Junkers Poljot cal. 3133 manuel optræk . Med Pics
hej urtosser Icon_cool

Er der nogen som kan fortælle om ovenstående værk. Har set på Junckers ure hvor dette værk fremkommer.

Gerne præcision (ikke som quartz, forståes Icon_e_wink), men bare generelt om værkets fortræffeligheder/svagheder

Et ur med glasbagside er dette syn værdigt eller Icon_rolleyes

İmage
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Valjoux 7733 uden dato og 7734 med dato opstod, da både fremstilling og service, af mange blev anset for dyrt for deres kolonne kronografer - f.eks valjoux 23. De nye var knasthjuls kronografer. De fik stor succes i tresserne.
En gang i halvfjerserne (som jeg husker det - rejser og har ingen notater) - sammen med den generelle quarts krise i Schweiz, stoppede man produktionen og solgte tegninger og maskiner til Rusland - Poljot.

Her har man med de værkstedsmaskiner og tegninger, med fuld ret bygget tilsvarende. Valjoux 7733 blev til 3133 og 7734 til 3134 (dato)

Metallet var klart ringere end det som blev anvendt under Valjoux, finish ikke noget at skrive hjem om - men de virker skam - slet ikke så dårligt. Præcision som for andre ikke så dyre ure fra tresserne og halvfjerserne, men lever man med + 15/-10 sek så kan de oftest justeres til det.

Jeg tror også de har været i rummet med russiske kosmonauter - vist ikke uden for rumskibet - men i rummet - og de er lavet i stort tal også til hær og flåde i Rusland.
Søg valjoux 7733 billeder på nettet og du vil genkende det lige på stedet Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nogen som ellers kan sige noget om Junckers ure og det 3133 værk

Er det pålideligt og slidstærkt?
Steinhart Ocean One

Svar
Jeg har vel ikke det store at lægge til (ud over at det som jeg beskrev naturligvis er værket i Junkers ure med kaliber 3133)

Det er rimeligt slidstærkt - læs om Valjoux 7733 som nævnt, og træk lidt fra i slidstyrke vil jeg mene (metaller ikke helt så gode) men masser af ure med de værker går i masser af år.

Hvad er det du vil med slidstærkt - Vil du ha et ur de er sikker på går når børnebørnene overtager, så er det ikke det jeg ville foreslå

Junkers generelt er OK - de findes med mange værker, inkl. ETA men også med Myota og inden for de russiske, med Molnija manuelt - (oprindeligt lommeursværk i stil med Unita) og så jo med P3133. Prisbillige ure i en fornuftig kvalitet - mon ikke en kronograf fra dem med p3133 vil ligge under 3.500 kr.
Du ved sikkert at ur-tid forhandler dem, de er absolut OK ud fra alt jeg ved.
http://www.ur-tid.dk/category/junkers-ure-18/
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg har vel ikke det store at lægge til (ud over at det som jeg beskrev naturligvis er værket i Junkers ure med kaliber 3133)

Det er rimeligt slidstærkt - læs om Valjoux 7733 som nævnt, og træk lidt fra i slidstyrke vil jeg mene (metaller ikke helt så gode) men masser af ure med de værker går i masser af år.

Hvad er det du vil med slidstærkt - Vil du ha et ur de er sikker på går når børnebørnene overtager, så er det ikke det jeg ville foreslå

Junkers generelt er OK - de findes med mange værker, inkl. ETA men også med Myota og inden for de russiske, med Molnija manuelt - (oprindeligt lommeursværk i stil med Unita) og så jo med P3133. Prisbillige ure i en fornuftig kvalitet - mon ikke en kronograf fra dem med p3133 vil ligge under 3.500 kr.
Du ved sikkert at ur-tid forhandler dem, de er absolut OK ud fra alt jeg ved.
http://www.ur-tid.dk/category/junkers-ure-18/
vh

Takker for dine svar Hannover

Kigger på disse. Synes man får meget fedt ur for pengene. men er lidt i vildrede hvad jeg skal vælge Icon_rolleyes

İmage
ETA Valjoux 7753. Pris 3600,-
Er dette ikke en trykfejl fra ur-tid.dk. ?. Kan se at det koster 999 euro i Tyskland Icon_e_confused

Eller

İmage

Med cal. 3133 værk
Pris2200,- på tilbud
Steinhart Ocean One

Svar
Jeg ville nu nok tage Valjoux sagen - det er ikke dyrt i forhold til det nyere værk og tre subdials, men lige den røde skrift på skiven er jeg nu ikke vild med - men det er jo bare mig og min smag. Værksmæssigt får du nok mest i den.
Den anden med p3133 (valjoux 7734) vil givet gå i mange år, og til 2.200 kr så skyder man bestemt ikke sig selv i foden med den.
Skivemæssigt er den nok så pæn (rolig) synes jeg
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg ville nu nok tage Valjoux sagen - det er ikke dyrt i forhold til det nyere værk og tre subdials, men lige den røde skrift på skiven er jeg nu ikke vild med - men det er jo bare mig og min smag. Værksmæssigt får du nok mest i den.
Den anden med p3133 (valjoux 7734) vil givet gå i mange år, og til 2.200 kr så skyder man bestemt ikke sig selv i foden med den.
Skivemæssigt er den nok så pæn (rolig) synes jeg
vh

Kontaktede ur-tid.dk

Valjoux modellen var fejlprissat og kostede pludselig 7000,- på tilbud (normalpris. 8999,-) Icon_e_sad

Noget over mit budget Icon_e_confused

Kigger på 3133 modellen som jeg synes ser dejlig klassisk ud og passer min pengepung
Steinhart Ocean One

Svar
DSfirst Skrev:Kontaktede ur-tid.dk

Valjoux modellen var fejlprissat og kostede pludselig 7000,- på tilbud (normalpris. 8999,-) Icon_e_sad

Kigger på 3133 modellen som jeg synes ser dejlig klassisk ud og passer min pengepung
Lyder også mere korrekt for valjoux modellen - og ja 3133 ser dejligt klassisk ud, og skal nok gi value for money absolut
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
DSfirst Skrev:Kontaktede ur-tid.dk

Lyder også mere korrekt for valjoux modellen - og ja 3133 ser dejligt klassisk ud, og skal nok gi value for money absolut
vh

ja, hannover, men lidt af en nedgradering efter at have haft både Omega seamaster og planet Ocean. Men økonomien tilllader ikke så dyre ure længere. Men har villet have et automatic ur igen . Nu bliver det dog med manuelt optræk, så må give den 30 sek på kronen hver anden dag Icon_e_biggrin

Fik det for 2200,-. Normalprisen er 3599,-

jo meget ur for pengene imo Icon_e_wink

•Rustfri stål urkasse og lænke med lækker mat overflade
•Cal. 3133 mekanisk handtrukken urværk med 23 juveler
•Gangreserve på 45 timer på én optrækning
•Sort urskive med selvlysende pointers og visere
•Chronograph til 60 minutter og med mellemtider
•Dato visning melle kl 4& 5
•Safirglas
•Glas i bund med kik til urværk
•Vandtæt til 50 meter (5 atm)
•Diameter 42 mm
•Højde 13 mm
•Vægt 170 gr
Steinhart Ocean One

Svar
hannover_dk Skrev:...

Metallet var klart ringere end det som blev anvendt under Valjoux, finish ikke noget at skrive hjem om - men de virker skam - slet ikke så dårligt. Præcision som for andre ikke så dyre ure fra tresserne og halvfjerserne, men lever man med + 15/-10 sek så kan de oftest justeres til det.
...

vh
Finish på de Valjoux 7733 jeg har set har heller ikke efterladt stort indtryk hos mig... heller ikke præcisionen. Så denne russer er måske ikke dårligere alligevel.

Ellers er jeg enig med Dig:Jeg ville også fortrække det overfor en Valjoux 775x. Jeg gider altså ikke se disse standard automatik chronografer med tre subdials mere.
Skift ur, når du står op!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)