GMT-Master II (gen-)erhvervelse
Jeg har efter mange overvejelser byttet mit Deepsea til dette GMT-Master II og glad som jeg er, vil jeg blot lige dele et par billeder:

İmage
İmage
İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg overvejer begge modeller, som angivet i anden tråd, og er nysgerrig på hvilke overvejelser du har gjort dig i dit valg mellem GMT-Master IIc & Deep Sea?
Svar
Tage Reinhardt Skrev:Jeg overvejer begge modeller, som angivet i anden tråd, og er nysgerrig på hvilke overvejelser du har gjort dig i dit valg mellem GMT-Master IIc & Deep Sea?

Jeg var utroligt glad for Deepsea'en og synes at den har sindsygt mange lækre detaljer så som den matte skive og lunetten der minder om en mil-sub, men da jeg går med skjorte til dagligt irriterende det mig at den ikke gled lettere ind under skjorte ærmet. Altså var højden et problem. Et problem som måske kunne være charmereden. Men da jeg fra visse vinkler synes at uret er buttet fik det det syn på uret at det måske er en anelse for vulgært og ikke helt så sobert som Rolex ellers har ry for med deres designs af sportsmodellerne... For mig lod uret en anelse elegance tilbage at ønske.

Med i mine overvejelser var også den kommende Submariner 116610, men jeg synes desværre at lunetten mangler lidt glød og detaljer, og dermed bliver en tand for kedelig i mine øjne... Skulle jeg tilbage til Rolex' dykkerure, ville det nok være den gamle Sea-Dweller 16600, som også var mit første "rigtige" ur. Dette synes jeg dog stadig syner lidt for småt i diameteren...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg forstår vist ikke, hvis nogen - der har kontor eller butiksjob - kan se DS som et dagligt ur. Det er så langt fra en desk-diver i mine øjne. Jeg har en Omega ploprof, og ville da aldrig drømme om at ha den på på "kontoret". Jeg synes også de er helt uegnede på armen til håndværkere - de slår mod og på alt de møder,.
DS er i mine øjne et TOOL-WATCH - til vand - dykning - svømning osv. - fritid - , men langt fra så velegnet som dagligt ur på arbejde som alle de øvrige Rolex´, hvor jeg, til nu, finder den nye GMT med sin fine krans, den lækreste.
Jeg vil dog stadigt sige, at min næste Rolex - hvis der bliver en - bliver en vintage sport

DS er et fritids og - DYKKERUR og er ikke smart nok i hverdagen ellers SYNES jeg.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg forstår vist ikke, hvis nogen - der har kontor eller butiksjob - kan se DS som et dagligt ur. Det er så langt fra en desk-diver i mine øjne. Jeg har en Omega ploprof, og ville da aldrig drømme om at ha den på på "kontoret". Jeg synes også de er helt uegnede på armen til håndværkere - de slår mod og på alt de møder,.
DS er i mine øjne et TOOL-WATCH - til vand - dykning - svømning osv. - fritid - , men langt fra så velegnet som dagligt ur på arbejde som alle de øvrige Rolex´, hvor jeg, til nu, finder den nye GMT med sin fine krans, den lækreste.
Jeg vil dog stadigt sige, at min næste Rolex - hvis der bliver en - bliver en vintage sport

DS er et fritids og - DYKKERUR og er ikke smart nok i hverdagen ellers SYNES jeg.
vh

Den bakker jeg op omkring Icon_e_biggrin 100 % tool-watch hvilket jeg faktisk syntes er fedt, for det gør DS´en ekstrem og dermed markant anderledes fra Sub´en, som er mere disk diver. Jeg syntes SD 16600 og Sub 16610 var for ens Icon_e_sad

/Mads
Svar
Interessante betragtninger om at Deepsea er et Tool-Watch og på grund af størrelsen og højden er uegnet til et dagligt Desk-Watch. Jeg selv er hverken dykker eller bjergbestiger og mit næste Rolex SKAL kunne fungere med skjorte & habit i dagligdagen. Det er primært i kontorlivet iført skjorte & habit at uret skal bruges. Dette peger i retning af at droppe Deepsea der måske bliver for højt og vulgært som I nævner.
Svar
Tage Reinhardt Skrev:Interessante betragtninger om at Deepsea er et Tool-Watch og på grund af størrelsen og højden er uegnet til et dagligt Desk-Watch. Jeg selv er hverken dykker eller bjergbestiger og mit næste Rolex SKAL kunne fungere med skjorte & habit i dagligdagen. Det er primært i kontorlivet iført skjorte & habit at uret skal bruges. Dette peger i retning af at droppe Deepsea der måske bliver for højt og vulgært som I nævner.
Jep jeg TROR du har risiko for at ende op med at finde Deepsea for høj/tung til helt dagligt ur. Er det for at ha et ur specielt til fritid, svømning, pool, ferier, bjerge, sne osv., så er det top kvalitet til den slags, men som eneste ur, til kontorbrug, SYNES jeg det er for stort/tungt. Der er de øvrige Rolex (og mange andre) mere generelt anvendelige
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Klart en af mine Rolex favoritter super flot Icon_e_wink Icon_e_wink Tillykke med generhverelsen af uret..

Det jeg kommer til at tænke på er, da den gamle SD ref. 1665/16600 var på markedet var det heller ikke et super attraktivt ur, der blev solgt mange flere sub'er end SD'er.
Der blev stort set ikke solgt nogen SD i 80'erne da folk også syntes at den var for stor og for klumpet,,men i slut 90 begyndte det at gå den anden vej...

Tror i vi er på vej til at gøre det samme med DS'en Icon_question Icon_question
By
G
Svar
Min DS er 100% desk diver og fungerer fint som sådan Icon_e_biggrin Nu er jeg også 195 høj så for mig virker den måske som en Sub/GMT vil for andre. I sidste ende er det et spørgsmål om smag og behag og hvordan man er praktisk indrettet. Man kan ikke sætte regler op for dette.
GMT'en er et lækkert ur og er klart mere all-round.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Klaus
Skrev:
Min DS er 100% desk diver og fungerer fint som sådan Icon_e_biggrin Nu er jeg også 195 høj så for mig virker den måske som en Sub/GMT vil for andre. I sidste ende er det et spørgsmål om smag og behag og hvordan man er praktisk indrettet. Man kan ikke sætte regler op for dette.
GMT'en er et lækkert ur og er klart mere all-round.
Mvh
Klaus
Givet helt korrekt. Det er jo en personlig sag. Jeg skrev det mere ud fra, at jeg selv nu har haft et stort ur (ploprof) på i 4 uger. Jeg tror at vældig mange skal tænke sig om en ekstra gang, inden de vælger et DS eller et Ploprof som hverdagsuret. Det er fremragende kvaliteter, men på de fleste vil det virke for stort/højt/tungt. At være 1,95 høj - eller, det er vist sociologen, som havde håndled på 21 cm - eller være bygget som Arnold S, gør uret mere harmonisk.
Som udendørsur - er det kvalitet og flot i MINE øjne.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)