Vintage Golden Tuna
SÅ LYKKEDES DET MIG ENDELIG Icon_e_biggrin

Jeg har landet en Golden Tuna, S23157J, fra 1986, hvor denne model blev introduceret. Modellen er interessant for en Seikoholiker, da det er Seikos første 1000m diver, og samtidig, så er det første gang, at Seiko i deres shroudede divere anvender det fantastiske 7C46 quartz værk, som stadig den dag idag anvendes. Konstruktionen indeholder både en monocoque urkasse, stål, titanium og keramisk shroud. Titanium kassen er behandlet med et guldlignende lag, som skal yde uret større modstandsdygtighed mod ridser.

Peter har en original rem på vej hjem til mig, og jeg glæder mig selvsagt til den kommer. Imens må uret klare sig på en Divestrap Classic.
İmage

En 24 år gammel bagkasse, som jeg synes er både informativ og smuk.
İmage

Seiko logoet hæver sig smukt op fra skiven, da det er et påsat loge, frem for et malet.
İmage

Dette ur giver mig en helt særlig følelse inden i, når jeg har det på armen Icon_e_biggrin
İmage

Har man lyst til at kigge nærmere på modellens indre, så har Dr. Seiko (aka Randall Benson) haft et under "behandling":

[url]"http://www.network54.com/Forum/78440/message/1035756573/Inside+the+SEIKO+1000+meter+Professional+Diver+%26gt%3B%26gt%3B%26gt%3B%26gt%3B%26gt%3B%26gt%3B" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/78440/me ... 3B%26gt%3B[/url]
De venligste hilsner, John
Svar
Holy Makrel. Det der er fandme et flot stykke urværk.

Den kan jeg da godt forstå at du er vild med. Tillykke tillykke tillykke!
Svar
Det er godt nok flot. Tillykke Icon_smil
er du gal hvor guldet og den massive matsorte kasse spiller sammen

Det ser fuldstændig Nos ud. eller er overfladen så hårdfør at brug ikke kan ses ?

Superfedt at det endeligt lykkedes for dig
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Holy macaroni, eller nærmere holy Tuna Icon_smil

Tillykke med den nye flotte klokke JP, den syner I den grad af overlegenhed mod det våde element..wish... Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
@Joepete og andre japan glade - kendte i denne model Icon_e_smile [url]
[url]"http://cgi.ebay.de/SEIKO-STREAMLINE-HERREN-UHR-CHRONOGRAPH-DATUM-SNA753-/250703884012?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item3a5f1daeec" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.de/SEIKO-STREAMLINE-HER ... 3a5f1daeec[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;[/url]
Nok mere speciel end lige sagen?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg kunne fine mange interessante Seikøer til dig, John, men for at sige det lige ud, så ville den, som du linker til, nok ikke være på min liste ... Icon_e_confusedDerfor kan uret dog sagtens være i orden Icon_e_wink

Golden Tuna har masser af brugsspor. De er dog primært på glas og lynette, så de ses kun i bestemte vinkler.
Svar
Jamen JP, hvor mange klokker har du liggende derhjemme?

Der er noget med at du har nogle keepers, og så har du nogle som kan udskiftes. Ikke sandt?
Svar
I min urkasse har jeg lige nu: PAM 1, Breitling CA, Seiko MM300, Seiko Orange Samurai, Seiko Golden Tuna, Seiko 7005-2000 og så har jeg en meget restaureringskrævnede 7549-7009 på vej hjem. Mit ur-budget er begrænset, og når jeg så vælger at holde fast på PAM 1, Breitling og MM300, ja så må der jo skiftes lidt blandt de øvrige. Jeg er dog ved at skabe mig lidt problemer, da både Golden Tuna og min Samuria heller ikke skal nogen steder... Icon_e_confused Icon_razz
Svar
Joepete Skrev:I min urkasse har jeg lige nu: PAM 1, Breitling CA, Seiko MM300, Seiko Orange Samurai, Seiko Golden Tuna, Seiko 7005-2000 og så har jeg en meget restaureringskrævnede 7549-7009 på vej hjem. Mit ur-budget er begrænset, og når jeg så vælger at holde fast på PAM 1, Breitling og MM300, ja så må der jo skiftes lidt blandt de øvrige. Jeg er dog ved at skabe mig lidt problemer, da både Golden Tuna og min Samuria heller ikke skal nogen steder... Icon_e_confused Icon_razz
Uha, det er et seriøst problem Icon_e_confused Icon_evil

Ikke flere penge i budgettet (ikke som du vil bruge) og ikke nogle af skifte ud af....... Hmm Hvad så? Det slutter ikke her.
Jeg tror at Breitlingen ryger, på et tidspunkt. Den får lov til at finansierer nogle mellem urkøb, og så kommer der en lignende tilbage i kassen igen?

Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Utrolig fedt ur. Råt, men med kant.

Jeg synes, at dive strappen er super fed faktisk. Rigtig flot rem, der passer godt til uret!

Tilllykke med det
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)