee lænke. H mærkningen på låsen tyder på 1983 Icon_e_smile

Værdien er 8-10.000.- alt efter stand (det skal jo uanset serviceres) Icon_e_wink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)