11-09-2010, 12:15 PM
Jeg har en romantisk opfattelse af ur nydere, som værende æstetikere, som af og til nyder at trække sig tilbage fra børn, koner og kærester, og andre støjende elementer, for i ro og mag at kunne sidde at betragte sit nye ur, enten i stude`r værelset, karlekammeret, i lænestolen i det fjerneste rolige hjørne, eller i fyrrummet.
Eller som mange engelske gentlemen foretrækker det, - at trække sig tilbage til biliotekets hyggelige halvmørke, hvor den gode whisky, piben, Chesterfield Lænestolem, og Vaugn Williams venter ...på grammofonen.
I disse rolige øjeblikke, hvor uret sidder på armen, og hvor tankerne flyder stille hen..lige der tænker man allerbedst, og ofte er musikken en ledetråd tilbage i tiden, til hændelser man ser tilbage på med glæde...barndommen, den første kæreste, eller flere...på samme tid, melodien, der blev spillet, da det skete.
Musik er kendt for at åbne sindet, og bliver brugt i mange situationer, både af psykiatere,afslapnings terapeuter, i Kvicly, og også under en middag i hyggeligt selskab.
Min tandlæge anbefaler Volbeat i ørene på en nervøs type som mig, når han skal praktisere mig...og det hjælper...bare han skruer højt nok op!!!
Musikken åbner sindet, og hændelser huskes ofte bedst med musik.
Jeg har prøvet at skrive 10 musik stykker ned, som har haft, og har en vigtig, signifikant betydning for mig - fra tidligste barndom og til nu, og er blevet bragt på en lang rejse.
Det samme musik stykke, har givetvis forskellig betydning for os, alligevel vil de 10 musik eksempler måske alligevel fortælle en fælles historie...hvem ved.
vis os dine 10 musik eksempler, måske findes der en fællesnævner under een eller anden form
vh
Allan
1. Solen er så rød mor
2. Texas gule rose
3. Pigen og sporvognen (Dirch Passer/Ove sprogøe)
4. Break on through (the Doors)
5. Look through any windows ( Hollies)
6. God only knows (the Beachboys)
7. Passaglia and fugue in D minor ( J S Bach)
8. The lamb lies down on Broadway (Genesis)
9. L`Olimpiade ( Antonio Vivaldi)
10. In a silent way (Miles Davis)
Eller som mange engelske gentlemen foretrækker det, - at trække sig tilbage til biliotekets hyggelige halvmørke, hvor den gode whisky, piben, Chesterfield Lænestolem, og Vaugn Williams venter ...på grammofonen.
I disse rolige øjeblikke, hvor uret sidder på armen, og hvor tankerne flyder stille hen..lige der tænker man allerbedst, og ofte er musikken en ledetråd tilbage i tiden, til hændelser man ser tilbage på med glæde...barndommen, den første kæreste, eller flere...på samme tid, melodien, der blev spillet, da det skete.
Musik er kendt for at åbne sindet, og bliver brugt i mange situationer, både af psykiatere,afslapnings terapeuter, i Kvicly, og også under en middag i hyggeligt selskab.
Min tandlæge anbefaler Volbeat i ørene på en nervøs type som mig, når han skal praktisere mig...og det hjælper...bare han skruer højt nok op!!!
Musikken åbner sindet, og hændelser huskes ofte bedst med musik.
Jeg har prøvet at skrive 10 musik stykker ned, som har haft, og har en vigtig, signifikant betydning for mig - fra tidligste barndom og til nu, og er blevet bragt på en lang rejse.
Det samme musik stykke, har givetvis forskellig betydning for os, alligevel vil de 10 musik eksempler måske alligevel fortælle en fælles historie...hvem ved.
vis os dine 10 musik eksempler, måske findes der en fællesnævner under een eller anden form
vh
Allan
1. Solen er så rød mor
2. Texas gule rose
3. Pigen og sporvognen (Dirch Passer/Ove sprogøe)
4. Break on through (the Doors)
5. Look through any windows ( Hollies)
6. God only knows (the Beachboys)
7. Passaglia and fugue in D minor ( J S Bach)
8. The lamb lies down on Broadway (Genesis)
9. L`Olimpiade ( Antonio Vivaldi)
10. In a silent way (Miles Davis)
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)