Rolex-amatør håber på svar på spørgsmål
#1
Jeg er ny bruger her og tænker, at der må være nogen, der kan hjælpe mig med et par spørgsmål:

Mit rolex-ur - oyster perpetual date - er vistnok guld på stål. Altså bagkassen er rustfrit stål. På bagkassen står der stainless steel. Jeg synes, at jeg et sted har læst, at der aldrig står noget på en bagkasse fra rolex. Er min bagkasse uægte eller?

Hvad er forskellen på date og datejust? (mit er date, men med en quickset-funktion)

på forhånd tak!

Jastrau
Svar
#2
Slettet.
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
#3
Hvis du kommer med et billede af for og bagsiden, er der sikkert nogle Rolex eksperter der kan give dig svar på om det er ægte eller falsk.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#4
Tak for svarene. Jeg skal se, om jeg kan uploade billeder. Men ægtheden af selve uret er jeg ikke i tvivl om, jeg har blandt andet set værket. Men mere specifikt: kan man forestille sig en ægte bagkasse, hvorpå der står "stainless steel" - og intet andet?
Svar
#5
hmm mener nu der er en model der har ref. 15505 som er gold plated og med hurtig dato skift. produceret i midt 80érne. kunne meget vel være en maskina al´. 3035??? men jo et ægte Rolex.

hilsen René
Svar
#6
Min første reaktion er at det lyder fake. Da du så værket - hvad fik dig så til at konkludere at det med sikkerhed var ægte?

Post et par gode billeder, så får du hurtigt og korrekt svar Icon_e_wink
Svar
#7
Rolex har produceret et ref 15505 som er stål med guldkappe - værket er 3035 - på bagkassen står Stainless Steel. Lyder som om din er ægte nok.

Icon_e_biggrin le J
Svar
#8
OleJ Skrev:Rolex har produceret et ref 15505 som er stål med guldkappe - værket er 3035 - på bagkassen står Stainless Steel. Lyder som om din er ægte nok.

Icon_e_biggrin le J

Wohuu! - så blev vi så kloge... lad os så se barnet Icon_mrgreen
Svar
#9
Tak for alle svarene!

Jeg lægger et par billeder op i morgen, taget i dagslys. Hvor er det dejligt at få så kompente og seriøse svar. Værket i uret - 3035 - er der nogen, der ved, om det er et godt værk?

Jeg skriver mere i morgen

Jastrau
Svar
#10
Jastrau Skrev:Tak for alle svarene!

Jeg lægger et par billeder op i morgen, taget i dagslys. Hvor er det dejligt at få så kompente og seriøse svar. Værket i uret - 3035 - er der nogen, der ved, om det er et godt værk?

Jeg skriver mere i morgen

Jastrau

Ref. 3035 er et af Rolex mest benyttede værker (mere end 10 år på markedet, '77-'88) og sad i alt fra deres "pænere" modeller (f.eks. Datejust) til de hårdføre sportsmodeller (f.eks. Submariner).

Det er forbedret siden - men var den gang betragtet som noget af det "bedste" (ikke det flotteste, eller mest komplicerede, blot god og robust kvalitet!). Værket er samtidigt nemt at service og vil kunne serviceres til at holde en livstid (endnu)...

I det hele taget er Rolex "over engineered", så du kan være helt tryg og stolt ved dit ur. Hvis du passer godt på det og servicerer det hvert 5-7 år, så kan det holde til alt hvad du kan holde til (inkl. vand, stød, mv.)...
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)